حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید آیپد توسط اپل برای افزایش تولید و عرضه سری آیفون

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

شیوع ویروس کرونا باعث بروز مشکلات بسیار زیادی در خط تولید شرکت‌ها شد. این مسئله حتی در تولید تراشه‌ها نیز تاثیرگذار بوده و سبب ایجاد بحران کمبود تراشه شده است. اخیرا اخباری درباره کاهش تولید آیپد توسط اپل برای افزایش تولید و عرضه سری آیفون به گوش می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

کاهش تولید آیپد توسط اپل به دنبال بحران جهانی کمبود تراشه

شرکت اپل همانند چندین شرکت دیگر تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر بحران جهانی کمبود تراشه قرار گرفته است. این موضوع باعث شده است که عرضه محصولاتی مانند آیفون 13 و اپل واچ سری 7  در سراسر جهان بسیار کمتر از حد انتظار باشد. اکنون اپل در حال کاهش تولید آیپد برای اختصاص دوباره قطعات موجود به خانواده آیفون است.بر اساس منابع آشنا و نزدیک به اپل، Nikkei Asia ادعا می‌کند که اپل تولید آیپد را به شدت کاهش داده است تا اطمینان حاصل کند که قطعات کافی برای تولید آیفون 13 وجود خواهد داشت.

کمبود تراشه درحال‌حاضر همه شرکت‌ها به‌جز اپل را تحت تاثیر قرار داده است

 

به این ترتیب، این شرکت انتظار دارد که عرضه آیفون را افزایش دهد. زیرا این محصول تقاضای بیشتری نسبت به تبلت‌های اپل دارد. این گزارش می‌گوید که تولید آیپد 50 درصد کاهش یافته است، در حالی که اپل نیز تولید مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را کاهش داده است تا تولید سری آیفون 13 را در اولویت قرار دهد. از آنجایی که برخی از اجزای این دستگاه‌ها به صورت مشترک تولید می‌شوند، همه این قطعات به جدیدترین آیفون‌های این شرکت منتقل خواهند شوند.

کاهش تولید آیپد توسط اپل

افزایش تقاضا برای خرید محصولات اپل

همان طور که احتمالا می‌دانید، همه گیری ویروس کرونا در قاره آمریکا و اروپا در حال بهبودی است. بدیت ترتیب تقاضا برای آخرین محصولات اپل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. باید توجه داشت که اگرچه آیفون اولویت شماره یک اپل برای تولید است، اما فروش آیپد نیز در سال جاری با 40.3 میلیون دستگاه تا ماه سپتامبر بسیار زیاد بوده است. این تصمیم به این معنا است که مشتریان و کاربران اپل، برای دریافت سفارشات آیپد خود باید مدت بیشتری صبر کنند. تخمین حمل و نقل برای برخی از مدل‌های آیپد تا اواسط ماه دسامبر میلادی در وب‌سایت اپل کاهش یافته است. روز دوشنبه، اپل پیامی را در وب‌سایت خود اضافه کرد که در آن به مشتریان توصیه می‌کند که خرید خود را زودتر انجام دهند تا سفارش‌های دریافتی را قبل از شروع تعطیلات تحویل دهد.

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: سود ۲۱.۷ از درآمد کل ۸۱.۴ میلیارد دلاری

اپل سفارش تراشه آیفون ۱۳ را افزایش و سفارشات آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد

از آن سو، Nikkei Asia آنچه را که لوکا ماستری (Luca Maestri)، مدیر مالی اپل، چند روز پیش در گزارش مالی سه ماهه چهارم 2021 این شرکت گفت، تأیید می‌کند. لوکا ماستری فاش کرد که اپل انتظار دارد که عرضه  همه دسته محصولات تا سه ماهه آینده رشد کنند. البته به جز آیپد که اکنون منطقی است، زیرا تولید آن به خاطر اولویت بالاتر تولید آیفون، کاهش یافته است. به گفته وب سایت خبری 9to5mac، تحلیلگران بر این باورند که بحران جهانی کمبود تراشه‌ تا سال آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین احتمالا باید به تاخیرهای طولانی در عرضه و حمل و نقل محصولات اپل و سایر شرکت‌ها عادت کنیم.

 

نظر کاربران ترنجی شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم قصد خرید محصولاتی از این دست داشته‌اید؟ به نظر شما اپل و سایر شرکت‌ها خواهند توانست تا مشکلات پیش‌رو را پشت سر بگذارند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بالاخره اپل خودش می فهمه هر محصولش چقدر محبوبیت داره و قطعا مشتری ها رو معطل نمی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان