حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل عنوان با ارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۲ را کسب کرد؛ تیک تاک سریع‌ترین برند درحال رشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

درحال‌حاضر، اپل نه‌تنها بزرگ‌ترین کمپانی دنیا با ارزش بیش از ۳ تریلیون دلار می‌باشد، بلکه جایگاه برتر خود در رتبه‌بندی سالانه Brand Finance Global به‌عنوان با ارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۲ را نیز حفظ کرده است. بااین‌حال، رقبای قدرتمندی ازجمله آمازون سایه‌به‌سایه این شرکت را تعقیب کرده و برندهایی مانند تیک تاک نیز، با رشد فوق‌العاده‌ی خود در مدت یک‌سال، باعث تعجب همگان شده‌اند.

با ارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۲

داده‌های جدید برند فاینانس نشان می‌دهد که آمازون و گوگل به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را بدست آورده‌اند و آمازون نزدیک‌ترین شرکتی است که می‌تواند اپل را کنار بزند. ارزش نام تجاری این غول مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا، 355.1 میلیارد دلار است و رئیس و مدیرعامل Brand Finance، دیوید هیگ، اظهار داشت که این شرکت به‌لطف شهرت خود به‌عنوان یک کمپانی نوآور، از ارزش برند بالایی برخوردار است.

اپل سطح شگفت‌انگیزی از وفاداری به برند را به‌خود اختصاص داده است که عمدتاً به‌دلیل شهرت آن‌ها در کیفیت و نوآوری می‌باشد. دهه‌ها تلاش سخت برای تکمیل برند باعث شده است که اپل به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده که به آن اجازه می‌دهد نه‌تنها در بازارهای زیادی رقابت کنند، بلکه پیشرفت مناسبی نیز در زمان حال و آینده داشته باشند.

در مورد اینکه برند فاینانس چگونه به این رقم رسیده، این شرکت بیان می‌کند که جزئیاتی را درباره نحوه محاسبه ارزش برند یک شرکت منتشر نخواهد کرد، اما استانداردهای بین‌المللی را از نزدیک دنبال می‌کند، حتی اگر دارای یک سیستم اختصاصی برای ارزیابی این‌ روش ارزش‌گذاری باشد. با داشتن بالاترین ارزش برند اپل، ما TikTok را داریم که شاهد بزرگ‌ترین رشد ارزش می‌باشد. این شبکه اجتماعی متمرکز بر ویدئو، شاهد افزایش 215 درصدی ارزش برند خود به 59 میلیارد دلار در سال جاری بوده و این مورد تا حد زیادی به‌دلیل روی‌آوردن مردم به استفاده از رسانه‌ها در طول همه‌گیری COVID-19 است.

با ارزش ترین برند های دنیا در سال ۲۰۲۲

با ارزش ترین برند های دنیا در سال ۲۰۲۲

هیگ معتقد است که TikTok درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای از کندی در سرعت رشد خود را نشان نمی‌دهد.

 “رشد فوق‌العاده‌ی TikTok گواه این موضوع می‌باشد که این برند در عرض چند سال از گمنامی نسبی به شهرت بین‌المللی رسیده است و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت در آن یافت نمی‌شود.”

Brand Finance به آمازون ارزشی معادل 350.3 میلیارد دلار داده، درحالی‌که ارزش گوگل 263.4 میلیارد دلار برآورد می‌شود. مایکروسافت با ارزش 184.2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار گرفته، درحالی‌که Walmart با 111.9 میلیارد دلار جایگاه پنجم را تصاحب کرده است.

نظر شما کاربران ترنجی درباره کسب عنوان با ارزش ترین برند در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی اپل چیست؟ به‌نظر شما آیا در سال آینده، شرکت‌های نظیر آمازون می‌توانند از اپل در این زمینه سبقت بگیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی