حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بحران کمبود تراشه بر اساس گفته تحلیلگران تا اواسط سال ٢٠٢٢ پایان می‌یابد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، پردازشگرها

یکی از بحران‌های بزرگ و نگران کننده‌ای که هم اکنون در حال وقوع برای محصولات الکترونیکی است، بحران کمبود قطعات نیمه هادی است. خوشبختانه تحلیلگران آینده روشنی را برای پایان بحران کمبود تراشه پیش بینی کرده‌اند. اما دقیقاً جزئیات این پیش بینی چیست؟

تحلیلگران امیدوار هستند تا بحران کمبود تراشه طی سال آینده به پایان برسد

کمپانی‌های مختلف همواره تلاش کرده‌اند تا در میان این بحران، جان سالم به در ببرند. مدیرعامل اینتل، گفته بود که این بحران سال‌ها ادامه دارد!

 

به گفته مدیرعامل اینتل مشکل کمبود تراشه تا سال ها ادامه خواهد داشت

 

اما از سوی دیگر، GizChina می‌گوید مؤسسه بین المللی داده‌ها، یعنی IDC به تازگی پیش بینی‌هایی در مورد آینده صنعت تولید تراشه را به اشتراک گذاشته است. محدودیت تولید در این بازار، هم اکنون گریبان گیر مشتریان آن شده است. بر اساس ادعای این تحلیلگران، صنعت نیمه هادی در سال جاری میلادی با رشد ١٧.٣ درصدی مواجه بوده است. این میزان در پایان سال ٢٠٢٠ میلادی، برابر با ١٠.٨ درصد بود. توجه داشته باشید که با شیوع همه گیری کرونا، همچنان تقاضا یکسان است. اما در این بین، بازارهای مختلف از جمله لپ تاپ، تبلت، موبایل، سرورها، لوازم الکترونیکی خودروها، سیستم‌های بازی، گجت‌های پوشیدنی و مودم‌های وای فای رشدی چشمگیر را تجربه کرده‌اند.

در بخش تراشه‌های 5G، درآمد کلی ١٢٨ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که درآمد بخش نیمه هادی گوشی‌های هوشمند، دچار رشد ٢٨.۵ درصدی شده است. اما گفته اصلی تحلیلگران چیست؟ خب، پیش بینی شده است که در بخش کنسول‌های بازی، لوازم هوشمند خانه و گجت‌های پوشیدنی، میزان فروش به ترتیب ٣۴، ٢٠ و ٢١ درصد رشد کند. در سوی دیگر، رشد درآمد ٢٢.٨ درصدی برای قطعات الکترونیکی خودرو به چشم می‌خورد. این میزان از رشد، در بازار لپ تاپ‌ها و سرورهای X86، به ١١.٨ و ٢۴.۶ درصد خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران معتبر این مؤسسه، بحران کمبود تراشه تا اواسط سال ٢٠٢٢ حل خواهد شد. همچنین IDC می‌گوید که در سال ٢٠٢٣ میلادی، ممکن است اتفاقی مانند تولید بیش از حد رخ بدهد! ماریو مورالز، رئیس بخش تحلیل نیمه هادی‌های IDC می‌گوید:

داستان پشت صنایع نیمه هادی، واضح است. در نهایت، اوضاع به نفع این صنعت خواهد شد. مشتریان صنایع نیمه هادی، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. در همین راستا، صنعت نیمه هادی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

قیمت قطعات نیمه هادی، در نیمه اول سال جاری با افزایش همراه بود. اما IDC احتمال می‌دهد که این افزایش قیمت تا پایان سال از بین برود. این اتفاق، به دلیل فرصت‌های بیشتر در این صنعت و بهبود هزینه‌های مواد اولیه رخ خواهد داد. در کل، IDC پیش بینی می‌کند که ارزش بازار نیمه هادی‌ها در سال ٢٠٢۵ به ۶٠٠ میلیارد دلار آمریکا برسد!

نظر شما در مورد گذر از بحران کمبود تراشه چیست؟ آیا فکر می‌کنید که تا سال آینده این مشکل خاتمه بیابد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خبر خوبی بود 🌷

ali karimi

خب خوبه بازم بعد از اواسط سال 2022 وضعیت کمبود تراشه بهتر میشه، خدا کنه بیشتر نشه، کمبود تراشه یعنی گرونی تراشه، گرونی تراشه یعنی بالا رفتن قیمت اجناس، حالا میخواد گوشی باشه یا لبتاپ یا هرچیزدیگه که توش تراشه بکار رفته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️