حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ پرو در iOS 15.4 از برنامه‌های شخص‌ثالث پشتیبانی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

پس از عرضه مدل‌های آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر 120Hz ProMotion، مشخص شد که اکثر انیمیشن‌های موجود در برنامه‌های شخص‌ثالث کماکان به رفرش‌ریت ۶۰ هرتز محدود شده‌اند و نمی‌توانند از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دستگاه‌های جدید استفاده کنند. در آن زمان، اپل اعلام کرد که یک باگ Core Animation وجود دارد که در بروزرسانی بعدی آیفون‌ها برطرف خواهد شد. حال، با انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل همراه اپل یعنی iOS 15.4، نمایشگر آیفون‌های ۱۳ پرو این شرکت سرانجام از تمام ظرفیت خود حتی در برنامه‌های شخص‌ثالث نیز به‌طورکامل پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ پرو در iOS 15.4

به‌نظر می‌رسد اپل درحال رفع مشکل Core Animation در نسخه بتای iOS 15.4 بوده و تغییری را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود برنامه‌ها به‌طور خودکار رفرش‌ریت 120 هرتز را برای همه انیمیشن‌های آیفون‌هایی که از ProMotion پشتیبانی می‌کنند، برای تجربه کاربری ساده و روان‌تر ارائه دهند.

اگر به‌یاد داشته باشید، درابتدای عرضه سری آیفون ۱۳ و مخصوصا مدل‌های پرو آن، مشخص شد که رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز این دو گوشی که برای اولین بار در یک دستگاه آیفون استفاده شده است، تنها به برنامه‌های بومی اپل محدود شده و برنامه‌های شخص‌ثالث از این تجربه‌ی روان بی‌بهره‌اند. بااین‌حال، در همان زمان اپل اعلام کرد که در آینده این مورد را با بروزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ پرو در iOS 15.4

نمایشگر ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۳ پرو در iOS 15.4

Christian Selig، توسعه‌دهنده آپولو، امروز در حساب توییتری خود بیان کرد که شخصی در اپل به او اطلاع داده است که یک اصلاح در iOS 15.4 به‌منظور اجرای برنامه‌های شخص‌ثالث با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگرهای سری آیفون ۱۳ پرو پیاده‌سازی شده است و او خودش توانسته این تغییر را تأیید کند.

با پشتیبانی کامل 120 هرتز ProMotion، هیچ تفاوت قابل‌تشخیصی بین انیمیشن‌های مختلف در یک برنامه وجود ندارد و همه‌چیز باید طبق انتظار عمل کند. رفرش‌ریت‌های 120 هرتز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه تماشای روان‌تری را برای پیمایش در محتوا، بازی و موارد دیگر فراهم کنند.

دیدگاه شما پیرامون رفع محدودیت نمایش محتوای ۱۲۰ هرتز در برنامه‌های شخص‌ثالث در سری آیفون ۱۳ پرو با ارتقا به iOS 15.4 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

جالبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی