حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا اپل در مورد رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس به کاربران دروغ گفته است؟

اپل پس از عدم استفاده از رفرش ریت بالاتر در سری آیفون ١٢، مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت. اما بالأخره در سری آیفون ١٣، اپل از نمایشگر ProMotion با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی استفاده کرد. با این حال، اخبار مختلفی از رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس منتشر شده است که به آن‌ها می‌پردازیم.

رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس در هنگام اسکرول کردن چگونه عمل می‌کند؟

خب، اپل پس از شایعات فراوان پیرامون گوشی‌های جدیدش، سرانجام امسال نمایشگرهای با رفرش ریت بالا را به آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس آورد.

 

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

دیروز، سری آیفون ١٣ به صورت عمومی عرضه شد. بسیاری از یوتوبرها و تک بلاگرها نیز این گوشی‌ها را برای تست و بررسی تهیه کردند. بیشترین هیجان در بین این دسته از افراد، مربوط به امتحان کردن نمایشگر ProMotion گوشی‌های گران‌تر این خانواده بود. به همین ترتیب، دیروز بررسی‌ها و ویدئوهای زیادی از این سری مورد انتشار قرار گرفتند.

در این بین، یک یوتوبر نسبتاً شناخته شده با نام Golden Reviewer نیز آیفون ١٣ پرو مکس را تهیه کرد. پس از آن، وی یک ویدئو از مقایسه عملکرد رفرش ریت متغیر در آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra منتشر کرد. همان طور که می‌دانید، هر دو دستگاه از رفرش ریت متغیر به لطف وجود فناوری LTPO بهره مند هستند. اما موضوع مهم، این است که او ادعا می‌کرد اپل در حال گول زدن کاربران خود است! اما دلیل این ادعای Golden Reviewer چیست؟

همان طور که گفتیم، او گلکسی اس ٢١ اولترا و آیفون ١٣ پرو مکس را در ویدئوی خود در اختیار داشت. او در این ویدئو، همزمان به اسکرول کردن با آیفون ١٣ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا می‌پرداخت. اما همان طور که در ویدئو نیز قابل مشاهده بود، فریم‌های نمایش داده شده توسط آیفون ١٣ پرو مکس، به طور محسوسی کم‌تر از Galaxy S21 Ultra بود! وی ادعای خود را در ویدئو با کم کردن سرعت نیز ثابت کرد و مشهود بود که فریم‌های نمایش داده شده توسط Galaxy S21 Ultra، بیشتر است. اجازه دهید تا بخشی از این ویدئو را تماشا کنیم.

این ویدئو، به طور عملی نشان داد که با یک سرعت اسکرول کردن انگشت، گلکسی اس ٢١ اولترا رفرش ریت بیشتری نسبت به آیفون ١٣ پرو مکس دارد. بنابراین، شک و شبهاتی در مورد ایراد داشتن مکانیزم رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس ایجاد شده بود.

با این حال، یک کاربر در مورد این ادعای Golden Reviewer اظهار نظر کرده است. او می‌گوید که اپل رسماً در مورد چگونگی کارکرد رفرش ریت آیفون ١٣ پرو مکس توضیح داده است. بر اساس گفته‌های اپل، تنظیم رفرش ریت رابطه مستقیمی با سرعت اسکرول شما بر روی نمایشگر دارد. در صورتی که سریع‌ترین اسکرول را انجام دهید، رفرش ریت به ١٢٠ هرتز خواهد رسید. حرکت رفت و برگشت با سرعت آرام در آیفون ١٣ پرو مکس، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی را فعال سازی نخواهد کرد. خب، ما تصور می‌کنیم که این موضوع، کاملاً هوشمندانه باشد. چرا که با اسکرول کردن با سرعت کم، رفرش ریت چندان در تجربه کاربری تأثیر گذار نخواهد بود. اما اگر با سرعت بالایی محتوای نمایشگر را جابه‌جا کنید، رفرش ریت بالا قطعاً مهم خواهد بود.

نحوه کارکرد رفرش ریت متغیر iPhone 13 Pro Max

نحوه کارکرد رفرش ریت متغیر iPhone 13 Pro Max

در نتیجه، اپل تصمیم گرفته است بسته به کاربری که شما از نمایشگر دارید، رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس را تنظیم کند. این موضوع، حتی می‌تواند منجر به مصرف کم‌تر باتری و به ارمغان آمدن عمر باتری بیشتری شود. در واقع، گزینه‌های موجود در رفرش ریت متغیر iPhone 13 Pro Max، حتی بیشتر از گزینه‌های موجود در گلکسی اس ٢١ اولترا است و این تحسین برانگیز است. در کل، شاید این موضوع از نظر شما یک ایراد باشد. اما توجه داشته باشید که در سرعت پایین اسکرول، تعداد فریم‌های نمایش داده شده چندان اثر گذار نیستند.

آیفون‌های جدید فعلاً در برخی برنامه‌های شخص ثالث، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی ندارند؛ اما اپل این مشکل را برطرف می‌کند!

بر اساس گزارشی از Gsmarena، عرضه آیفون‌های جدید و رسیدن آن‌ها به دست مشتریان آغاز شده است. اما پس از آن، مشتریان متوجه یک موضوع عجیب شده‌اند. آن‌ها می‌گویند که تمام اپ‌ها در آیفون‌های مجهز به نمایشگر ProMotion، با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی به نمایش در نمی‌آیند. هر دو گوشی آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس، مجهز به این ویژگی هستند.

این درست است که نمایشگر ProMotion می‌بایست تمام محتواهای موجود را با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایش دهد. اما اکنون 9to5Mac می‌گوید که تعداد زیادی از انیمیشن‌ها، همچنان ۶٠ هرتزی هستند و این موضوع، تجربه کاربری بسیاری از افراد را از نمایشگرهای ProMotion در هم شکسته است! قابلیت ProMotion و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، یک قابلیت کلیدی در نسخه پرو و پرو مکس آیفون‌های جدید محسوب می‌شود. بیشتر انیمیشن‌ها، به صورت ١٢٠ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. اما در این بین، برخی از انیمیشن‌ها وجود دارند که از رفرش ریت بالاتر، نهایت استفاده را نمی‌برد. برنامه‌های اختصاصی اپل و بهینه سازی شده، امکان اجرا با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی را دارند. با این حال، برنامه‌های شخص ثالثی هستند که با رفرش ریت ۶٠ هرتزی به اجرا در می‌آیند.

اپل به 9to5mac گفته است که توسعه دهندگان می‌بایست برنامه‌های خود را برای ارائه نرخ فریم بیشتر برای برنامه‌هایی که از رندرهای سفارشی (مانند بازی‌ها) استفاده می‌کنند، بهینه سازی کنند. این کار، بسیار ساده است. توسعه دهندگان کافی است تا یک افزونه با نام info.plist را به برنامه‌های خود برای اضافه شدن پشتیبانی از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی اضافه کنند. اپل همچنین گفته است که این اسناد و راه حل‌ها را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. پس از آن، کوپرتینویی‌ها یک به روزرسانی را برای رفع این ایراد ارائه خواهند کرد. به همین ترتیب، فعلاً باید منتظر بمانیم تا اپل بتواند هرچه سریع‌تر این ایراد آزار دهنده را از بین ببرد.

نظر شما در مورد رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس چیست؟ آیا اپل راهکار هوشمندانه‌ای را برای نمایشگر ProMotion خود به کار گرفته است؟ فکر می‌کنید که این ایراد افت رفرش ریت به ۶٠ هرتز، چه زمانی رفع شود؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اپل سه سال دور تر از اندروید ها این ویژگی رو اضافه کرد که اونم صرفا در تبلیغاتش اضافه کرد نه در گوشی،
اپل واقعا شرکت دروغگو و کثیفی هست

Faez

جناب پرفسور ملومه متنو کامل نخوندی در مورد برنامه های آیفونم چیزی نمیدونی تا برنامه از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نکنه نمیشه روی این رفرش ریت باشه
برا اندروید همشون از چند صدود چند هرتز پشتیبانی میکنن چون سازنده برنامه نمیدونه برای کدوم از مدلا برنامه ساخته ولی برا اپل مدل گوشیاش چند هزارو مدل نیست و توسعه دهنده با توجه به قابلیتی که گوشی داره برنامرو میسازه
مثل اندروید نیست که تو فروشگاه پلی سرچ کنی قفل اثر انگشتی در حالی که گوشیت اصلا سنسورشم نداره ولی برنامشم برات بیاره

Faez

معلومه

Farcry

سلام عقده ای! نمیدونم کجا حسرت داشتن آیفون ۴ یا ۵ یا ۶ و…. داشتی دیگه همین حس تنفر مونده توی دلت سر هر پست میای ترول اپل رو‌میکنی میری.امیدوارم در هرصورت به مراد دلت گوشی پرچمدار و…… برسی!

“” در نتیجه، اپل تصمیم گرفته است بسته به کاربری که شما از نمایشگر دارید، رفرش ریت متغیر آیفون ١٣ پرو مکس را تنظیم کند. این موضوع، حتی می‌تواند منجر به مصرف کم‌تر باتری و به ارمغان آمدن عمر باتری بیشتری شود. در واقع، گزینه‌های موجود در رفرش ریت متغیر iPhone 13 Pro Max، حتی بیشتر از گزینه‌های موجود در گلکسی اس ٢١ اولترا است و این تحسین برانگیز است. در کل، شاید این موضوع از نظر شما یک ایراد باشد. اما توجه داشته باشید که در سرعت پایین اسکرول، تعداد فریم‌های نمایش داده شده چندان اثر گذار نیستند””

Farcry

درضمن سوپر ترول اکثر کامنت هات حتی درمورد گشوی های اندرویدی درست نیست!
سامسونگ اولین بار روی گوشی پرچمدارش زمان گلکسی اس ۲۰ الترا فرش ریت بالای ۶۰ هرتزی قرارد داد که این گوشی فوریه ۲۰۲۰ معرفی شد.یعنی یک سال و شش ماه پیش نه سه سال!
یا شیائومی باز اولین بار روی گوشی پرچمدارش زمان mi 10 که اونم فوریه ۲۰۲۰ معرفی شد رفرش ریت بالای ۶۰ هرتزی (۹۰ هرتزی) قرار داد باز یک سال و شش ماه پیش نه سه سال پیش! همون شیائومی که تو فنبوی ترول اون هستی اولین صفحه ۱۲۰ هرتزی روی گوشی پرچمدارش برای mi 10 ultra هست که یکسال و سک ماه پیش معرفی شد نه سه سال !!!!!!!!!
اونی که سه نه تازه ۴ سال پیش صفحه ۱۲۰ هرتزی داشت آیپد پرو ۲۰۱۷ بود که قبل از هر گوشی یا تبلت اندرویدی سال ۲۰۱۷ صفحه Promotion 120hz داشت.تازه گوشی های اندرویدی مثل راگ فون اوایل سال ۲۰۱۹ با رفرش ریت بیشتر از ۶۰ هرتز معرفی شدن و توی تبلت ها هم تازه سامسونگ سال پیش روی تب اس ۷ پلاس و یا مایکروسافت همین دو روز پیش روی تبلتش صفحه ۱۲۰ هرتزی گذاشت

Farcry

پس mi 10‌ و اس ۲۰ الترا سه سال پیش معرفی شدن که ما خبر نداشتیم! سه سال پیش سامسونگ اومده رفرش ریت بالای ۶۰ هرتز زده؟!!!!!!!!!!

Mohammadr

داداش وقتی بهترین چرخ های دنیا، بهترین بدنه دنیا، بهترین دیفرانسیل های دنیا، بهترین باتری دنیا و… رو داشتی باشی ولی موتورت، پراید باشه، خو اندازه پراید میره😐
الانم خیلی چیزاش تکمیله ها، پردازنده ش ادمو قورت میده… ولی صفحه 60ه…60
واقعا جای بحثی داره؟
.
.
یا اینکه بیای تو گالری و وب و… محدود کنی…!
خب برای همین جاها میخوای روون باشه مگه هرکی دیوایس 120 هرتز میگیره، قراره باهاش بازی کنه فقط؟ مگه 90 و 120 و… فقط برای گیم درست شدن؟ چرخیدن تو گالری و وب و… تجربه کاربری نیس؟ مرسی که انقدر اسمارت و پیشرفته هست که برای اکثر اپ ها میدونه با چه رفرش ریتی نمایش بده و… ولی خب هدفش مصرف بهینه باتریه که مستقیما به تجربه کاربری آسیب میزنه…
حالا نمیدونم میشه غیرفعالش کرد یا نه… اگه میشه، که خوبه
اگه کاملا خودکار هست، که دیگه قشنگ گیر آورده:/ شاید من نخوام با گوشیم بازی کنم یا کارای خاص، نباید از 120 استفاده بشه؟

ریزر فون ۲۰۱۷ و وانپلاس ۷ پرو تو ۲۰۱۹ خودکشی کردن با حرف تو
خوب الان اومدی ایپدو با موبایل مقایسه کردی؟
اوکی
الان لپتاپ گیمینگ منم که سی پی یو نسل ۴ روشه رفرش ۱۲۰ هرتز داره خودت حساب کن مال چندسال پیشه

وان پلاس ۷ پرو سال ۲۰۱۹ معرفی شد پس درمورد این درست گفتم
https://www.gsmarena.com/oneplus_7_pro-9689.php
ریزر فون هم آره نوامبر ۲۰۱۷ یعنی همون ۲۰۱۸ معرفی شد اما ریرز اصلا جزو ۱۰ تولید کننده از نظر فروش هم محسوب نمیشه که بیایم اینو حساب کنیم.گوشی های رقیب آیفون رو گفتم که یک سال و نیم پیش صفحه بالاتر از ۶۰ هرتزی داشتن نه سه سال پیش
دنیای تبلت ها و اسمازت فون ها تقریبا یکی هستن .فکر کنم اینو هرکسی بدونه که تبلت ها بیشتر به اسمازت فون ها نزدیکن تا لبتاب ها که سیستم عامل و معماری پردازنده کلا متفاوتی از اسمارت فون ها و تبلت ها دارن
درضمن من منظورم این بود که هی مثل عوام ها داد نزدید ۱۲۰ هرتزی تکنولوژی سامسونگ و شیائومی و….. اپل تا ۲۰۲۱ کلا از اون پرت بوده

اونکه اپل از تکنولوژی رفرش بالا پرت بوده که کلا شکی درش نیست!
یه ایپدشو کرده ۴ سال پیش ۱۲۰هرتز نه لپتاپ هاش نه موبایلاش رفرش ۱۲۰ هرتز نداشتن و مطمئنم استیو جابز بود همون سال ۲۰۱۷ یا ۱۸ میومد رفرش ۱۲۰ هرتزیو میورد برای ایفونا
همین الانشم گوشی ۸۰۰ دلاریش به لطف ۶۰ هرتز بودنش تو اسکرول وب و … از گوشی ۲۰۰ دلار شیائومی و سامسونگ کند تره با اینکه پردازنده با همچین قدرتی داره که در حد سی پی یویی مثل core i7 7700k توی گیک بنچ امتیاز میاره
که خوب هرچی میخوام در رابطه با ۶۰ هرتزی ایفونای غیر پرو امسال خوشبین باشم نمیتونم همش میگم خساست اپله
درضمن وانپلاسم با ارفاق ۲.۵ سال از معرفیش میگذره
ریزر هم درسته تو موبایل حرفی نداره برا گفتن ولی یکی از بزرگترین تولید کننده های وسایل گیمینگه و با گوشی ۱۲۰هرتزیش کلی اسم و رسم در کرد

“همین الانشم گوشی ۸۰۰ دلاریش به لطف ۶۰ هرتز بودنش تو اسکرول وب و … از گوشی ۲۰۰ دلار شیائومی و سامسونگ کند تره “
😂😂😂

خدایی از روی باد معده انقدر فکت صادر نکنید برای خودتون. مگر سرعت یه گوشی فقط به رفرش ریته؟؟؟؟
آیفون از وقتی که تولید شد به سرعت بالا و بهینه بودن رابط کاربریش معروف بوده.معلومه از صد متری که هیچ دوکیلومتری آیفون های جدید هم رد نشدی که میگی سرعتش از گوشی ۲۰۰ دلاری اندرویدی کم تره
اون گوشی ۲۰۰ دلاری سامسونگ یا شیائومی رو‌ منم یکش رو داشتم.پوکو x3
رفرش ریت صفحه رو زده ۱۲۰ هرتزی بعد اونطرف با توجه به پردازنده و رم ش عملا هر روز دچار لگ و کاهش سرعت میشه.

حتی همون اسکرول وب هم که مثال زدی سرعتش باز ارتباط زیادی به رم و پردازنده گوشی و بهینه بودن مرورگر داره

داداش ناراحت نشو از حرفم ولی گوشی میان رده نداری نظر نده راجبشون
یه دفعه بگو دیسپلی ۶۰ هرتز ایفونا از دیسپلی ۱۲۰ هرتزیم روون تره 😂
اونقدری قوی شدن پردازنده هاشون که به راحتی هندل کن اسکرول وب و اپایی مثل اینستا رو
من خودم تقریبا لگ خاصی تو اینجور مواقع ندیدم رو گوشیای میدرنج رفرش بالا
خودتم فکر کنج کامنت بعدیت یه عقب نشینی ریزی کردی
اره خوب ایفون بهینه هست ولی زور آخرش به لطف ۶۰ هرتز بودنش حس کندی بهت میده تو انیمیشن هاش و اسکرول کردناش
بازم توجیه پذیر نیست

حالا کیفیت پابجی رو مثلا مثال میزدی خیلی بهتر بود ، میانرده ۲۰۰ دلاری پوکو ام۳پرو که پردازندش بنظرم از پردازنده آیفون ۷ هم بهتره مشگل اسکرول کردن داره؟

امین

اپل برای کاهش مصرف باطری لذت 120 هرتز بودن رو از بین برده 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

mortiii

کمپانی اپل همیشه به شعور مصرف کننده توهین کرده یادمه اعتقاد داشتن گوشی باید کوچیک باشه که با انگشت شست راحت باش کارکنی یادمه جنس یک مدلش اشغال بود رنگش میرفت پر خط خش میشد اینبار گفت گوشی حس قدیمی به خودش میگیره خیلی باحالتر میشه کمپاتی اپل تا وقتی اجناس داخل انبارش تموم نشه دنبال فناوری جدید نمیره الانم درگاه تایپ سی قبول نداره اما وقتی که تو انبارش درگاه لایتینگ تموم شد فوری کوچ میکنه به تایپ سی خلاصه فقط فقط به پول فکر میکنه اکثر کمپانی ها همینن ولی ایفون در صدر همه است

Faez

خب تو چرا به استیو جابز توهین میکنی؟
هر کسی علاقه ای داره من به شخص خودم آیفون ۱۳ مینی رو بخاطر کوچکتر بودنش دوست دارم
لایتنینگ تموم شه نمیتونه باز تولید کنه ؟
چرا انقدر احمق بازی درمیارید و یجوری حرف میزنید که انگار نوه انیشتن هستید

afsoon

جنگ سهامداران اپل و اندوریدی ها با هم 😂شما استفاده تون رو کنید .اگر قدرت خرید داشتید هم اون چیزی که از نظرتون بهتره رو بخرید .تمامممممممم .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️