حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 15.4 هفته آینده با قابلیت تشخیص چهره با وجود ماسک ارائه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

بحران بهداشتی کووید 19 استفاده از ماسک را عمومیت داده است. بنابراین اپل نیز در آپدیت iOS 15.4 برای رفع مشکلات تشخیص چهره تدابیری اندیشیده است. می‌دانید ماسک که بینی و تمام قسمت پایین صورت را می پوشاند. بنابراین Face ID اپل برای چندین ماه غیرقابل استفاده بود. زیرا تشخیص چهره آیفون در واقع به اسکن کل صورت کاربر برای باز کردن قفل دستگاه نیاز داشت.

برای انطباق با محدودیت‌ های همه‌گیری کرونا، اپل چندین تغییر را در کد iOS 14 اعمال کرده بود. مثلاً اگر گوشی های آیفون وجود ماسک را تشخیص می‌دادند، باز کردن قفل با کد به طور خودکار درخواست می‌شد. علاوه بر این، اپل به کاربران اپل واچ اجازه می‌دهد تا قفل آیفون خود را با Face ID باز کنند، حتی اگر ماسک زده باشند.

آپدیت iOS 15.4 هفته آینده با قابلیت تشخیص چهره حتی با ماسک ارائه می‌شود

 

iOS 15.4 با قابلیت Face ID هنگام استفاده از ماسک عرضه می شود

با آپدیت iOS 15.4، اپل از این هم فراتر خواهد رفت تا زندگی را برای کاربرانی که ساعت اپل ندارند آسانتر کند. با این به روز رسانی، Face ID می تواند شما را حتی اگر پشت ماسک خود پنهان شده باشید تشخیص دهد. برای دستیابی به این هدف، گوشی آیفون شما پایگاه داده های تشخیص چهره خود را فقط با اسکن قسمتی از صورت تکمیل می‌کند. در واقع این کار با تمرکز بر ناحیه قابل مشاهده صورت می‌گیرد. پس از ثبت اطلاعات نیمه بالایی صورت شما، سپس Face ID قسمت بالایی صورت از جمله چشم ها را با اطلاعات پایگاه داده خود مقایسه می کند تا قفل آیفون را باز کند.

به‌روزرسانی iOS 15.4 تا کنون فقط در نسخه بتا قابل دسترسی است، اما از 23 اسفند ماه بر روی همه آیفون‌ های سازگار اجرا می‌شود. اپل از عرضه قریب‌ الوقوع به‌روزرسانی در طول سخنرانی روز گذشته خود خبر داد.

با نزدیک شدن به زمان عرضه نهایی، اپل نسخه آزمایشی را که یک نسخه تقریبا نهایی شده است، برای اعضای برنامه بتا قرار داده است. تغییرات این به‌ روز رسانی نشان می‌دهد که گزینه Face ID با ماسک برای آیفون 12 و آیفون 13 در دسترس خواهد بود. بنابراین احتمالاً مدل‌ های قبلی این ویژگی را دریافت نمی‌کنند.

آپدیت iOS 15.4 هفته آینده با قابلیت تشخیص چهره حتی با ماسک ارائه می‌شود

بروزرسانی iOS 15.4 قوانین استفاده از ایرتگ را نیز بهبود می‌بخشد

اخیراً اپل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای ردیاب‌ های AirTag خود اعلام کرده است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جاسوسی پنهانی از مردم را برای این دستگاه‌ ها سخت‌ تر کنند. اکنون مشخص شد که این نوآوری ها در نسخه بتا iOS 15.4 ظاهر شده اند. به عنوان مثال، اکنون هنگام تنظیم AirTag برای اولین بار، کاربران هشداری مبنی بر غیر قانونی بودن جاسوسی با این دستگاه را مشاهده می کنند.

پیش از این، نمایندگان اپل گزارش دادند که این شرکت بار ها با سازمان های مجری قانون به منظور گزارش موارد سوء استفاده از ردیاب های AirTag همکاری کرده است. بنابراین، کاربران باید این نکته را جدی بگیرند که دستگاه نباید برای جاسوسی از افراد بدون رضایت آنها استفاده شود.

به گفته پایگاه خبری Gizchina، در نسخه بتای iOS 15.4، یک باگ نیز برطرف شده است. به همین دلیل کاربران می‌توانند پیام «لوازم جانبی ناشناس شناسایی شد» را ببینند. بسیاری از کاربران آن را به عنوان نشانه ای از نظارت بر AirTag تلقی کردند. اما در واقع، چنین اعلانی ممکن است با دستگاه‌ هایی از سازندگان دیگر که با شبکه سازگار هستند، مرتبط باشد. این تغییرات و سایر تغییرات با هدف بهبود امنیت ردیاب‌ های AirTag ممکن است بخشی از آپدیت نسخه پایدار iOS 15.4 شود.

 

تغییرات این بروزرسانی را می‌پسندید؟ شخصاً فکر میکنم بخش تشخیص چهره با وجود استفاده از ماسک این روز ها خیلی کاربردی باشد. شما چه نظری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری