حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 15.4 باعث بروز مشکلاتی در زمینه طول عمر باتری آیفون های اپل شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، عمر باتری، مشکلات

سیستم عامل iOS اپل هر نسل دستخوش تغییراتی در ظاهر و عملکرد خود می‌شود و این شرکت به نوعی آخرین دستاوردهای خود در بخش نرم‌افزاری را در محصولات خانواده آیفون عرضه می‌کند. اما گویا همه چیز آنطور که باید پیش نرفته است و آپدیت iOS 15.4 باعث بروز مشکلاتی در زمینه طول عمر باتری آیفون های اپل شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آپدیت iOS 15.4 باعث ایجاد مشکلات جدی در طول عمر باتری می‌شود

اینطور که پیداست، آپدیت iOS 15.4 باعث بروز مشکل در برخی از آیفون ها شده است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، نصب این نسخه از سیستم عامل iOS تاثیر منفی بر باتری گوشی‌های هوشمند اپل دارد. چند روز پیش، اپل آپدیت iOS 15.4 را برای آیفون‌های سازگار با آن عرضه کرد. این نسخه جدید از سیستم عامل شامل چندین ویژگی جدید و مهم از جمله سازگاری بهتر با کنترلر DualSense، حدود ۳۷ ایموجی جدید و امکان نصب آپدیت با دیتای موبایل است.

مهم‌تر از همه، این آپدیت به شما امکان می‌دهد حتی اگر ماسک بهداشتی به صورت دارید، قفل آیفون را با استفاده از Face ID دستگاه باز کنید. متأسفانه این آپدیت با کاهش عمر باتری در برخی از آیفون‌ها نیز همراه شده است. با توجه به گزارش برخی از کاربران در توییتر، نصب این آپدیت باعث کاهش طول عمر باتری دستگاه آن‌ها شده است.

اپل آپدیت iOS 15.4 را ارایه کرد: بالاخره Face ID با ماسک کار می کند

گویا عمر باتری در iOS 15.4 واقعا نامناسب است. بعد از حدود ۲۴ ساعت استفاده معمولی، ۸۰ درصد از شارژ دستگاه کم خواهد شد. این در حالی است که صفحه نمایش دستگاه بیشتر از ۲ ساعت هم فعال نبوده و فقط از سافاری، یوتیوب، اینستاگرام و اوبر برای انجام این تست استفاده شده است.

کاربر دیگری نیز گفته است که دستگاه وی حین شارژ بین ۹۵ درصد و ۹۷ درصد گیر کرده است، سپس وقتی آن را از برق جدا می‌کند،شارژ دستگاه به ۱۰۰ درصد می‌رسد و حدود ۵ دقیقه پس از راه اندازی مجدد دستگاه، شارژ باتری به سرعت تخلیه می‌شود.

آپدیت iOS 15.4

می‌توان فرض کرد که کاهش عمر باتری با فعال شدن صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو مرتبط است. اپل در واقع این نرخ نوسازی را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام نیز فعال کرده است. این اپلیکیشن‌ها تاکنون محدودیت ۶۰ هرتزی داشتند که مصرف انرژی کمتری داشت. با این حال، مشاهده شده است که بسیاری از کاربران قدیمی آیفون که از آیفون ۱۱ یا آیفون ۱۲ استفاده ‌می‌کنند، در حالیکه به قابلیت صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی دسترسی ندارند نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند.

نصب آپدیت‌های iOS کاری غیر معمول نیست. اما این موضوع باعث کاهش شدید عمر باتری برخی از آیفون‌ها می‌شود. در چند وقت اخیر، هر آپدیت سیستم عامل با یک سری شکایات کاربران همراه بوده است. با این حال، این یک پدیده کاملا طبیعی و در بیشتر مواقع نیز موقتی است.

به اعتقاد GizChina، در واقع نصب یک آپدیت، یک سری از وظایف را در پس زمینه فعال می‌کند. این وظایف مختلف، مانند کالیبراسیون باتری، عمر باتری را تخلیه می‌کند. فقط چند روز طول می‌کشد تا کالیبراسیون کامل شود و همه چیز به حالت عادی بازگردد. با این وجود، اپل هرگز در ارائه پچ یا آپدیتی برای حل این مشکل احتمالی دریغ نخواهد کرد و در صورت ادامه‌دار شدن این مشکل، با یک آپدیت آن را برطرف خواهد کرد.

آپدیت iOS 15.4 هفته آینده با قابلیت تشخیص چهره با وجود ماسک ارائه می‌شود

همانطور که گفته شد، سیستم عامل iOS 15.4 حدود ۳۷ ایموجی جدید، پشتیبانی از adaptive trigger های کنترلر DualSense، و همچنین قابلیت سفارشی کردن دکمه‌ها در تمام گیم پدهای متصل، ویجتی برای برنامه Wallet (برای کاربران در ایالات متحده)، یادداشت‌هایی برای رمزهای عبور ذخیره شده در دسترسی به Keychain را به همراه دارد. این نسخه جدید از سیستم عامل آیفون همچنین از ویژگی‌های جدید ضد نظارت AirTag و صدای جدید سیری پشتیبانی می‌کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تغییرات صورت گرفته در این نسخه را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان