حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک در حال کار بر روی Wi-Fi 7 است: رونمایی از اولین محصولات در سال 2023

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک در اواخر سال 2021 حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، از جمله چیپست Dimensity 7000 و چیپست Dimensity 9000، برنامه‌هایی برای کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ های ویندوزی بیشتر مبتنی بر پردازنده های مدیاتک، و سخت‌ افزار تلویزیون هوشمند. اکنون این شرکت در حال کار بر روی سخت‌افزاری است که از استاندارد Wi-Fi 7 آینده پشتیبانی کند، که می‌تواند از سال آینده(2023)، در دستگاه‌ های مربوطه نمایش داده شود.

 

 

استاندارد Wi-Fi 7، به عنوان IEEE 802.11be نیز شناخته می شود، که نسخه ارتقاء یافته از استاندارد Wi-Fi 6 (IEEE 802.11ax) موجود است. طرح فعلی Wi-Fi 7 توانایی استفاده از کانال‌های 320 مگاهرتز، فناوری مدولاسیون دامنه چهارگانه 4K (QAM)، ویژگی‌های واحد منبع چند کاربر (MRU) و سایر تغییرات را اضافه می‌کند و اینها همه در حالی است که این تکنولوژی ها از همان فرکانس های 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز سنتی استفاده می‌کنند. دقیقاً باند هایی که در حال حاضر توسط وای فای 6 پشتیبانی می شوند. ویژگی های جدید باید منجر به افزایش سرعت 2.4 برابری نسبت به وای فای 6 شود(البته بر روی کاغذ). اگرچه تداخل سیگنال های بی سیم دیگر (مانند شبکه های دیگر یا هر چیز دیگری با استفاده از 2.4 و 6 گیگاهرتز) احتمالاً این سرعت اسمی را کاهش می دهد.

استفاده از استاندارد Wi-Fi 7 در محصولات آینده مدیاتک

به گفته منبع مدیاتک امروز اعلام کرد که دو نسخه نمایشی از فناوری وای فای 7 را به مشتریان کلیدی و همکاران صنعت نشان داده است. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «مدیاتک از زمان آغاز به کار در توسعه استاندارد Wi-Fi 7 مشارکت داشته است و این شرکت یکی از اولین پذیرندگان فناوری Wi-Fi 7 است. انتظار می‌رود محصولات دارای وای فای 7 از سال 2023 وارد بازار شوند».

مدیر ارشد فناوری ارتباط بی سیم اینتل، دکتر کارلوس کوردیرو، در کنفرانسی در سال گذشته گفت: “باز هم ظرفیت بیشتری برای پشتیبانی از فرکانس تا 7 گیگاهرتز وجود خواهد داشت و حتی برای باند های پایین تر و همچنین می توانید برخی از برنامه های IoT مانند سنسورهایی که به پهنای باند کمتری نیاز دارند، را به همراه این تکنولوژی داشته باشید.”

اگرچه مدیاتک امیدوار است در سال 2023 سخت افزاری را با پشتیبانی از Wi-Fi 7 عرضه کند، اما استاندارد کامل برای پشتیبانی از Wi-Fi 7 هنوز تا سال 2024 قابل توجه عمومی نیست.

 

پیشتر ما در ترنجی خواندیم که نقشه راه مدیاتک برای شبکه 6G مشخص شده است. جداً من با دیدن این گزارش ها و روند اخیر مدیاتک، به این شرکت به عنوان یکی از قطب های صنعت تراشه سازی در آینده امیدوار شدم. شما چطور؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری