حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام با قابلیت‌های بسیار زیاد عرضه خواهد خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام

کوالکام یکی از نام‌های بزرگ در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود که با شنیدن اسم این شرکت، یاد تراشه‌های قدرتمند موبایل آن می‌افتیم. اما باید گفت که کوالکام به جز تراشه‌های موبایل در حوزه‌های دیگر نیز  فعالیت زیادی دارد و گویا شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام با قابلیت‌های بسیار زیاد عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه شوید.

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام چه چیزی ارائه خواهد داد!؟

کوالکام اولین و سریع‌ترین راه‌حل عمومی Wi-Fi 7 را راه‌اندازی کرد که آن را با نام FastConnect 7800 می‌شناسیم. در ماه می، این شرکت مقیاس‌ پذیرترین سیستم شبکه پیشرفته Wi-Fi 7 عمومی جهان را راه‌اندازی کرد. این سیستم، محصولات شبکه خانگی مش و راه‌های دروازه اپراتور را پوشش می‌دهد. کوالکام اخیرا نیز سیستم شبکه خانگی Wi-Fi 7 را معرفی کرده است. این بار طراحی به گونه‌ای است که شبکه‌های خانگی سرعت بیشتری خواهند داشت. آن‌ها همچنین توان عملیاتی بالاتر و تاخیر کمتری نیز دریافت می‌کنند. صنعت تکنولوژی انتظار دارد که این شبکه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ برای عموم کاربران عرضه شود.

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام

سیستم شبکه خانگی کوالکام Wi-Fi 7 از طریق معماری تراشه فشرده، کم مصرف و مقرون به‌صرفه، می‌تواند بیش از ۲۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت کل سیستم را به ارمغان بیاورد. برای خانه‌های امروزی با نیازهای شبکه بسیار زیاد، این فناوری اتصال پهنای باند پرسرعتی را به ارمغان می‌آورد. همچنین از بسیاری از دستگاه‌های با کارایی بالا پشتیبانی می‌کند که روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. این سیستم فناوری Qualcomm Multi Link Mesh را معرفی می‌کند که روند جدیدی را برای اتصال شبکه خانگی به ارمغان می‌آورد.

به گفته GizChina، کوالکام می‌گوید با توجه به سیستم Wi-Fi 7، روشی مقرون به‌صرفه و کوچک برای سیستم شبکه خانگی همه‌جانبه ایجاد کرده‌ایم و آخرین نوآوری‌ها را در شبکه خانگی به ارمغان می‌آوریم تا اتصال شبکه با کارایی بالا را امکان‌پذیر کنیم. با یک سیستم سه باند، حالا کاربران می‌توانند به طور کامل ویژگی‌های جدید و قدرتمند ارائه شده توسط Wi-Fi 7 را تجربه کنند. به این ترتیب، شبکه مش Wi-Fi بهبود عملکرد را برای دستگاه‌های جدید و قدیمی به ارمغان می‌آورد. جدیدترین سیستم شبکه خانگی، معماری مشترکی با سیستم شبکه حرفه‌ای Qualcomm Wi-Fi 7 دارد. این سیستم در حال حاضر در حال توسعه است و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در دسترس باشد.

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام

ویژگی‌های سیستم شبکه خانگی وای فای ۷ Qualcomm

فناوری Wi-Fi 7: سیستم شبکه خانگی کوالکام عملکرد فوق‌العاده و پوشش چند گیگابیتی بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌کند. ویژگی‌های کلیدی این فناوری عبارتند از:

۱. عملکرد طیف گسترده ۵ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد و این دستگاه دارای ۸۰ درصد توان عملیاتی بالاتر از کانال Wi-Fi 6، تا ۲۴۰ مگاهرتز و فناوری 4K QAM modulation است.

۲. حداکثر از طیف ۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند و از طریق کانال ۳۲۰ مگاهرتز و فناوری 4K QAM modulation تا ۱۴۰ درصد توان عملیاتی بالاتری نسبت به Wi-Fi 6E به ارمغان می‌آورد. این فناوری به طور کامل از قابلیت کنترل فرکانس خودکار کوالکام برای دستیابی به پوشش شبکه چند گیگابیتی در سراسر خانه پشتیبانی می‌کند. فناوری Qualcomm AFC در حال حاضر برای ادغام تجهیزات کاربر در دسترس است و پس از تایید مقررات به صورت تجاری در دسترس خواهد بود.

۳. از فناوری اتصال چندگانه Wi-Fi 7 و تداخل تطبیقی پانچ پشتیبانی می‌کند. این قابلیت می‌تواند عملکرد بهینه را حتی در محیط‌های شلوغ شبکه خانگی به ارمغان بیاورد. الگوریتم‌های هوشمند اجتناب از تراکم عملکرد عالی، حتی در صورت وجود تداخل بالقوه از شبکه‌های همسایه یا سایر نقاط پایانی تضمین می‌کنند.

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام

۴. این فناوری همچنین یک پشتیبانی عالی اتصال برای نقاط مختلف و جدید با عملکرد بالا ارائه می‌دهد و حداکثر سرعت حداکثر ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه را از یک نقطه پایانی شبکه امکان پذیر می‌کند.

۵. طراحی این سیستم به نفع اندازه، توانایی قدرت و اثربخشی هزینه است. این دستگاه دارای فناوری پیشرفته و توانمندی است و ماژول‌های جلویی RF (FEM) را که برای عملکردی بالاتر بهینه شده‌اند، به طور کامل ادغام می‌کند.

۶. طراحی این سیستم حتی به نفع مشتریان عادی است. زیرا پیکربندی سه باند Wi-Fi 7 حداکثر ظرفیت بی سیم را در محدوده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد که این میزان تقریبا دو برابر ظرفیت قابل مقایسه سیستم Wi-Fi 6 است. این سیستم برای راه حل شبکه کل خانه با استفاده از سیستم شبکه مش بسیار مناسب است. در عین حال، از استانداردهایی مانند تعداد کاربران بیشتر، اتصال با سرعت بالاتر یا منطقه تحت پوشش بیشتر پشتیبانی می‌کند.

فناوری شبکه چند اتصالی کوالکام: به طور کلی، فناوری شبکه مش چند اتصالی کوالکام، تجربه شبکه خانگی را بازتعریف می‌کند و این کار را با استفاده از یک مدل جدید اتصال بی سیم از مشتری به شبکه بک هاول انجام می‌دهد. فناوری شبکه چند اتصالی کوالکام می‌تواند پیوندها را در طیف‌های بدون مجوز ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز انتخاب، تجمیع یا جایگزین کند. این قابلیت با توجه به شرایط شبکه، قابلیت‌های ترمینال و توپولوژی شبکه خانگی کار می‌کند. همچنین اقدامات خاص و صحیح را در محیط‌های شبکه‌ای شلوغ فعال می‌کند و حتی این سیستم ۷۵ درصد کاهش تاخیر در اتصال را به ارمغان می‌آورد و به دستیابی به یک تجربه تقریبا بدون وقفه کمک می‌کند.

اگرچه Wi-Fi 7 خوب است، اما مشکلات زیادی برای رفع شدن دارد
Wi-Fi 7 بسیار خوب و قدرتمند است، اما مشکلات فنی مختلفی که به همراه دارد نیز دشوار است. در واقع چالش‌های بیشتری در قسمت جلویی RF برای دستیابی به سرعت پایدار و بالاتر از ۳۰ تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه وجود دارد. فرکانس رادیویی جلویی (RFFE) یکی از سه جنبه اصلی ماژول ارتباط بی سیم است. این قابلیت عمدتا برای تبدیل متقابل سیگنال‌های باینری و سیگنال‌های امواج الکترومغناطیسی بی سیم (EM) در طول انتقال سیگنال و دریافت سیگنال است. در این فرآیند، سیگنال باینری به سیگنال موج بی‌سیم EM با فرکانس بالا تبدیل می‌شود و در فرآیند دریافت سیگنال، سیگنال موج EM دریافتی به سیگنال دیجیتال باینری تبدیل خواهد شد.

شبکه Wi-Fi 7 خانگی کوالکام

قسمت جلویی RF عمدتا مربوط به شبکه‌های تلفن همراه و دستگاه‌های Wi-Fi است. با توجه به آمار Yole در بازار، بخش RF مربوط به تلفن همراه، WiFi و GNSS است و سهم تراشه‌های RF مربوط به ارتباطات تلفن همراه سلولی می‌تواند بیش از ۸۰ درصد باشد. سهم بازار Wi-Fi RF front end حدود ۱۵ درصد است و با گسترش Wi-Fi 6 و Wi-Fi 7، اهمیت آن به تدریج گسترش خواهد یافت.

شرکت کوالکام در فناوری وای فای بسیار پیشرو است و در زمینه تراشه‌های RF برای تلفن‌های همراه، بیشترین درآمد جهان را در سال ۲۰۲۱ دارد. این شرکت اکنون در حال گسترش بازار تراشه‌های RF خارج از تلفن‌های همراه است و در دو سال گذشته، اقدامات زیادی در زمینه توسعه Wi-Fi انجام داده است. به خصوص با گسترش Wi-Fi 6،  تعداد زیادی از فناوری‌های کوالکام در پلتفرم Snapdragon (تلفن همراه به روتر) هستند. به عنوان مثال، OFDMA در Wi-Fi 6 یک فناوری از کوالکام است.

در Wi-Fi 7 فعلی، فناوری 4K QAM نیز اولین استاندارد این شرکت در Wi-Fi 6 است. در حال حاضر، این شرکت همچنین به همکاری با IEEE یا WFA برای بهبود بیشتر فناوری Wi-Fi 7 ادامه می‌دهد. سیستم Wi-Fi 7 در شرف شکوفایی است و عصر Wi-Fi 7 فرا رسیده است. با ارتقای زیاد ویژگی‌های آن مانند سرعت شبکه، تاخیر و ظرفیت، می‌توان در آینده شاهد برتری Wi-Fi 7 در زمینه‌های مختلف بود. علاوه بر دسترسی به اینترنت پرسرعت در تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی در خانه، شاهد حضور Wi-Fi 7 در بسیاری از زمینه‌ها خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان