حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه بی سیم Wi-Fi 7 سرعت اینترنت را به ۳۳ گیگابیت در ثانیه می‌رساند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینترنت، سخت‌افزار، کوالکام

شبکه Wi-Fi از زمان عرضه خود تا به امروز، تبدیل به یکی از نیازهای زندگی مدرن شده است. به طوری که در هر خانه یا دفتر کار می‌توان آن را یافت. هر نسل شاهد بهبود و گسترش این شبکه هستیم. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، شبکه بی سیم Wi-Fi 7 سرعت اینترنت را به ۳۳ گیگابیت در ثانیه می‌رساند. با ترنجی همراه باشید.

شبکه بی سیم Wi-Fi 7 یک تحول اساسی در این صنعت خواهد بود…!

در دو سال گذشته، شبکه بی‌سیم Wi-Fi 6 استانداردی برای گوشی‌های هوشمند و روترها بوده است. با این حال، اکنون کم کم وارد دوران Wi-Fi 7 می‌شویم. محبوبیت این شبکه بی سیم در آینده بسیار بیشتر از امروز خواهد شد. با این وجود، ما در حال حاضر برخی از محصولات Wi-Fi 7 را نیز  داریم. از امسال شرکت‌های MediaTek، Broadcom و Qualcomm همگی محصولات بی‌سیم Wi-Fi 7 را عرضه کرده‌اند. سرعت این محصولات جدید می‌تواند تا ۳۳ گیگابیت بر ثانیه نیز برسد، اما زمان زیادی طول می‌کشد تا Wi-Fi 7 در ابعاد گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

شبکه بی سیم Wi-Fi 7

بر اساس گزارشی از دست اندرکاران این صنعت، بسیاری از برندها نسبت به میزان استقبال از وای فای ۷ چندان خوشبین نیستند. آن‌ها معتقدند که تولید انبوه حداقل این محصولات تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار نخواهد شد. علاوه بر این، این شبکه جهت بهبود وضعیت، باید تا ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶ صبر کند تا اینکه بتواند به طور کامل جایگزین Wi-Fi 6 شود. این بدان معنی است که ما باید سه تا چهار سال دیگر نیز صبر کنیم تا اکثر گوشی‌های هوشمند از این استاندارد استفاده کنند.

مودم Networking Pro x20 کوالکام

چند روز پیش، کوالکام رسما Networking Pro x20 را منتشر کرد که مقیاس‌پذیرترین سخت‌افزار حرفه‌ای و تجاری برای شبکه Wi-Fi 7 در جهان است. همچنین این سومین نسل از سری دستگاه‌های Networking Pro کوالکام است. پلتفرم وای فای ۷ کوالکام منجر به تغییر نگرش صنعت به وای فای ۷ می‌شود. زیرا این شرکت بیش از ۲۰ سال است که رهبر جهانی صنعت Wi-Fi بوده است. بنابراین جای تعجب نیست که Wi-Fi 7 کوالکام در حال حاضر در دسترس باشد.

طیف در دسترس Wi-Fi 7 به ۱۷۶۰ مگاهرتز افزایش می‌یابد که نسبت به Wi-Fi 3/2/1 قبلی نزدیک به ۱۰۰ برابر افزایش یافته است. تعداد کانال‌های بی سیم نیز از ۱ به ۳ تا ۴ مورد افزایش یافته است. علاوه بر این، پهنای باند موثر نیز به ۳۲۰ مگاهرتز رسیده است. ظرفیت بی سیم سیستم نیز به ۳۳ گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.

شبکه بی سیم Wi-Fi 7

پلتفرم شبکه حرفه‌ای جدید سری Networking Pro x20 که این بار معرفی و عرضه شد، سناریوهای کاربردی مانند APهای بی‌سیم سطح سازمانی، شبکه خانگی، دروازه‌های حامل، روترهای بازی و گیت‌های 5G FAW را پوشش می‌دهد. پلتفرم سری Networking Pro x20 دارای توان عملیاتی بسیار بالا و تاخیر قطعی عالی است. حداکثر نرخ لایه فیزیکی (PHY) آن تا ۳۳ گیگابیت بر ثانیه است.

علاوه بر این، نرخ لایه فیزیکی بی سیم یک کانال نیز به ۱۱.۵ گیگابیت در ثانیه (۱.۱۵ گیگابیت در ثانیه) افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ظرفیت کاربر یک کانال از ۵۰۰ نیز بیشتر است. به عنوان یک استاندارد نسل جدید، Wi-Fi 7 نه تنها سرعت انتقال را بهبود می‌بخشد، بلکه بسیاری از ویژگی‌های جدید را نیز به همراه دارد. این موضوع شامل کانال‌های گسترده‌تر، مدولاسیون کارآمدتر QAM، اتصالات متعدد، اتصالات تطبیقی ​​و موارد دیگر است.

به گفته GizChina، در فوریه سال جاری، کوالکام اولین و سریع‌ترین سخت‌افزار تجاری Wi-Fi 7 را به نام FastConnect 7800 منتشر کرد. این دستگاه همچنین پیشرفته‌ترین سیستم اتصال Wi-Fi و بلوتوث تلفن همراه در این صنعت است. این دستگاه، برترین شبکه بی سیم کوالکام با بالاترین کارایی است و با قابلیت‌های شتاب شبکه قدرتمند، استفاده کمتر از CPU و بهترین مقیاس پذیری در جهان همراه شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان