حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری Wi-Fi 7 اینتل و Broadcom به سرعت 5 گیگابیت‌برثانیه رسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل، فناوری‌های نوین

اینتل و Broadcom اولین نمایش موفقیت‌آمیز اتصال فناوری Wi-Fi 7 در دنیای واقعی را در این هفته برگزار کردند. این رویداد نقطه‌عطفی در راه رسیدن به گام بزرگ بعدی در استانداردهای Wi-Fi است. استفاده از فناوری Wi-Fi 7 که به‌عنوان 802.11be نیز شناخته می‌شود، احتمالاً تا سال 2024 رواج پیدا می‌کند.

فناوری Wi-Fi 7 اینتل

در یک ارائه مشترک، اینتل و برادکام یک لپ‌تاپ که یکی از پردازنده‌های شرکت اول را اجرا می‌کند، به مودم Broadcom Wi-Fi 7 متصل کردند و به سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه دست یافتند. آزمایشی یک جهش شدید نسبت‌به استاندارد فعلی Wi-Fi 6 (802.11ax) که می‌تواند تا حدود 1.7 گیگابیت برثانیه برسد را نشان می‌دهد.

فرکانس‌های باند جدید و پهنای باند کانال Wi-Fi 7 علاوه‌بر امکان رسیدن سرعت تا 5.8 گیگابیت‌برثانیه، اتصالات همزمان پایدارتری را به روترها به تعداد بیشتری دستگاه می‌دهد. Wi-Fi 6 می‌تواند به پهنای باند کانال 20، 40، 80 و 160 مگاهرتز در فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز دسترسی داشته باشد. Wi-Fi 7 یک کانال 320 مگاهرتز و یک فرکانس 6 گیگاهرتز اضافه می‌کند و به‌طور هوشمند بین همه فرکانس‌ها و کانال‌ها برای افزایش پایداری سوئیچ می‌کند. اینتل تصور می‌کند وای‌فای 7 به فناوری‌های نوظهوری مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و پخش رسانه‌ای 16K کمک خواهد کرد.

سرعت فناوری Wi-Fi 7 اینتل

سرعت فناوری Wi-Fi 7 اینتل

استاندارد Wi-Fi 6E برای پهنای باند بیشتر، پشتیبانی از فرکانس 6 گیگاهرتز را به Wi-Fi 6 اضافه می‌کند، اما از سوی بسیاری از مشتریان استفاده نمی‌شود. مشکلات زنجیره تأمین به‌علت همه‌گیری کرونا باعث شد تولید محصولات مطابق با فناوری Wi-Fi 6E نسبت‌به استفاده از Wi-Fi 6 مقرون‌به‌صرفه‌تر نباشد. قبل از اینکه اپل این هفته آیفون 14 را معرفی کند، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این گوشی‌ها ممکن است از Wi-Fi 6E استفاده کنند. بااین‌حال، برگه مشخصات رسمی اپل برای جدیدترین آیفون‌های خود این شایعات را خنثی می‌کند و احتمالاً آیفون با فناوری Wi-Fi 7 برای مدت‌زمان طولانی ظاهر نخواهد شد.

ماه گذشته، اینتل اعلام کرد که باید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ با قابلیت Wi-Fi 7 را برای عرضه انبوه در بازار در سال‌های 2024 و 2025 آماده کند. شرکت‌های دیگر اخیراً سخت‌افزار Wi-Fi 7 را با استفاده از مشخصات پیش‌نویس به‌نمایش گذاشته‌اند. IEEE می‌تواند مشخصات Wi-Fi 7 را در سال 2024 نهایی کند.

مدیاتک در ژانویه استانداردهای آینده خود پیرامون این فناوری را در CES با استفاده از سخت‌افزار خود به‌جای آزمایش بین فروشندگان به‌نمایش گذاشت. کوالکام نیز از سال 2019 وای‌فای 7 را راه انداخته است و سرانجام از تراشه FastConnect 7800 پلتفرمی خود در ماه مارس در MWC رونمایی کرد. تنها روتر Wi-Fi 7 موجود درحال‌حاضر Magic BE18000 H3C با حداکثر نرخ PHY بین 1148 و 11530Mbps می‌باشد.

نظر شما پیرامون فناوری Wi-Fi 7 اینتل و Broadcom و رسیدن به سرعت 5 گیگابیت‌برثانیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی