حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 9000، در چند تست اسنپدراگون ٨ نسل ١ را شکست داد!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، کوالکام، مدیاتک

تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، طی امسال و سال‌های آینده، به نسل جدیدی از هسته‌ها منتقل می‌شوند. این موضوع، پیشرفت چشمگیری را برای گوشی‌های موبایل فراهم می‌آورد. دیمنسیتی ٩٠٠ و اسنپدراگون ٨ نسل ١، دو تراشه پرچمدار اندرویدی جدید هستند. حال، تراشه مدیاتک Dimensity 9000 توانسته است نماینده کوالکام را شکست دهد!

ترا‌شه مدیاتک Dimensity 9000 در برخی مواقع از Snapdragon 8 Gen 1 بهتر است!

مدتی پیش، مقایسه‌ای از Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen 1 را با شما به اشتراک گذاشتیم.

 

مقایسه مدیاتک Dimensity 9000 با Snapdragon 8 Gen 1: نبرد سال؟

 

بر اساس گزارش Gizmochina، مدیاتک اخیراً از جدیدترین و بهتر تراشه موبایل خود، یعنی Dimensity 9000 پرده برداری کرده است. این تراشه که با پیشرفت‌های زیادی همراه شده است، قدرت چندین گوشی مطرح را در سال آینده تأمین خواهد کرد. در همین حین، مدیاتک برخی از نتایج بنچمارک تراشه پرچمدار جدید خود را به اشتراک گذاشته که حاوی اطلاعات جالبی است!

معیار مدیاتک برای این اطلاعات، امتیازات بنچمارک این تراشه است. این اطلاعات، از سوی یک بلاگر Weibo منتشر شده بود. اما این تست‌ها، دقیقاً چه چیزی را به ما نشان می‌دهند؟ خب، به طور دقیق در این تست‌ها، Dimensity 9000 تحت آزمایش در PCMark، گیک بنچ و انتوتو قرار گرفته است.

برای شروع، از انتوتو بنچمارک نسخه ٩.٠.٧ شروع می‌کنیم. جایی که تراشه پرچمدار جدید مدیاتک امتیاز ١,٠١٧,۴٨٨ را کسب کرده است. این امتیازات، مشابه نماینده جدید کوالکام است. اما همچنان امتیاز Dimensity 9000 در انتوتو کم‌تر از رقیبش است.

اما نیمه پر لیوان، این است که Dimensity 9000 رقیب آمریکایی خود را با اختلاف در گیک بنچ ۵.١ شکست می‌دهد! زیرا این تراشه تایوانی، موفق شده است تا به ترتیب امتیازات ١,٢٧٣ و ۴,٣٢۴ را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به دست بیاورد. در مقابل، Snapdragon 8 Gen 1 در بخش چند هسته‌ای، امتیازی در حدود ٣,٨٠٠ یا ٣,٩٠٠ را کسب می‌کند که اید واقعاً اختلاف چشمگیری در بخش CPU است.

اما این تنها برتری Snapdragon 8 Gen 1 نیست. هنگامی که به سراغ بنچمارک PCMark برای Dimensity 9000 می‌رویم، تایوانی‌ها امتیاز ١٧,۵٧٣ را کسب می‌کند. اما Snapdragon 8 Gen 1 همچنان با امتیاز ١۶,٨۵٨ عملکرد ضعیف‌تری دارد! به دیگر سخن، دیمنسیتی ۹٠٠٠ و مدیاتک، قدرتمندتر از همیشه در برابر Snapdragon 8 Gen 1 و کوالکام ظاهر شده‌اند.

اما اکنون، مدیاتک پا را فراتر گذاشته و قصد دارد به زودی از تراشه‌های رده بالای جدید خود رونمایی کند. در حالی که تراشه‌های کوالکام Snapdragon پیش از این به عنوان بهترین انتخاب برای گوشی‌های پرچمدار شناخته می‌شدند، اما چند شرکت به زودی گوشی‌های رده بالای خود را با Dimensity 9000 روانه بازار کنند. به همین ترتیب، سهم کوالکام روز به روز در حال کاهش یافتن است. تراشه‌های موبایل به لطف نوآوری برندهای مختلف، به خوبی در حال پیشرفت هستند. گوشی‌های زیادی از جمله یک دستگاه‌ سری Oppo Find X و سری Redmi K50، به Dimensity 9000 تجهیز می‌شوند.

نظر شما در مورد این تفاسیر چیست؟ آیا کوالکام برای اولین بار قرار است از مدیاتک شکست بخورد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

حالا من موقع معرفیش گفتم بهتر از ای۱۵ هست farcry ناراحت شده بود ، ولی جدا از شوخی باید گوشی هاشون بیاد تا دقیق همه تست هاشون رو ببینیم و با ای۱۵ مقایسه کنیم چون نسل یک اسنپدراگون هم تو چند تا تست از پردازنده اپل بهتر بود

Mahdi

و البته ببینیم مشکل دما نداره چون اینم معماریش armv9 هست

Tanha122

خیلی جالبه باید در نظر گرفت ک مدیا تک استاد تغلب هست و سی درصد از بنچمارک ها رو باید کم کنی بعد نگا کنی بینم چند میشه خبر تغلبش هم تو خود ترنجی هس

AŁɪ

عالی 🌹

Marshal

الان soc ها به اندازه کافی قدرتمند شدند و بنظر من این اختلافای کم مهم نیست، مهترازاینا بحث مصرف تراشه و کنترل دماست که خیلی مهتر ازین بنچمارکاست

ali karimi

سلام، ایندفعه معلوم بود که تراشه 9000مدیاتک واقعا یک رقیب جدی برای کوالکوم 8نسل 1 هستش، و الانم تا حدودی مشخص شده، ولی خب بازم باید با گوشیهای مختلف از شرکتهای مختلف وارد بازار بشه تا اونجا بفهمیم قدرت واقعی تراشه ها این سری چقدره، حااا اسنپ باشه یا مدیاتک یا اگزینوس سامسونگ، ولی درکل بگیریم ایندفعه تراشه دایمن سیتی 9000 عملکردش خیلی خیلی بهتر شده، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️