حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی از اولین کلید دیجیتالی بلوتوث و NFC در جهان رونمایی کرد؛ استفاده در AITO M5

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، خودرو، هواوی

در رویداد معرفی پرچمدار زمستانی هواوی در هفته گذشته، هواوی نه تنها گوشی Huawei P50 Pocket، پرچمداری برای رقابت با گوشی تاشو سامسونگ Galaxy Z Flip 3 را معرفی کرد، بلکه این غول فناوری چینی خودروی شاسی بلند هیبریدی الکتریکی خود را در چین با نام خودروی هوشمند Huawei AITO M5 معرفی نمود. امروز اما می‌شنویم که این خودرو یک ویژگی منحصر به فرد دارد. بله هوآوی از اولین کلید دیجیتالی بلوتوث و NFC رونمایی کرده است.

 

 

هواوی AITO M5 اولین شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین الکتریکی هوشمند لوکس AITO است که حرکتی جسورانه توسط آن‌ها برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی چین است. با الهام از پورشه ماکان، طراحی آن بسیار شیک و مدرن است، که با فضای داخلی جادار برای حمل بار بیشتر راحت‌تر نیز می‌شود. این SUV به طور مشترک توسط هواوی و به همراه یک برند چینی دیگر به نام Seres که زیر نظر شرکت Chongqing Sokon است، توسعه یافته است.

 

استفاده از کلید دیجیتالی در AITO M5

از چهره زیبا و جسور این خودرو که بگذریم، ویژگی منحصر به فرد و برجسته دیگر خودروی هوشمند Huawei AITO M5 این است که با سیستم عامل مخصوص هوآوی، یعنی HarmonyOS عرضه می شود. اگر از HarmonyOS آگاه نیستید، عملکرد اصلی HarmonyOS ارائه یکپارچه‌سازی همگانی و ساخت یک اکوسیستم منحصر به فرد برای محصولات Huawei IoT است که شامل گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، ساعت‌های هوشمند و گویا در روزهای اخیر، برای خودروهای هوشمند آن نیز می‌شود!

اخیراً آقای یو چنگدونگ، معاون ارشد هواوی و مدیر عامل بخش خودروهای هوشمند هواوی، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اشاره کرد که هوآوی اولین کلیدهای دیجیتال خودرو با بلوتوث و NFC را برای خودروی هوشمند تازه معرفی شده AITO M5 خود توسعه داده است.

به نقل از منبع آقای یو توضیح می‌دهد که در گوشی‌های هوشمند پشتیبانی‌شده توسط HarmonyOS 2.0، کلیدهای دیجیتال هوشمند خودرو در اپلیکیشن کیف هوآوی قرار دارند. با کلیدهای دیجیتال، تقریباً می توانید هر کاری که یک جفت کلید فیزیکی ماشین انجام می دهد، انجام دهید، بدون اینکه نگران برداشتن اشتباه کلیدها از خانه و یا پیدا کردن کلیدها عجله‌ای کلید ها در مواقع اضطراری باشید. برای نشان دادن این فناوری، کلیدهای دیجیتال ماشین از بلوتوث برای باز کردن قفل و قفل کردن ماشین از فاصله دور استفاده می کنند و اگر بلوتوث کار نکرد یا باتری گوشی تمام شد، کلیدهای ماشین از NFC (حتی بدون باتری گوشی) برای باز کردن قفل پشتیبانی می کنند. بنابراین حتی زمانی که بلوتوث کار نمی کند، بیرون ماشین نظاره گر نخواهید بود! زیرا به کمک تکنولوژی NFC همچنان به ماشین دسترسی خواهید داشت.

 

استفاده از کلید دیجیتالی در AITO M5

استفاده از کلید دیجیتالی در AITO M5

رمزگذاری NFC و بلوتوث کلید های دیجیتال نیز در این خودروی هوشمند وجود دارد و با استاندارد ICCE چین و همچنین ایمنی جاده و حریم خصوصی رانندگان و مسافران خودرو مطابقت دارد. هوآوی می‌گوید از امروز کلیدهای دیجیتال خودرو فقط در گوشی‌های هوشمند هواوی مجهز به HarmonyOS 2.0 در دسترس هستند، اما با این حال، آنها در نظر دارند که این قابلیت را به سری Huawei Watch 3 خود نیز اضافه کنند، زیرا برای شما راننده عزیز راحت‌تر است که قفل ماشین خود را با صرفا با چرخش مچ دست به سمت درب خودرو، باز کنید. در حالی که گوشی هوشمندتان در جیب شما قرار دارد و قرار نیست زحمت باز کردن قفل تلفن و باز کردن اپلیکیشن کیف هوآوی و نهایتاً باز کردن درب خودرو را به گردن شما بیاندازد!

 

هر چند با ورود این محصولات هوآوی فاصله داریم اما پیشرفت تکنولوژی در هر نقطه از جهان می‌تواند مسرت بخش باشد؛ اینطور نیست؟ شما SUV جدید هوآوی را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری