حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دریافت مجوز هواوی از آمریکا برای تراشه خودروها گزارش شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، خودرو، شایعات، هواوی

هواوی از سال ٢٠١٩ میلادی به صورت جدی درگیر تحریم‌های وضع شده از سوی ایالات متحده آمریکا شد. این تحریم‌ها به مرور زمان، توانست ضربه‌های مهلکی را به هواوی وارد کند. تمام این‌ها، دست به دست هم دادند تا هواوی به شدت ضرر کند. اما گزارشاتی مبنی بر رفع تحریم‌های هواوی در برخی بخش‌ها گزارش شده است. گفته می‌شود دریافت مجوز هواوی از آمریکا برای تراشه خودروها، در صدد پیوستن به واقعیت است.

دریافت مجوز هواوی از آمریکا برای تجارت تراشه خودروها در حال وقوع است

تحریم‌های هواوی سال گذشته به روزرسانی شد. به روزرسانی این تحریم‌ها از سوی آمریکا، سبب شد تا هواوی نتواند حتی در تجارت تراشه‌های 5G شرکت کند. همچنین این کمپانی مجبور به قطع همکاری با TSMC و برنامه ریزی برای یک کارخانه تراشه جداگانه شد که سرنوشت آن مشخص نیست.

 

ساخت کارخانه سازنده تراشه توسط هواوی برای دور زدن تحریم های امریکا

 

به نقل از Gizmochina، در دو سال گذشته تجارت پر رونق هواوی بدترین شرایط را تجربه کرده است. هنگامی که آمریکا، هواوی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد، چینی‌ها دیگر نتوانستند با شرکت‌های آمریکایی همکاری کنند. حتی اوضاع همکاری هواوی با شرکت‌های غیر آمریکایی نیز مختل شد. با توجه به این که هواوی دیگر نمی‌تواند به درستی با کمپانی‌های ریخته گری تراشه مانند TSMC همکاری کند، شاهد ورود این غول فناوری چینی به بازار رایانه‌های شخصی و خودروها هستیم. چرا که هواوی در این بخش‌ها، می‌توانو مانورهایی بدهد. اما بالأخره پس از مدت زیادی، زمان آن رسیده است تا یک خبر خوب در مورد هواوی بشنویم.

بر اساس گزارش رویترز، دریافت مجوز هواوی از سوی آمریکا کم کم در حال تأیید است. این کشور، می‌خواهد برای هواوی مجوزهای صد میلیون دلاری را صادر کند. این مجوزها، مربوط به توسعه بخش تراشه و قطعات خودروهای هواوی است. توجه داشته باشید که تراشه‌های موجود در خودروها، پیشرفته محسوب نمی‌شوند. بنابراین، آمریکا مشکلی با رفع تحریم این بخش برای هواوی ندارد. فردی که از وجود این مجوز آگاه است، اظهارات جالبی کرده است. او می‌گوید که هواوی می‌تواند در برخی موارد، حتی از تراشه‌های 5G در خودروها استفاده کند. این ادعا با توجه به عدم رفع تحریم بخش فروش تجهیزات 5G به هواوی، کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما امیدوار هستیم تا این موضوع حقیقت داشته باشد.

همان طور که گفته شد، هواوی به توسعه قطعات خودروهای برقی علاقه مند شده است. این کمپانی چینی، تمرکز خود را به شدت در این بخش گذاشته است. جالب است که بدانید حتی یک خودرو با قطعات هواوی وجود دارد. نام این خودرو، BAIC Arcfox Alpha S بود. از جمله عناوین آن، می‌توان به اولین خودرو با HarmonyOS و سیستم رانندگی خودکار توانی با نام ADS اشاره کرد. همچنان هواوی از رفع تحریم در این بخش صحبت نکرده است. اما سخنگوی این کمپانی، می‌گوید که هواوی همچنان سعی در تولید قطعاتی بهتر برای مشتریان و تولید کنندگان دارد. آن‌ها می‌خواهند به بهترین نحو، خدمات را ارائه دهند.

نظر شما در مورد دریافت مجوز هواوی از آمریکا برای تراشه‌های خودرو چیست؟ آیا آن را نکته‌ای مثبت می‌دانید؟ فکر می‌کنید در آینده اتفاقات بهتری برای هواوی رخ دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️