حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ویژگی های MIUI 13 شیائومی آشنا شوید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

حتماً به یاد دارید که شیائومی رابط جدید خود، MIUI 13 را با سری گوشی های هوشمند شیائومی 12 در 7 دی ماه 1400 رونمایی کرد. این رابط نتیجه جدیدترین تلاش های شیائومی مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 است. از سوی دیگر، MIUI 13 نتیجه تلاش های اخیر شیائومی برای بهترین تجربه کاربری موجود با بسیاری از ویژگی های جدید برای کاربران به شمار می رود. بنابراین، در ترنجی ما آماده بررسی تمام ویژگی های مهم و جدید شیائومی در نسخه سیزدهم MIUI هستیم. پس بیایید کمی به ویژگی‌ های MIUI 13 شیائومی بپردازیم.

 

ویژگی های MIUI 13

ویجت های جدید

بیایید ابتدا با ویجت‌ها شروع کنیم، در نتیجه تلاش های اخیر شیائومی، اکنون می‌توانید ویجت‌های کاملاً جدید را مستقیماً در صفحه اصلی خود بیاورید(مشابه چیزی که پیش از این در دستگاه های اپل سراغ داشتیم). ویجت ها آزادانه قابل جابجایی هستند و می توانید ظاهر ویجت را بر اساس خود برنامه مطابقت دهید.

ویجت ها نیز از نظر طراحی ساده و زیبا هستند و در نگاه اول بسیار جالب به نظر می رسند. جدا از ظاهر، ویجت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون باز کردن کامل برنامه، اطلاعات را مستقیماً در زیر انگشتان خود ببینید!

این تمام ماجرا نیست، سیستم ویجت MIUI 13 بسته به طرح صفحه اصلی در انواع مختلف قابل استفاده است و اندازه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

 

ویژگی های MIUI 13

تصاویر جدید پس زمینه

مجموعه ای از کاغذ دیواری های جدید اولویت اکوسیستم نرم افزاری MIUI در سینزدهمین نسخه از رابط خود بوده است. این نسخه از MIUI والپیپرهای متنوع و جدیدی را به ارمغان می آورد که فرصت را برای مطابقت با نمایشگر دلخواه شما از دست نمی دهند و با تم ها و طرح های مختلف برای زیباسازی هرچه بیشتر ساخته شده اند. ما پیش از این راجع به این تصاویر زمینه صحبت کرده‌ایم و شما می‌توانید نسخه با کیفیت این تصاویر را از اینجا دانلود کنید.

جالب است که بدانید برای برخی از این تصاویر پس زمینه، تیم توسعه MIUI با Beauty of Science همکاری کرده است. Beauty of Science (BOS) که در سال 2016 تاسیس شد، برندی است که محتوای جذاب بصری مرتبط با علم را برای صنایع آموزشی، فناوری و سرگرمی ایجاد می‌کند.

ویژگی های MIUI 13

برخی از تصاویر پس زمینه MIUI 13 دارای قابلیت بزرگنمایی نور پلاریزه با دقت فوق العاده بالا 8K هستند، این تصاویر پس زمینه به اشکال و طرح های مختلف در صفحه اصلی گوشی شما تغییر می کند.

دانلود تصاویر زمینه شیائومی MIUI 13 با کیفیت 2K

ویژگی های MIUI 13

فونت های جدید

MIUI 13 فونت جدید MiSans را وارد میدان کرده است که مخصوصاً برای طرح یک تجربه کاربری جدید و روان از مشاهده طراحی شده است. فونت جدید MiSans دارای بهینه‌سازی‌ های همه جانبه در طراحی چینی، انگلیسی و اشکال دیجیتالی است و با طراحی ساده و خوانایی واضح برای مشاهده راحت و تشخیص ساده تفاوت ها خلق شده است.

 

ویژگی های MIUI 13

حریم خصوصی

جدا از سایر ویژگی ها، MIUI 13 دارای ویژگی های امنیتی برای محافظت از داده های کاربران و محافظت از حریم خصوصی آنها به کمک خصوصیات زیر است:

محافظت در برابر انواع کلاهبرداری ها:

1_ محافظت در برابر کلاهبرداری در پیام ها: حفاظت از کلاهبرداری جدید در سطح سیستم به تلفن شما کمک می کند تا تماس ها و پیام های کلاهبرداری را شناسایی کند و در یک پیغام فوری به شما هشدار دهد.

2_ محافظت از برنامه: سیستم قبل از نصب برنامه به شما اطلاع می‌دهد که آیا آن برنامه برای گوشی هوشمند شما ایمن است یا خیر.

3_ نماد های هشدار جدید: اکنون به علائم و تصاویر هشدار جدیدی دسترسی دارید که درک بهتری از آنچه که کلاهبرداری واقعاً به آن مربوط می شود را برای شما به ارمغان می‌آورد.

الگوریتم جدید تشخیص چهره:

در طول تأیید چهره، دستگاه مجهز به MIUI 13 چهره شما را نشان نمی‌دهد، در عوض داده‌های چهره شما را تأیید می‌کند و چهره شما را پنهان نگه می‌دارد. به گفته شیائومی، این ویژگی برنامه ها را از جمع آوری بیش از حد اطلاعات چهره شما باز می‌دارد.

رصد داده های برنامه ها:

شما همیشه گزینه ای برای بررسی اینکه کدام برنامه ها چه چیزی را از تلفن هوشمند شما جمع آوری می کنند دارید، یک بخش جدید در بخش “اطلاعات برنامه”، همه مجوزهایی را که برنامه مربوطه دریافت می کند را به شما نشان می دهد.

 

ویژگی های MIUI 13

کارایی

احتمالاً این بخش برای اکثر مصرف کنندگان کمی مهم تر است، زیرا ممکن است در شرایط کاربری مختلف دستگاه نتواند عملکرد پایدار داشته باشد اما به عنوان MIUI 13 به عنوان یک رهبر عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که تجربه شما روان باقی می ماند.

MIUI 13 بر مفهوم تمرکز بیشتر روی محاسبات، ارائه مدیریت بهتر حافظه و مدیریت کارآمد ذخیره سازی با فرآیندی ساده تمرکز دارد.

تنها نیست، MIUI 13 عملکرد جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد که بهتر از آخرین نسخه MIUI یعنی MIUI 12.5 EE است.

رابط جدید شیائومی در یک تجربه روانتر از اجرای برنامه های سیستمی، 20 تا 26 تسلط بیشتری نسبت به MUI 12.5 EE دارد.

در برنامه های ثالث نیز تسلط کلی 15 تا 52 درصد نسبت به چیزی که در MUI 12.5 EE بود، بهبود یافته است.

علاوه بر این، میانگین تعداد برنامه‌های باز در پس‌زمینه هم‌اکنون می‌تواند تا 14 برنامه به طور همزمان در یک گوشی شیائومی، برای مثال Mix 4، افزایش یابد.

در نهایت، عملکرد خواندن و نوشتن برای بیش از 36 ماه بدون هیچ افت مشخصی در دسترس شما خواهد بود و تنها 5 درصد از کل آن در طول این زمان کاهش می یابد.

 

با همه این ویژگی ها شاید علاقه داشته باشید که بدانید کدام دستگاه ها بروزرسانی MIUI 13 را دریافت خواهند کرد. نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ouji

تغییراتش هیچ ارزشی ندارن در حد تفریح و سرگرمی هستند. این تغییرات عوام فریبانه با یکسری برنامه‌های سبک و پیش‌پا افتاده انجام می‌گیرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری