حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 با امنیت و حریم خصوص بهبودیافته معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

شیائومی در مراسم امروزش به معرفی پرچمدارهای ۲۰۲۲ خود پرداخت. شیائومی ۱۲ و شیائویمی ۱۲ پرو دستگاه های قابل توجهی هستند. با این حال موضوع مهم تری هم رونمایی شد که نه تنها روح این ۲ دستگاه است، بلکه حداقل ۱ سال آینده قرار است در کالبد دستگاه های شیائومی قرار بگیرد و حس جدیدی را به کاربران القا کند. ما درباره MIUI 13 صحبت می کنیم. امرور رابط کاربری شیائومی MIUI 13 با امنیت و حریم خصوص بهبودیافته معرفی شده است.

رابط کاربری شیائومی MIUI 13

رابط کاربری MIUI 13 به چندین دستگاه شیائومی مثل تلفن‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون، ابزارهای پوشیدنی هوشمند، گجت های خانه هوشمند و دستیار صوتی XiaoAI که در یک شبکه قرار دارند، اجازه می دهد با یکدیگر همکاری کنند.

حفظ حریم خصوصی یک نگرانی اساسی برای کاربران گوشی های هوشمند است، بنابراین شیائومی یک فرآیند تأیید سه مرحله ای را اجرا کرده است. اگرچه به نظر می رسد می تواند در مناطق جغرافیایی خاصی کار کند. لایه پایه تشخیص چهره است، سپس واترمارک شناسه کاربر را می‌خواند و در نهایت به اصطلاح «جلوگیری از تقلب الکترونیکی» وجود دارد.

تشخیص بالاتنه به جای تشخیص چهره ساده در MIUI 13

تشخیص چهره در حقیقت تشخیص بالاتنه است. کاربر صورت خود را تنظیم می کند، اما تلفن همه چیز را از کمر به بالا ضبط می کند، بنابراین افراد دیگر با ساختار بدنی متفاوت اجازه ورود نخواهند داشت، حتی اگر چهره مشابهی داشته باشند.

«جلوگیری از تقلب الکترونیکی» سابقه ای از وب سایت ها و دستگاه هایی دارد که ممکن است بدافزار وارد کنند. همچنین دفترچه تلفن کاملی از شماره‌ها وجود دارد که به‌عنوان بزهکار ذخیره می‌شود و قبل از پذیرش تماس، کاربر از تلفن مطلع می‌شود.

فونت جدید شیائومی در می‌يو‌آی ۱۳

شیائومی همچنین فونت جدیدی را برای MIUI 13 به ارمغان آورده است که نامش “Mean” است. از نظر تجاری برای دانلود رایگان بوده و کاربارن می توانند آن را نصب کنند. این یک فونت sans-serif است که حروف، علائم، اعداد را ساده می کند. حذف تجملات بصری یک چیز است، اما شیائومی فونت را هم از نظر فاصله و هم در ظاهر کاراکترها متقارن تر کرده است.

والپیپرهای جدید و ویجت در MIUI 13

به نظر می رسد نه تنها فونت، بلکه رنگ ها نیز در حال تغییر هستند. همه گوشی های مجهز به MIUI 13 والپیپرهای جدیدی را دریافت خواهند کرد که هنگام روشن شدن، گل‌ها از یک طرف صفحه شکوفا می‌شوند. ویجت‌های زیادی نیز وجود دارد که برای تراز بهتر در یک شبکه طراحی شده‌اند.

ویجت ها در MIUI 13

ویجت ها در MIUI 13

رابط کاربری MIUI 13 Pad برای تبلت ها

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه MIUI 13 ارایه برای دستگاه های مختلف است. شیائومی MIUI 13 Pad را توسعه داده است که با وجود تعداد کم تبلت های این شرکت، اختصاصا برای آن ها طراحی شده است. رابط کاربری MIUI 13 Pad به طور خاص برای کار بر روی صفحه نمایش های بزرگ ساخته شده است. در حالی که هیچ صحبتی وجود ندارد که آیا Mi Mix Fold نیز آن را دریافت خواهد کرد یا نه اما ما فکر می کنیم که باید دریافت کند زیرا نکته مورد توجه در اینجا “چند وظیفه گی” است.

MIUI 13 Pad

MIUI 13 Pad

به گفته این شرکت، در حال حاضر بیش از 3000 برنامه برای پشتیبانی از نسخه تبلت MIUI 13 توسعه داده شده است. این رابط کاربری با ژست مخصوص تبلت ها مانند درگ کردن اطلاعات، نیشگون گرفتن (Pinch) برای تغییر اندازه، کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) یا باز کردن یک برنامه به طور مستقیم در یک پنجره کوچک ارائه می شود.

آپدیت MIUI 13 چه زمانی ارایه می شود؟

سوال بزرگ این است که MIUI 13 چه زمانی در دسترس خواهد بود و پاسخ “خیلی زود” است. این رابط کاربری در ماه آتی میلادی به سری Xiaomi 12 و Xiaomi Mi 11 ارایه خواهد شد و به چندین تلویزیون Redmi نیز خواهد رسید. بله، درست است رابط کاربری MIUI 13 هم با در نظر گرفتن Redmi و Poco طراحی شده است، برندهایی که کاملاً مستقل هستند.

شما منتظر رابط کاربری جدید شیائومی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واسه همه گوشی ها سریعتره یا واسه خیلیاشون باگی تر

kian645

برای بقیه گوشی ها چه روزی میاد ؟._.
برای گوشی ردمی ۹ می یو ای ۱۳ میاد ؟؟

Farcry

انصافا این نسخه دیگه باید پایدار و باگ حداقلی داشته باشه
توی این یک سال یک سال و نیم هرچی گوشی شیائومی مخصوصا پوکو گرفتم باگ های زیادی داشتن
امیدوارم شیائویم در کنار نکات مثبت Miui بیاد روی باگ ها و پایداری سرعت این رابط کاربری هم کار کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)