حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپ های 2 نانومتری TSMC در سال 2025 وارد مرحله تولید انبوه خواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها، شایعات

کمپانی TSMC یکی از مهم‌ترین رگ‌های حیاتی متصل به شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری است. این شرکت تقریبا برای همه تولید کنندگان دیگر مانند اپل، سامسونگ، مدیاتک و کوالکام چیپ‌های مختلفی تولید می‌کند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، گویا چیپ های 2 نانومتری TSMC در سال 2025 وارد مرحله تولید انبوه خواهند شد. با ترنجی همراه باشید.

چیپ های 2 نانومتری TSMC در راه هستند؛ آغاز اولین تولید در سال 2025 میلادی

همانطور که می‌دانید، کمپانی TSMC اخیرا تولید چیپ‌های جدید خود را با تکنولوژی 3 نانومتری (N3) آغاز کرده است. کارخانه‌های تولیدی این شرکت مستقل نیز در سال آینده تولید انبوه این تراشه‌ها را آغاز خواهد کرد. پس از آن نیز برای سال 2025 شروع به تولید چیپ‌های 2 نانومتری خواهد کرد. به گفته WFFCtech، شرکت TSMC قصد دارد دومین کارخانجات تولید و ساخت تراشه‌های  2 نانومتری را در شهر تایچونگ تایوان بسازد.

با 10 مشتری برتر TSMC آشنا شوید: وقتی اپل یک‌ چهارم کل درآمد TSMC را تامین می‌کند!

نگرانی کارشناسان از تصاحب تایوان توسط چین و کنترل TSMC توسط این کشور

همانطور که احتمال شما هم می‌دانید، ساختن تأسیسات تولید برای یک فناوری پیشرو نه تنها هزینه زیادی دارد، بلکه فضای گسترده‌ای را نیز می‌طلبد. ، شیوو ین لو (Shiow-Yen Lu) شهردار شهر تایچونگ می‌گوید که اگر در این شهر زمینه ساخت یک کارخانه 2 نانومتری فراهم شود، هزینه این پروژه یک تریلیون دلار تایوان (معادل 36.2 میلیارد دلار) خواهد بود. با وجود همه شغل آفرینی‌ها و درآمدهای سرشاری که این کار به تایچونگ سرازیر می‌کند، اما مقامات شهری نگران تأثیرات زیست محیطی منفی ناشی از ساخت یک کارخانه در این شهر هستند.

چیپ های 2 نانومتری TSMC

مدیران TSMC با مقامات دولتی و محلی در تایچونگ ملاقات کردند

مدیرعامل TSMC و سایر مدیران این شرکت روز جمعه با شهردار این شهر دیدار کردند. شیوو ین لو در مورد تعداد مشاغلی که کارخانه تولید تراشه‌های 2 نانومتری به این شهر می‌آورد با رسانه‌ها صحبت کرد. وی در عین حال استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را برای رفع نیازهای برق نیروگاه پیشنهاد کرد.

رسانه‌ها در تایوان، جلسه بین مدیر اجرایی TSMC و شهردار را پوشش دادند. البته این موضوع توسط TSMC کم اهمیت جلوه داده شده است. این شرکت مدعی است که هیچ برنامه‌ای برای ساخت کارخانه تولید تراشه‌های 2 نانومتری در تایچونگ نهایی نشده است و این نشست مدیران TSMC با شهردار این شهر صرفاً یک دیدار دوستانه برای بحث در مورد کارخانه ریخته گری جدید این شرکت بوده که در تایچونگ عملیاتی شده است.

سه معاون TSMC به نام‌های وانگ یانگ لانگ (Wang Ying-lang) معاون عملیات کارخانه، آرتور چوانگ (Arthur Chuang) معاون بخش تاسیسات و جاناتان لی (Jonathan Lee)، معاون برنامه ریزی این شرکت، مدیرعامل TSMC را در این جلسه همراهی کردند. در بیانیه دیگری، مدیر عامل TSMC گفت که تایچونگ انتخاب خوبی برای مکانی است که TSMC بتواند ظرفیت تولید خود را گسترش دهد. این موضوع به دلیل شرایط عالی جغرافیایی و آب و هوایی این شهر است.

نارضایتی کوالکام و AMD از همکاری بیشتر TSMC با اپل!

کمپانی TSMC برای ساخت کارخانه ژاپن تأییدیه تایوان را دریافت کرد

رسانه‌های محلی در تایوان با نگاهی به مدیرانی که در این جلسه شرکت کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که دلیل واقعی این گردهمایی ربطی به ساخت تاسیسات 2 نانومتری جدید این شرکت در تایچونگ دارد. چیزی که این جلسه را از دید رسانه‌های داخلی مشکوک کرد این است که مدیر عامل TSMC پیش از این هیچ وقت برای ملاقات با مقامات دولتی و محلی در منطقه‌ای که یکی از تأسیسات آن واقع شده، جلسه‌ای ترتیب نداده بود.

تولید آزمایشی چیپ های 3 نانومتری TSMC برای آیفون و آیپد آغاز شد

شراکت اپل و TSMC شرکت AMD را به سمت تکنولوژی 3 نانومتری سامسونگ می‌کشاند

نسخه اولیه تراشه‌های 2 نانومتری TSMC در Hsinchu قرار خواهد گرفت

شهر تایچونگ دارای بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز خرید بسیاری است. در صورتی که TSMC تشخیص دهد که به یک مرکز تولید جدید برای تراشه‌های 2 نانومتری نیاز است، به آن کمک می‌کند تا استعدادهای برتر فناوری را جذب کند و کار خود را آغاز نماید. کارخانه‌ای که احتمالا برای تایچونگ برنامه ریزی شده است، محل اولیه تولید تراشه‌های 2 نانومتری نیست. این افتخار احتمالا قرار است به شهر هسینچو برسد. تایچونگ نه تنها برای میزبانی یک کارخانه تولید تراشه 2 نانومتری مناسب است، بلکه می‌تواند دسترسی TSMC به مقادیر زیاد آب را نیز فراهم کند. این موضوعیکی از مهم‌ترین ملاحظات زیست‌محیطی است که TSMC به آن نیاز دارد.

نگرانی کارشناسان از تصاحب تایوان توسط چین

کارخانه اولیه در شهر Hsinchu تقریبا صد هزار متر مکعب آب در روز مصرف می‌کند که 75 درصد آن از مخازن آب خود شهر تأمین می‌شود. خشکسالی سال گذشته در تایوان، TSMC را مجبور کرد تا آب فوق‌العاده خالص را به کارخانه‌های خود ارسال کند. اگر از این موضوع تعجب کرده‌اید، باید بگوییم که برای ساخت تنها یک تراشه به 10 گالن آب نیاز است. وقتی میزان تولید تراشه‌های یک ریخته‌گری بزرگ مانند TSMC را در نظر بگیرید، تقاضا برای آب خالص بسیار زیاد خواهد بود.

کمپانی TSMC فرآیند تولید تراشه N4X را برای محاسبات با عملکرد بالا معرفی کرد

تراشه‌ها در اتاق‌های تمیز ساخته می‌شوند تا از ایجاد آلودگی در خط مونتاژ جلوگیری کنند. بنابراین آب مورد استفاده در این فرآیند نیز باید خالص بوده و حاوی هیچ گونه آلودگی نباشد. مقامات هسینچو از TSMC می‌خواهند تا جزئیات برنامه خود را برای استفاده از آب بازیافتی در تاسیسات 2 نانومتری ارائه دهد. با تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری در نیمه دوم سال 2022، تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری برای سال 2025 در نظر گرفته شده است.

به گفته phonearena، این موضوع از آن جهت مهم است که هر چه تعداد ترانزیستورهای داخل یک تراشه بیشتر باشد، تراشه قدرتمندتر و کارآمدتر خواهد بود. سامسونگ نیز از نقشه راه مشابهی استفاده می‌کند و همچنین انتظار می‌رود تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری را در نیمه دوم سال 2022 آغاز کند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا TSMC قادر است تا سال 2025 خط تولید تراشه‌های 2 نانومتری را فراهم کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان