حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت TSMC تولید تراشه با فرآیند 2 نانومتری را در اواخر سال 2024 آغاز می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

اخبار جدید می‌گوید که شرکت TSMC (Twain Semiconductor Manufacturing Company) تولید تراشه با فرآیند 2 نانومتری را در سال 2024 آغاز می‌کند. اما چرا این موضوع مهم است؟ بسیاری از مردم از فناوری های مورد استفاده در گوشی های هوشمند یا سایر لوازم الکترونیکی مصرفی آگاه نیستند. به عنوان مثال، اکثر مشتریان هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید فقط به چند ویژگی بارز نگاه می‌کنند. آنها شاید ندانند که پردازنده دستگاه از چه فرآیندی استفاده می‌کند یا ساخت کدام شرکت است. یا مثلاً باتری از چه سرعت شارژی پشتیبانی می‌کند و یا سنسور دوربین چه مشخصاتی دارد. شاید اکثریت قریب به اتفاق خریداران فقط آنچه را که فروشندگان در تیزر های تبلیغاتی می‌گذارند در نظر می‌گیرند. اما برای تصمیم گیری بهتر برای خرید باید از مشخصات بیشتری مطلع شوید. اما چرا؟

شاید این روز ها جمله بالا برای بسیاری از شما معنا یافته باشد. زیرا احتمالاً بسیاری از شما کاربران پیگیر ترنجی می‌دانید که یک تصمیم ساده در انتخاب سازنده تراشه های کوالکام، دو سال کاری این شرکت را در حاشیه فرو برد. بنابراین مهم است که آیا می‌دانید چه فرآیند تولیدی در تراشه‌ های پرچم‌دار فعلی استفاده می‌شود؟ یا مهم است که بدانید فرآیند تولید 4 نانومتری به چه معناست. در هر صورت ما اینجا هستیم که بگوییم در بهترین حالت، فرآیند 2 نانومتری تولید انبوه تراشه های TSMC، قبل از سال 2024 آغاز نخواهد شد.

شرکت TSMC تولید تراشه با فرآیند 2 نانومتری را در اواخر سال 2024 آغاز می‌کند

تولید با فرآیند 2 نانومتری پیچیدگی های خاص خود را دارد

قبل از شروع تولید، شرکت ها باید کارخانه های تولیدی جدید بسازند و پس از آن نیز باید چندین بررسی از جهات مختلف داشته باشد. در این میان مهمترین آنها مربوط به حفاظت از محیط زیست است. به نظر می رسد TSMC یک طرح ساخت نیروگاه 2 نانومتری را برای بررسی ارائه کرده است. بنابراین اگر اتفاقی نیفتد در نیمه اول سال آینده این شرکت از ارزیابی های زیست محیطی با موفقیت عبور می‌کند. تنها پس از آن، این شرکت می‌تواند شروع به ساخت کارخانه کند. نتیجتاً انتظار می‌رود فاز اول ساخت این تراشه های پیشرفته تا پایان سال 2024 تکمیل شود.

لیتوگرافی ۲ نانومتری TSMC پیشرفت قابل توجهی ارایه می کند

در پایان سال گذشته، TSMC رسماً قصد خود را برای توسعه کارخانه Zhongke اعلام کرد. این کارخانه مساحتی نزدیک به 95 هکتار دارد. کل سرمایه گذاری نیز باید مبلغی در حدود 26.97 میلیارد تا 33.71 میلیارد دلار باشد. در واقع در این مجموعه بیش از 4500 شغل جدید در مرحله اولیه ایجاد خواهد شد.

جالب‌تر اینکه این شرکت برنامه‌ های بعدی نیز دارد. منظور ما این است که با در نظر گرفتن مساحت کارخانه جدید و بودجه سرمایه گذاری، مشخص می‌شود که مسیر تولید 1 نانومتری نیز ممکن است در همین مکان واقع شود.

منبع می‌گوید در مورد زمان تولید آزمایشی فرآیند 2 نانومتری TSMC، باید تا اواخر سال 2024 منتظر بمانید. اما پس از آن احتمالاً این شرکت قادر خواهد بود که تولید انبوه را در اوایل سال 2025 آغاز کند. شاید باز هم اپل اولین مشتری TSMC باشد. شما چه حدسی می‌زنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری