حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TSMC برای ساخت کارخانه ژاپن تأییدیه تایوان را دریافت کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سونی

تایوان به تازگی به TSMC (بزرگترین شرکت تولید نیمه هادی تایوان) برای برنامه های خود برای راه اندازی یک کارخانه تولید تراشه جدید در ژاپن چراغ سبز نشان داده است. این تاییدیه در اوایل این هفته به کمیسیون سرمایه گذاری تایوان داده شد.

 

 

به گزارش Gizmochina، کمیسیون سرمایه گذاری وزارت امور اقتصادی اعلام کرد که برنامه های سازنده تراشه تایوانی مورد تایید قرار گرفته است زیرا قابلیت های تولید نیمه هادی این شرکت هنوز حداقل یک نسل از همتایان ژاپنی خود جلوتر است. به عبارت دیگر، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان با خطراتی در رابطه با افشای فناوری پردازش تراشه‌های پیشرفته خود در مقابل رقبای خود مواجه نیست.

با 10 مشتری برتر TSMC آشنا شوید: وقتی اپل یک‌ چهارم کل درآمد TSMC را تامین می‌کند!

شایان ذکر است، در پروژه جدید TSMC با شرکت سونی و بخش Semiconductor Solutions (به اختصار SSS) در قالب یک سرمایه گذاری مشترک به عنوان تولید نیمه هادی پیشرفته ژاپن (JASM) همکاری می کند. پایگاه این کارخانه تراشه سازی در استان کوماموتو ژاپن واقع خواهد شد و تراشه های کمتر پیشرفته 22 نانومتری و 28 نانومتری را تولید خواهد کرد که در میکروکنترلرها و حسگرهای تصویر استفاده می شود. به این معنا که تراشه های تولید شده کاربردهای گسترده ای در صنایعی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و حتی خودروها خواهند داشت.

 

تاسیس کارخانه ژاپن TSMC

تاسیس کارخانه ژاپن TSMC

چندی پیش برایتان در ترنجی نوشتیم که یکی از نگرانی ها این است که چین ممکن است به دنبال تصاحب تایوان باشد و کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که چین دوست دارد TSMC را در اختیار بگیرد و این یعنی دردسر برای دنیا! بنابراین آمریکا نیز به دنبال ساخت کارخانه TSMC در خاک خود است و اکنون نیز راجب کارخانه ژاپن TSMC می‌شنویم.

به هر صورت در حال حاضر، انتظار می‌رود هزینه سرمایه اولیه برای تسهیلات جدید حدود 195 میلیارد دلار جدید تایوان یا تقریباً حدود 7 میلیارد دلار آمریکا باشد. علاوه بر آن، این پروژه از حمایت قوی دولت ژاپن نیز برخوردار شده است که در حال حاضر به دنبال تقویت موقعیت خود در بخش نیمه هادی ها است. از 7 میلیارد دلار آمریکا، TSMC قرار است حدود 2.12 میلیارد دلار آمریکا سرمایه گذاری کند، در حالی که SSS حدود 500 میلیون دلار آمریکا در این سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری خواهد کرد. ساخت این سایت قرار است سال آینده آغاز شود و انتظار می رود در سال 2024 تکمیل شود.

 

ارائه ظرفیت ساخت به کارخانه های آمریکایی توسط TSMC هم خود نگرانی دیگریست! به هر صورت ظاهراً ژاپن برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در آینده و همچنین پیشرفت در این حوزه برنامه‌ریزی های طولانی مدتی دارد.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری