حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماشین اپل (Apple Car) تا سال 2023 یا 2025 عرضه خواهد شد، به سوی 2 تریلیون دلاری شدن

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، خودرو

در مطلب قبلی خواندیم که عینک اپل (Apple Glasses) که مبتنی بر واقعیت مجازی (AR) است تا سال 2020 عرضه می شود. یکی از مواردی که در طراحی خودرو هوشمند و خودران اهمیت ویژه ای دارد همین AR یا واقعیت افزوده است. به نظر می رسد که حدودا بین 3 تا 5 سال پس از عرضه عینک اپل (Apple Glasses) شاهد عرضه ماشین اپل (Apple Car) هم باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شایعه خودرو هوشمند اپل یا خودرو خودران اپل اصلا موضوع جدیدی نیست، این شایعه قدمت زیادی دارد که فعلا برند امریکایی تسلا در حال تحقق آن است. به نظر می رسد اپل در حال توسعه نرم افزار و سخت افزار این خودرو است تا در بهترین شکل ممکن بتواند ارایه شود. بیشتر منابع عنوان می کنند اپل درگیر طراحی بخش نرم افزار است، بخشی که در آن توانایی ویژه ای دارد و اگر این سیستم عامل روی آیفون 8 نبود شاید این دستگاه با گلکسی جی 5 پرایم سامسونگ تفاوت ویژه ای نداشت!

پروژه خودرو خودران اپل با نام تایتان (Titan) شناخته می شد, هقته گذشته آقای Doug Field مهندس اجرایی سابق اپل که حالا 5 سال  در تسلا مشغول بوده است به این شرکت بازگشته و امیدواریم که بین کارت های اپل، خودرو خودران و هوشمند این شرکت هم باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم اپل می تواند در بازار خودرو با Apple Car موفق باشد که به چندتا از آن ها از نگاه Ming-Chi Kuo، یکی از منابع معتبر درباره اخبار اپل می پردازیم:

1- تقاضای جایگزینی بالقوه زیادی در بخش خودرو ظاهر می شود، زیرا این بازار با استفاده از فن آوری های جدید دوباره تعریف شده است. این مورد همانند بخش گوشی های هوشمند 10 سال پیش است.

2- مزایای فن آوری پیشرو اپل (به عنوان مثال AR) می تواند خودروها را مجددا تعریف کند و خودرو اپل را از محصولات رقبا متفاوت می کند.

3- خدمات اپل با وارد شدن به بازار بزرگ خودروی ماشین از طریق Apple Car، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

4- اپل می تواند ادغام بهتر سخت افزار، نرم افزار و سرویس را نسبت به رقبای فعلی در بخش الکترونیک مصرفی و رقبای بالقوه در بخش خودرو انجام دهد.

این ها همه به اپل کمک می کند تا به یک شرکت با ارزش 2 تریلیون دلار نزدیک تر شود و این هم وسوسه بزرگی برای اپل به شمار می رود تا به این بازارها ورود کند، آینده در اختیار فناوری است، حال در هر بازاری!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بالاخره ماشین هوشمند اپل (Apple Car) ارایه شود؟ آیا می تواند از پس تسلا بر آید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اگر این سیستم عامل روی آیفون 8 نبود شاید این دستگاه با گلکسی جی 5 پرایم سامسونگ تفاوت ویژه ای نداشت!

عجب جمله ای ????

Pouya

متنو نخوندم کامنتتو خوندم بعد رفتم متنو خوندم تعجب کردم : / ???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)