حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم توانایی نینتندو برای تامین تقاضای سوییچ تا پایان سال جاری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کنسول بازی، نینتندو

نینتندو سوییچ یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ است و این محبوبیت به واسطه فروش بسیار زیاد آن کسب شده است. البته هنوز تقاضا برای این محصول زیاد است. اما حالا اخباری مبنی بر عدم توانایی نینتندو برای تامین تقاضای سوییچ تا پایان سال جاری به گوش می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عدم توانایی نینتندو برای تامین تقاضای سوییچ؛ نتیجه نهایی چیست؟

شرکت نینتندو گفته است که توان این شرکت به اندازه کافی برای پاسخگویی به تامین تقاضای سوییچ در طول فصل تعطیلات که بین نوامبر و دسامبر است، بالا نخواهد بود. همچنین این شرکت می‌گوید که تولید این کنسول همچنان به دلیل بحران کمبود تراشه با مشکل مواجه می‌شود. این موضوع حتی عرضه PS5 و Xbox Series X را نیز سخت و دشوار کرده است.

به گزارش رویترز، پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم شرکت نینتندو، رئیس این شرکت یعنی شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مشکلات عرضه در آینده نیز قابل پیش‌بینی است و همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت بحران جهانی کمبود تراشه دیده نمی‌شود.

قیمت نینتندو سوییچ پرو در کنار برخی از مشخصات آن لو رفت

شونتارو فوروکاوا در ادامه می‌گوید که ما نمی‌توانیم به اندازه کافی سخت افزار Nintendo Switch را برای پاسخگویی به تقاضای مورد انتظار در فصل تعطیلات آینده تولید کنیم. در حال حاضر هیچ نشانه ای از بهبود این معضل وجود ندارد و وضعیت همچنان وخیم است. بنابراین نمی‌توان گفت که این مشکل تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

هشدار نینتندو به این معنی است که اگر به دنبال خرید یکی از این کنسول‌ها هستید، انتظار برای تخفیفات شگفت‌انگیز در جمعه سیاه ممکن است دیگر گزینه معقولی نباشد. اگر به صورت قطعی می‌خواهید یک نینتندو سوییچ را به برای تعطیلات داشته باشید، توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تهیه آن، زودتر آن را خریداری کنید.

نینتندو سوئیچ شاید ارزش خرید بیشتری را تا قبل از جمعه سیاه داشته باشد

عدم توانایی نینتندو برای تامین تقاضای سوییچ

کنسول قابل حمل نینتندو همچنان یک انتخاب محبوب بین مصرف کنندگان است. این شرکت اخیرا Nintendo Switch OLED را معرفی و عرضه کرده است، که در آن را باید بهترین نینتندو سوئیچ ساخته شده تا کنون بدانیم. اما شاید ارتقا دادن کنسول فعلی خود به آن چندان ارزش نداشته باشد. مگر اینکه برای اولین بار خریدار آن باشید.

نینتندو پیش‌بینی فروش آتی خود را بر این اساس تعدیل کرده است. یعنی حدود 6 درصد از هدف اولیه خود یعنی 25.5 میلیون دستگاه را کاهش داده است. این شرکت گفته است که به دلیل کمبود تراشه ممکن است تنها حدود 24 میلیون واحد از این کنسول را تولید کند. این بدان معناست که تولید سوییچ 20 درصد کاهش می‌یابد.

گوشی گیمینگ نینتندو با قابلیت اتصال به کنسول این شرکت در دست توسعه است

همانطور که می‌دانید، سخت‌افزار این کنسول به پنجمین سال از معرفی خود نزدیک شود. اما نرم‌افزار نینتندو در نهایت مهم‌ترین دلیل این موضوع است که چرا تقاضا برای سوییچ بسیار بالا باقی مانده است. بازی‌هایی مانند Animal Crossing: New Horizons و Mario Kart 8 Deluxe و Super Smash Bros. Ultimate و Breath of the Wild 2 که برای این کنسول عرضه شده‌اند، باعث شده است که کنسول سوییچ همچنان یک پیشنهاد جذاب برای خریداران احتمالی باشد.

دلایل محبوبیت نینتندو سوییچ

Switch همچنین به خاطر عرضه عناوینی مانند Ring Fit Adventure و Nintendo Labo که به بازار ورزش خانگی و سرگرمی‌ها وارد می‌شوند، جذابیت بیشتری در خارج از بازی‌های سنتی دارد. هم اکنون نیز سه مدل از این کنسول وجود دارد: نینتندو سوییچ اصلی، نینتندو سوییچ قابل حمل که به آن Nintendo Switch Lite گفته می‌شود و درنهایت Nintendo Switch OLED که ویژه‌ترین نسخه سوییچ است.

نینتندو همچنین اخیرا یک بخش جدید برای سرویس اشتراک آنلاین خود، تحت عنوان بسته توسعه آنلاین نینتندو سوییچ، منتشر کرده است. همانطور که می‌دانید این سرویس به دلیل قیمت بسیار زیاد و برخی مشکلات ناشی از آن مورد انتقاد قرار گرفته است. این سرویس به دارندگان سوییچ اجازه می‌دهد تا بازی‌های N64 و Sega Genesis را انجام دهند. همچنین این آپدیت شامل DLC جدید برای عناویت Animal Crossing: Horizons و Happy Home Paradise، برای دانلود مشترکین است.

شاید کنسول نینتندو سوییچ ۲ با تراشه اگزینوس و AMD ساخته شود

وب سایت techradar می‌گوید که بهترین قیمت‌ها برای جمعه سیاه و دوشنبه مجازی در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد. در حال حاضر مطمئنا تخفیف‌های زیادی بر روی بازی‌های سوییچ و لوازم جانبی آن عرضه خواهد شد. اما متأسفانه نمی‌توان این موضوع را در مورد خود کنسول نیز تایید کرد.

 

نظر شما درباره عدم توانایی نینتندو برای تامین تقاضای سوییچ چیست؟ آیا شما قصد خرید این کنسول را دارید یا اینکه آن را خریداری کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان