حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل iOS 16 اپل اکنون از جوی کان و پرو کنترلر نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

در جریان نطق اصلی رویداد WWDC 2022 در روز دوشنبه، اپل نشان داد که چگونه iOS 16 تجربه بازی را با به‌روزرسانی‌های Metal API و یک Game Center بازطراحی‌شده، بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر این، اخیرا مشخص شده است که iOS 16 از کنترلرهای بازی بیشتری ازجمله جوی کان (Joy-Cons) و پرو کنترلر (Pro Controller ) نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی iOS 16 از جوی کان و پرو کنترلر نینتندو سوییچ

همان‌طور که توسط Riley Testut، توسعه‌دهنده بازی Delta و AltStore اشاره شده است، وی اکنون می‌تواند جوی استیک‌های Nintendo Switch را با iPhone و iPad (و احتمالاً Mac و Apple TV) به‌همراه آخرین نرم‌افزار بتا جفت کند.

Testut همچنین توانسته بازی‌هایی را با کنترلرهای Joy-Cons و Pro Nintendo در iOS 16 انجام دهد. 9to5Mac بر اساس کد داخلی iOS 16 تأیید کرد که این به‌روزرسانی از چندین کنترلر بازی جدید پشتیبانی می‌کند، نه‌فقط از دسته‌های نینتندو. به‌عنوان‌مثال، نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل با کنترلرهایی مانند 8Bitdo ،BADA MOGA XP5-X Plus و Gamepad Logitech F710 نیز کار می‌کند.

پشتیبانی iOS 16 از جوی کان و پرو کنترلر نینتندو سوییچ

پشتیبانی iOS 16 از جوی کان و پرو کنترلر نینتندو سوییچ

اما در مورد Joy-Cons نینتندو، iOS 16 قادر است هر دو قسمت کنترلر را به‌عنوان یک واحد شناسایی کند، اما به کاربران اجازه می‌دهد آن‌ها را جداگانه جفت کنند. پس از جفت شدن کنترلرها، گزینه‌هایی برای سفارشی کردن کنترل‌ها در تنظیمات بلوتوث وجود دارد.

9to5Mac همچنین دریافته است که پشتیبانی از کنترل‌کننده‌های شخص ثالث در iOS اکنون بر اساس «mobile assets» است، به این معنی که اپل می‌تواند بدون نیاز به انتشار نسخه جدید iOS، از کنترلرهای بیشتری برای نسخه‌های قبلی پشتیبانی کند.

iOS 16 شامل چندین ویژگی جدید است، ازجمله یک صفحه قفل کاملاً بازطراحی‌شده با ویجت‌ها و پیشرفت‌های چندین برنامه سیستمی در این نسخه. توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند اولین نسخه بتای iOS 16 را ازطریق وب‌سایت توسعه‌دهنده اپل دانلود کنند. نسخه بتای عمومی ماه آینده با انتشار رسمی در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

دیدگاه شما درباره‌ی پشتیبانی iOS 16 از جوی کان و پرو کنترلر نینتندو سوییچ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی