حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برقراری تماس تصادفی در گوشی‌های پیکسل با افراد موجود در لیست مخاطبین

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات، موبایل

بروز مشکلات عجیب و غریب در گوشی‌های هوشمند، موضوع تازه‌ای نیست. اما اتفاق اخیر شاید عجیب‌ترین مشکل در نوع خود باشد. بر اساس اخبار منتشر شده، برخی از کاربران شاهد برقراری تماس تصادفی در گوشی‌های پیکسل با افراد موجود در لیست مخاطبین بوده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

برقراری تماس تصادفی در گوشی‌های پیکسل؛ عجیب اما واقعی…!

اگر بخواهیم کمی صادق باشیم، گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل به خاطر مشکلاتی که تجربه می‌کنند، به نوعی بدنام هستند. این موضوع در سال‌های اخیر به یک الگوی رفتاری در صنعت و همچنین به یک پیش‌گویی خود تحقق‌بخش در سال‌های اخیر تبدیل شده است. هرچند این مسئله شاید دلایل خاصی دارد. دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زمان زیادی از معرفی آن‌ها نگذشته بود که اولین گزارش‌ها درباره وجود هاله‌های سبز رنگ در صفحه نمایش، نا منظم و ناپایدار بودن دستگاه و مشکلات پانچ هول عجیب و غریب آن منتشر شد.

برقراری تماس تصادفی در گوشی‌های پیکسل

گذشته از موارد ذکر شده، حالا برخی از کاربران گزارش می‌دهند که گوشی‌های پیکسل آن‌ها به‌طور تصادفی با افراد موجود در فهرست مخاطبین تماس برقرار می‌کنند. می‌توانید برخی از موارد تجربه شده توسط کاربران در مورد این وضعیت را در این تاپیک ردیت بخوانید. اگرچه برخی گزارش‌ها هنوز پراکنده و کمی گیج‌کننده هستند اما در حال بررسی چند منبع اطلاعاتی در مورد این موضوع بوده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا موضوع را به صورت خلاصه بازگو کنیم.

مشکل حسگر اثرانگشت Pixel 6 گوگل پس از تغییر سرعت انیمیشن

مشکلات نمایشگر Pixel 6 و واکنش رسمی گوگل به آن

به نظر می‌رسد که اکثر منابع تماس‌های خود  را به وسیله دستیار گوگل انجام می‌دهند. کاربران معتقد هستند که این دستیار به اشتباه یک دستور صوتی با مضمون تماس با یکی از مخاطبین را صادر کرده است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این اتفاق در حالی رخ داده است که دستیار گوگل در گوشی، به زبانی که  با آن نا آشنا است صحبت می‌کند. این موضوع قطعا یک مشکل قابل درک. با این حال، بیشتر گزارش‌های واصله، بروز این مشکل را در یک محیط ساکت توصیف می‌کنند. حتی در نیمه‌ شب در حالی که کاربر در خواب است.

برخی از کاربرانی که این مشکل را تجربه کرده‌اند، سابقه فعالیت گوگل را در حساب‌‌های خود بررسی کرده‌اند. این کاربران به بخش بایگانی رفته‌ تا موارد ضبط‌ شده را که دستیار گوگل آن‌ها را گفته است بررسی نمایند. آن‌ها متوجه شده‌اند که هیچ دستور صوتی برای تماس گرفتن با کسی صادر نشده است. حتی جمله پر استفاده Hey Google نیز به زبان نیامده است. بنابراین، به وضوح مشخص است که این موضوع یک مشکل مهم است.

مشکل تماس تصادفی دقیقا چگونه صورت می‌گیرد؟

وب‌سایت خبری 9to5Google نیز برخی از موارد عجیب و غریب مشابه را تجربه کرده است. آن‌ها موفق به بازسازی رفتار خاص دستیار گوگل شده‌اند که به احتمال بسیار زیاد، این موضوع را را بیش از پیش روشن می‌کنند. همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، دستیار گوگل گاهی اوقات در تفسیر اولین دستوری که پس از باز کردن قفل گوشی، به آن داده شده، دچار مشکل می‌شود. این پردازش زمان زیادی طول می‌کشد و اغلب اوقات یک دستور تماس با یک نام تصادفی از لیست مخاطبین کاربران به عنوان پیش فرض در نظر گرفته می‌شود.

مشکل نمایشگر Pixel 6 در کنار دیگر مشکلات از سوی کاربران گزارش شده است

 

همانطور که احتمالا می‌دانید، که راه اندازی مجدد دستگاه گاهی اوقات مشکل را به طور موقت برطرف می‌کند. برخی دیگر از کاربران حدس می‌زنند که بروز این مشکل، به دلیل وجود سوابق داده‌ها یا حافظه پنهان دستگاه است که عملکرد دستیار گوگل را به هم می‌زند. سوابق داده‌ها نیز احتمالا از یک نسخه پشتیبان گیری شده دستگاه قبلی کاربر است.برقراری تماس تصادفی در گوشی‌های پیکسل

بخش آخر این معما توضیح می‌دهد که چرا این اتفاق برای تلفن‌های پیکسل قفل شده در یک اتاق بی صدا رخ می‌دهد. ظاهرا این مسئله به گزینه پاسخ‌های دستیار در صفحه قفل (لاک اسکرین) مربوط می‌شود. به این معنی که تلفن همیشه به جمله Hey Google گوش می‌دهد. به همین دلیل بعضی اوقات به اشتباه آن را شناسایی کرده و سپس مشکل بروز اولین باگ پس از باز کردن دستگاه که در بالا توضیح داده شد را انجام می‌دهد. البته یک راه حل موقت برای این مشکل، غیر فعال سازی پاسخ‌های دستیار گوگل در صفحه قفل دستگاه است.

درباره بروز این مشکل در یک اتاق ساکت و بی سر و صدا، بدون گفتن کلمه هی گوگل، موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. خوب، برخی از گزارش‌های دریافتی ادعا کرده‌اند که این باگ زمانی رخ می‌دهد که در بخش notification shade، میکروفون دستگاه برای رعایت حریم خصوصی، خاموش شده است.  این به آن معنا است که یا این اشکال در واقع به ورودی میکروفون ربطی ندارد یا اینکه گوگل تنظیمات حریم خصوصی خود را نادیده می‌گیرد؟ در هر صورت این موضوع اصلا اتفاق خوبی نیست.

شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو صورت نمی‌گیرد

نظر یکی از کاربران توئیتر: من فقط دستیار گوگل را روشن کردم و چیزی نگفتم. بعد از چند ثانیه، دستیار صوتی می‌خواست به جیمز زنگ بزند و حتی از من انتخاب بین شماره موبایل یا شماره دفتر کار را پرسید. اگر فقط یک شماره وجود داشت، تا الان با جیمز تماس گرفته بود. این مورد قطعی است. یعنی چیزی دستیار را فعال می‌کند، سپس تصمیم می‌گیرد که به تنهایی با کسی تماس بگیرد.

Artem Russakovskii (@ArtemR)

به نظر می‌رسد که بر خلاف بسیاری از مشکلات دیگر، این مشکل مربوط به سخت افزار نیست. از این رو در دراز مدت نیز کمتر نگران کننده خواهد بود. وب سایت خبری gsmarena گفته است که برخی از گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند Pixel 3a و Pixle 4a نیز با این اشکال مواجه شده‌اند. همچنین، ظاهرا گوگل از مدت‌ها قبل از وجود این مشکل آگاه است و در حال تلاش برای رفع این مشکل است. موضوعی که قطعا شنیدن آن خالی از لطف است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم از دستگاه‌های گوگل استفاده می‌کنید؟ اگر تا کنون با چنین مشکلی روبرو شده‌اید، لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

مدل پروش با رجیستری و گارانتی تو بازار ایران موجود شده با قیمت فضاییه ۴۸ میلیون تومن واقعا دم این شرکتایی که انقد به فکر مشتری هستن و گوشی رو با قیمت واقعی و مناسب به دست مردم میرسونن گرم واقعا ۴۸ میلیون مفته🤣🤣🤣😆😆😉😉

حمیدرضا

شاید جنّ ها حرف میزننXD

AL1K1NG

اگه بتونه اکس آدم رو برگردونه خوبه😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان