حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو صورت نمی‌گیرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، گوگل، موبایل

مسئله باتری در گوشی‌های هوشمند باعث شده تا شرکت‌ها دست به ارائه آمار و ارقام عجیبی بزنند. به طوری که حالا می‌بینیم که عملیات شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو صورت نمی‌گیرد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6؛ حقیقت یا دروغ؟!

باتری گوگل پیکسل 6 پرو در حدود نیم ساعت، 50 درصد شارژ می‌شود. در بررسی‌های انجام شده نیز تقریباً این عدد درست است. یعنی در عرض نیم ساعت، باتری این دستگاه 48 درصد شارژ می‌شود. با این حال، عجیب است که چرا حدود دو ساعت طول می‌کشد تا باتری 5000 میلی آمپری پیکسل 6 پرو، با یک شارژر 30 واتی به طور کامل شارژ شود.

در این زمینه، وب‌سایت Android Authority بررسی‌های عمیق و آزمایش‌های مختلفی بر روی چرخه شارژ پیکسل 6 پرو انجام داده است. این آزمایش جریان واقعی شارژر را ثبت کرده است و مشخص می‌کند که در چه نقاطی شارژر به جریان‌های پایین‌تر تغییر پیدا می‌کند. این عملکرد برای هر گوشی هوشمند در حال شارژی عادی است. اما این آزمایش اطلاعات بیشتری در مورد سرعت شارژ واقعی Pixel 6 Pro نشان می‌دهد.

شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو

همانطور که می‌دانید، گوگل هرگز به صراحت نمی‌گوید که Pixel 6 Pro واقعا قادر به انجام عملیات شارژ با جریان 30 واتی است. بلکه ادعا می‌کند که در در 30 دقیقه، باتری دستگاه 50 درصد شارژ می‌شود. البته این آمار بر اساس استفاده از شارژر 30W USB-C Google متصل به پریز برق است. همچنین این ادعا با یک سلب مسئولیت مبنی بر اینکه “نتایج واقعی ممکن است کندتر باشد” نیز همراه است.

وب سایت Android Authority می‌گوید که حداکثر توان شارژر هر دو دستگاه گوگل یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در واقع 22 وات با میانگین 13 وات در طول یک چرخه است. این آزمایش‌ها نه تنها با شارژر 30 واتی خود گوگل، بلکه با چند آداپتور دیگر مانند USB-C Power Delivery PPS نیز انجام شده است.

قدرت تراشه Tensor پیکسل ۶ از تراشه A12 Bionic آیفون Xs کمتر است!

 

شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو

 

نمودار شارژ باتری این دستگاه به چه شکلی است؟

در نمودار قدرت و زمان، می‌توانید ببینید که چگونه شارژ باتری قبل از اینکه به تدریج به سمت علامت 100 کاهش یابد، به صورت مورب شروع به افزایش می‌کند. خط آبی نشان می‌دهد که جریان شارژ قبل از اینکه به 15 وات در اطراف علامت 40٪ کاهش یابد، حداکثر در حدود 22.36 وات یعنی نقطه اوج خود است. بدین ترتیب، در حالی که حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا نیمی از باتری شارژ شود، در ادامه تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا بقیه باتری نیز شارژ شود. Android Authority می‌گوید که پیکسل 6 پرو حدود یک ساعت طول می‌کشد تا 15 درصد آخر باتری را نیز پر کند.

گوگل از گذشته تا کنون، به صورت محافظه کارانه در مورد عادات شارژ باتری پیکسل‌ها عمل می‌کند. اگر چه باتری پیکسل 6 پرو ظرفیتی معادل باتری گلکسی اس 21 الترا سامسونگ (یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که با شارژر 25 واتی شارژ می‌شود) دارد، اما به همان سرعت شارژ نمی‌شود. باتری پرچمدار سامسونگ در عرض 30 دقیقه به 54 درصد می‌رسد و تنها در عرض 1 ساعت و 11 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

وب سایت خبری gsmarena می‌گوید، از سوی دیگر این رویکرد محافظه کارانه برای شارژ دستگاه، گوشی را کمتر در معرض گرم شدن قرار می‌دهد. یعنی نهایت دمای آن در حدود 25 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. اما Android Authority به احتمال دیگری نیز اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد که که گوگل در سری پیکسل 6 از باتری‌های ارزان‌تری استفاده کرده است.

 

نظر شما در  مورد پروسه شارژ با جریان 30 وات در گوگل پیکسل 6 پرو چیست؟ آیا شما هم از اقدام گوگل ناراضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

گوگل در خلوت با خودش : عجب گیری کردم سری ۶ خودمو معرفی کردم …😆🤣😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان