حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: سود ۲۱.۷ از درآمد کل ۸۱.۴ میلیارد دلاری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل بامداد امروز گزارش درآمد مالی فصل سوم خود را که شامل سه ماه منتهی به 26 ژوئن ۲۰۲۱ می‌شود، منتشر کرد. در طول این سه ماهه، غول فناوری با کسب درآمد 81.4 میلیارد دلار و رشد 36 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رکوردی را در سه ماهه سوم مالی خود ثبت کرده است. این فصل نیز مانند فصول گذشته، سه ماهه قدرتمند دیگری برای آیفون بود به‌طوری‌که این گوشی به‌تنهایی مسئول کسب درآمد 39.57 میلیارد دلاری شرکت می‌باشد که در مقایسه با 26.42 میلیارد دلاری سال گذشته، رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل

رقم درآمدی ذکر شده مربوط به آیفون‌های اپل، تقریباً 50 درصد افزایش سود ناخالص دستگاه‌های این شرکت را برای سه ماهه سوم شامل می‌شود که حتی از برآورد 34.01 میلیارد دلاری تحلیلگران نیز فراتر رفته است. فروش آیپد اپل در مقایسه با 6.58 میلیارد دلار سال گذشته، به 7.34 میلیارد دلار رسیده است. سود 11.6 درصدی، افت چشمگیری نسبت به 79 درصد افزایش سالانه فروش تبلت می‌باشد که اپل در سه ماهه دوم مالی خود اعلام کرده بود. بخش سرویس‌های این شرکت نیز در مقایسه با درآمد 13.16 میلیارد دلاری سه ماهه مشابه در سال 2020، با افزایش 33 درصدی به 17.49 میلیارد دلار رسیده است.

بخش پوشیدنی‌ها، لوازم‌خانگی و لوازم‌جانبی اپل که شامل مواردی ازجمله محبوب‌ترین ساعت دنیا نیز می‌شود، سه ماهه خوبی را پشت‌سر گذاشته و با افزایش درآمد ۳۶ درصدی خود، به 8.78 میلیارد دلار رسیده است.

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل

اظهار نظر مدیران ارشد اپل

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، در بیانیه‌ای ابراز داشت:

“ما در طول سه ماهه اخیر شاهد افزایش درآمد دو رقمی بسیار بالا در هر دو جنبه‌ی ارتقاء و تعویض دستگاه‌های خود بودیم. کمبود تراشه بر میزان فروش آیپد تأثیر گذاشته است. این کمبود در درجه اول روی مک و آیپد تأثیرگذار بوده است. ما تأثیر کلی مشکلات ناشی از کمبودها را درمجموع بین 3 تا 4 میلیارد دلار برآورد کرده بودیم؛ اما درواقع توانستیم برخی از این موارد را کاهش دهیم و در پایین‌ترین سطح آن دامنه قرار گرفتیم.”

کوک در ادامه‌ی اظهار نظر خود افزود:

“در این سه ماهه، تیم‌های ما در یک دوره از نوآوری بی‌نظیر با به اشتراک گذاشتن محصولات جدید قدرتمند با کاربرانمان، در زمانی که اهمیت استفاده از فناوری برای ارتباط با سایر مردم، هیچگاه به اندازه امروز نبوده، قرار داشته است. ما همچنان در کار خود تلاش می‌کنیم تا تمام چیزهایی را که از بابت ارزش‌هایی که ما را توصیف می‌کنند ساخته‌ایم، شامل الهام بخشیدن به نسل جدیدی از توسعه‌دهندگان برای یادگیری برنامه‌نویسی، نزدیک شدن به هدف محیط‌زیستی ما برای سال ۲۰۳۰ و ساخت آینده‌ای عادلانه‌تر، بیش از پیش برانگیزیم.”

مدیر مالی اپل، لوکا مائستری، نیز اظهار داشت:

“عملکرد سه ماهه منتهی‌به ژوئن ما شامل سوابق درآمد جدید در هر بخش جغرافیایی، رشد دو رقمی در هر دسته از محصولات و بالاترین رکورد جدید برای تعداد پایه دستگاه‌های فعالمان می‌باشد. ما 21 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کرده که تقریباً 29 میلیارد دلار آن را طی سه ماهه گذشته به سهامداران خود برگردانده‌ایم و همچنین به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در سراسر تجارت خود ادامه می‌دهیم تا [این سرمایه‌گذاری‌ها] از برنامه‌های رشد بلندمدتمان حمایت کند.”

گزارش مالی اپل به‌تفکیک دستگاه

گزارش مالی اپل به‌تفکیک دستگاه

فروش محصولات اپل به تفکیک منطقه و تأثیرات خبر گزارش مالی بر روی سهام فعلی

فروش اپل در منطقه بزرگ چین با 58.2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از 9.33 به 14.76 میلیارد دلار رسیده است. درآمد ناخالص در آمریكا نیز بالغ‌بر 35.87 میلیارد دلار می‌باشد كه به‌صورت سالانه تا 32.8 درصد افزایش یافته است. سه منطقه دیگر گزارش شده توسط اپل شامل اروپا، ژاپن و سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه نیز در سه ماهه سوم مالی، سال‌به‌سال سود داشته‌اند.

به‌طور کلی، درآمد کل سه ماهه سوم مالی اپل، 81.43 میلیارد دلار در مقابل 59.69 میلیارد فصل مشابه سال گذشته بوده است. این میزان، سود 36.4 درصدی سالانه را نشان می‌دهد و پیش‌بینی 73.30 میلیارد دلاری وال استریت را پشت‌سر می‌گذارد. همچنین درآمد خالص 21.74 میلیارد دلاری در مقایسه با 11.25 میلیارد دلار سه ماهه سوم مالی در سال 2020 ثبت شده که 93.2 درصد نیز افزایش یافته است. سود هر سهم به‌صورت ناخالص به 1.30 دلار می‌رسد که میزان 65 سنت گزارش شده مربوط به سال گذشته را دو برابر کرده است.

سهام اپل در مقایسه با حرکات پس از انتشار گزارشات مالی گذشته، به‌سختی واکنش نشان داد. سهام این شرکت در معاملات منظم روز سه‌شنبه در 146.77 دلار و به‌دلیل از دست دادن 2.22 دلار(٪۱.۴۹-) با افت بیشتر 1.66 دلار(٪۱.۱۳-) در معاملات بسته شد. این شرکت به روش خود ادامه می‌دهد و به‌دلیل همه‌گیری کرونا، هیچ پیش‌بینی رسمی برای سه ماهه آینده تبیین نکرده است. اما مدیر مالی اظهار داشته که این شرکت انتظار دارد گزارش رشد دو رقمی سالانه در میزان درآمد را برای سه ماهه مالی چهارم نیز تکرار کند.

اپل امسال ۲۲۳ میلیون دستگاه آیفون عرضه می‌کند؛ ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته

درنهایت دیدگاه شما راجع‌به گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ اپل و سبک رکوردی جدید در رشد فروش آیفون که عمدتا به‌دلیل پشتیبانی از شبکه 5G می‌باشد و همچنین افزایش میزان فروش دستگاه‌های پوشیدنی و سرویس خدمات این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی