حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 به سادگی قابل حل نخواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سامسونگ، موبایل

سری محبوب فولد سامسونگ از جمله گوشی‌هایی است که حداقل تا به اینجای کار، نوآورانه‌ترین حرکت ممکن را در خود جای داده است. اما از یک سو مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3 و از سوی دیگر، کاهش میزان تولید این محصول، مشکلات زیادی به وجود آورده است. برای همین است که می‌گوییم بهترین بودن هیچوقت بدون مشکل نیست. زیرا مشکلات زیادی که به دلیل شیوع کرونا، پیش آمده، باعث کاهش تولید قطعات مختلف شده است. به همین دلیل نیز تولیدات محصولات مختلف شرکت‌ها، دستخوش تغییراتی در حجم تولید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3؛ اثرات باقی مانده از شیوع ویروس کرونا؟

نیازی نیست دانشمند حوزه موشکی یا تحلیلگر با تجربه‌ صنعت و فناوری باشید تا این مسئله را درک کنید. تصمیم سامسونگ برای توقف توسعه خانواده محبوب گلکسی نوت به نفع خانواده تاشو این شرکت، تصمیم چندان ساده‌ای نبوده است. اما همانطور که در تقاضای بسیار زیاد گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 و پس از آن تاخیر در تولید و عرضه این محصول دیده شده، به نظر می‌رسد این کار ریسک بی سابقه‌ای برای سامسونگ بوده که البته سود قابل توجهی نیز به همراه داشته است.

همانطور که می‌دانید، امروزه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان شناخته شده است. متأسفانه تأخیرهای پیاپی صورت گرفته در عرضه مناسب محصولات جدید این شرکت، احتمالا به دلیل محبوبیت دو این دو گوشی جدید تاشو نیست. این موضوع به طور خاصی با کمبود تراشه ارتباط دارد که حتی می‌تواند منجر به لغو معرفی و عرضه Galaxy S21 FE شود.

تولید گلکسی نوت سامسونگ متوقف نمی شود اما امسال منتظر آن نباشید

میزان پیش فروش Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 بالا بوده است

محبوبیت زیاد گوشی‌های سامسونگ؛ آیا همه کاربران گوشی تاشو می‌خواهند؟

تا پیش از این، شرکت سامسونگ توانسته بود در بیش از یک ماه، تنها در کره جنوبی بیشتر از یک میلیون دستگاه از محصولات جدید تاشو خود را بفروشد. با این وجود  وضعیت در عرضه و در دسترس بودن محصولات تاشو در این کشور خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. اخیرا نیز گزارشات مختلفی توسط رسانه های محلی منتشر شده است. این اخبار بر این مسئله اشاره دارد که این شرکت در زمینه عرضه کافی و مناسب محصولات تاشو خود برای پاسخ به تقاضای زیاد این دو گوشی با مشکلات زیادی روبرو است. زیرا بسیاری از مشتریان باید یک ماه دیگر هم منتظر بمانند تا سفارشات آن‌ها تحویل داده شود. به همین دلیل است که برخی از فروشگاه‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر قادر به پذیرش سفارش نیستند.

نکته جالب ماجرا جایی دیگر روایت می‌شود. زیرا برخی از تحلیلگران معتقدند قسمتی از این مشکلات به وجود آمده، به دلیل سوء مدیریت حاکم بر این شرکت است. زیرا محصولات جدید با موفقیت زیادی روبرو شدند. Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 مجهز به فناوری 5G هستند. از همین رو مشتریان را شگفت زده کرده‌اند.

مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3

عدم توانایی سامسونگ در حل مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3

به عبارت دیگر، شرکت سامسونگ آمادگی لازم را برای تامین این حجم از تقاضا را نداشته است. تقاضای بسیار زیاد برای این دو محصول از یک سو (حداقل در کره جنوبی و طبق نظریه‌ای که توسط کارشناسان مختلف در این زمینه ارائه شده است) و کاهش میزان تولید قطعات از سوی دیگر سبب بروز این مشکلات شده است. به طوری که اکنون سامسونگ در برابر تقاضای زیاد گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ چاره‌ای ندارد.

وب سایت خبری phonearena با توجه به اینکه Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 در مقایسه با مدل‌های قبلی خود بسیار موفق‌تر و محبوب‌تر هستند، چنین پیشامدی کاملاً منطقی است. همانطور که می‌دانید معرفی گلکسی نوت ۲۱ و گلکسی S21 FE ممکن است تاخیر و یا لغو شود. پس هنوز صحبت درباره اینکه آیا سامسونگ می‌تواند نیاز بازار را تامین کند یا خیر، بسیار زود است.

پیشنهاد سامسونگ: Galaxy Z Flip 3 5G با تخفیف دریافت کنید

با وجود این شرایط ایجاد شده، بیش از پیش جایگاه این محصولات آشکار می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت که گوشی‌های تاشو، جزو لاینفکی از صحنه اصلی دنیای فناوری هستند. گرچه هنوز هم این محصولات تاشو سعی می‌کنند تا از وضعیت آزمایشی خود خارج شوند. از سوی دیگر، وضعیت سامسونگ به جز کره جنوبی و در سایر کشورها، از جمله ایالات متحده، کاملا مشخص است. در آن جا هم سامسونگ به شکل پیچیده‌ای در تلاش است تا با پاسخگوی حجم بسیار زیاد تقاضای کاربران باشد.

فروشگاه آنلاین و رسمی این شرکت در ایالات متحده آمریکا نیز وضع مناسبی ندارد. زیرا چندین نسخه از Galaxy Z Flip 3 را تنها به عنوان ارسال در ۵ تا ۶ هفته آینده قرار داده است. همچنین هر سه نسخه ۲۵۶ گیگابایتی Galaxy Z Fold 3 5G در دسترس خریداران است.

فروش ۷ میلیون نسخه از گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در هدف گذاری جدید سامسونگ

در همین حال، اوضاع موجدی فروشگاه محبوب آمازون کمی بهتر است. زیرا این فروشگاه قادر است تا چندین نسخه مختلف از Galaxy Z Flip 3 5G را با ۷۵ دلار تخفیف در عرض چند روز ارسال کند. اما متأسفانه نمی‌توان درباره Galaxy Z Fold 3 5G نیز چنین چیزی گفت. زیرا به این محصول به شدت کمیاب است. البته مدل گران‌تر این محصول معمولاً با یک الی دو ماه تاخیر، در بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر این محصول در سه پیکربندی با حافظه‎‌های ۲۵۶ گیگابایت علامت گذاری شده است. همچنین این محصول همراه با یک کاور S Pen عرضه خواهد شد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مشکل کمبود Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3، توسط سامسونگ به سادگی قابل حل خواهد بود؟ به نظر شما سامسونگ می‌تواند با معضل پیش‌رو کنار آید و عرضه محصولات تاشو خود را افزایش دهد؟ بهترین راه حل سامسونگ برای عبور موقت از مشکلات پیش آمده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان