حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سفارش تراشه آیفون ۱۳ را افزایش و سفارشات آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

بر اساس گزارش جدید DigiTimes، اپل با کاهش سفارشات معادل برای مدل‌های قدیمی‌تر که این شرکت هنوز آنها را می‌فروشد، موفق به افزایش سفارش تراشه برای سری جدید آیفون ۱۳ خود شده است.

افزایش سفارش تراشه A15 آیفون ۱۳

به گفته منابع، اپل سفارش تراشه‌های خود را برای آیفون‌های نسل قبلی کاهش داده است، درحالی‌که افزایش تولید تراشه در TSMC برای آیفون ۱۳ آغاز می‌شود. به نقل از منابع آگاه، اپل به‌واسطه‌ی همین استراتژی، هیچ تغییری در میزان سفارش تراشه‌های خود با TSMC برای سال 2021 ایجاد نکرده است.

خط تولید تراشه ۵ و ۷ نانومتری TSMC با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند

اپل همچنان به فروش آیفون 12، آیفون 12 مینی و آیفون 11 در فروشگاه آنلاین خود ادامه می‌دهد و iPhone SE 2 را نیز برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند یک آیفون ارزان‌قیمت با دکمه Home داشته باشند، ارائه می‌دهد. اپل هنگام عرضه سری آیفون ۱۳ در شهریورماه، فروش iPhone XR، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max را متوقف کرد.

اپل درحال‌حاضر با تأخیر در عرضه همه مدل‌های آیفون ۱۳ خود با مشکلاتی در حمل‌ونقل این محصول در ایالات‌متحده، کانادا و انگلستان مواجه است. مدل‌های نسل پیشین هم دچار حالت مشابهی بوده و خیلی بهتر عمل نمی‌کنند. در این هنگام، سفارشات آنلاین آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی با تأخیر عرضه یک تا دو هفته مواجه شده‌اند، درحالی‌که سفارشات آیفون ۱۱ تا 5 هفته نیز با تأخیر بدست مشتریان می‌رسد.

افزایش سفارش تراشه آیفون ۱۳

افزایش سفارش تراشه آیفون ۱۳

در آخرین گزارش درآمد فصلی این شرکت، مدیرعامل اپل، تیم کوک، هشدار داد که کمبود تراشه در صنعت می‌تواند بر تولید آیفون در ماه‌های آینده تأثیر بگذارد، درحالی‌که افزایش تقاضا برای جدیدترین آیفون‌ها نیز می‌تواند مشکلات عرضه را تشدید کند. گزارشات تحلیلگران نشان می‌دهد که سفارشات آیفون ۱۳ با تقاضای اولیه قوی روبرو بوده‌ است و حداقل اجزای سازنده در کوتاه‌مدت برای دستگاه‌ها، نشان می‌دهد که برآورد طولانی‌مدت زمان تحویل، ناشی از تقاضای زیاد و نه عرضه کم است.

بر اساس گزارش امروز، TSMC هنوز در مسیر آغاز تولید انبوه فرآیند 3 نانومتری خود در نیمه دوم سال 2022 است و خروجی ماهانه این فرایند نیز به 55000 ویفر می‌رسد. طبق گزارشات، فرایند 3 نانومتری TSMC برای تولید تراشه آیفون‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزارش قبلی Nikkei Asia ادعا می‌کرد که اپل نسل بعدی فناوری تراشه‌های 3 نانومتری را در آیپد پرو 2022 استفاده خواهد کرد.

تراشه A15 Bionic در آیفون ۱۳ از یک فرایند +5 نانومتر بهره می‌برد که TSMC از آن به‌عنوان N5P یاد می‌کند. در ادامه، انتظار می‌رود تراشه A16 در آیفون‌های 2022 و بر اساس فرایند 4 نانومتری TSMC تولید شود.

کمپانی TSMC تنها ۳ درصد هزینه تراشه‌های خود را برای سفارشات اپل افزایش داده است

نظر شما راجع‌به دستور اپل برای افزایش تولید تراشه مورد استفاده در آیفون‌های فعلی این شرکت همزمان با کاهش سفارشات آیفون‌های قبلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mr_asterky

همه آیفون ها رفش ریت 120 دارن
یا فقط پرو و پرو مکس داره؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی