حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد تبلیغاتی گوگل در سه ماهه سوم سال جاری رشد چشمگیری داشته است

غول موتورهای جستجوگر یعنی شرکت گوگل، از راه تبلیغات درآمد بسیار زیادی دارد. به تازگی آمارهای درآمدی این شرکت منتشر شده است که نشان می‌دهد درآمد تبلیغاتی گوگل در سه ماهه سوم سال جاری رشد چشمگیری داشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

درآمد تبلیغاتی گوگل در سه ماهه سوم سال؛ قدرتمندتر از همیشه…!

شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، نتایج درآمد خود در سه ماهه سوم سال را به تازگی منتشر کرده است. در فاصله بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، بخش جستجوی Google (و سایر بخش‌ها) موفق به کسب 37.93 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی شده‌اند که نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش را نشان می‌دهد. درآمد تبلیغات یوتیوب از 5.04 میلیارد دلار به 7.21 میلیارد دلار افزایش یافته است که این رقم، 43 درصد سود سالانه را نشان می‌دهد.

با احتساب افزایش 40 درصدی درآمد تبلیغات شرکت گوگل به 8 میلیارد دلار در سال، کل درآمد تبلیغاتی این شرکت در سه ماهه سوم به 53.13 میلیارد دلار می‌رسد. این رقم را باید با با 37.10 میلیارد دلار سه ماهه مشابه در سال 2020 مقایسه کرد. این افزایش 43 درصدی را نشان می‌دهد که سرویس‌های تبلیغاتی گوگل نزدیک به 60 میلیارد دلار درآمد در مقایسه با 42.57 میلیارد دلار در سال گذشته به دست آورده‌اند. این موضوع رشدی 41 درصد را نشان می‌دهد.

گزارش اخیر، هر سهم این شرکت را به قیمت 27.99 دلار رسانده و آن را در صدر برآوردهای وال استریت قرار داده است

آلفابت مجموع درآمد خود را 65.11 میلیارد دلار در سه ماهه سوم گزارش کرده است که 41 درصد رشد را در مقایسه با 46.17 میلیارد دلار اعلام شده برای سه ماهه سوم سال 2020 نشان می‌دهد. بدین ترتیب، درآمد این شرکت از 11.21 میلیارد دلار در سال گذشته به 21.03 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است که یک رشد خالص 88 درصدی را نشان می‌دهد. بدین ترتیب سود هر سهم (EPS) به 27.99 دلار رسید که در مقابل رقم مورد انتظار برای آن یعنی 23.48 دلار، 19.2 درصد بالاتر از آن است.

درآمد تبلیغاتی گوگل

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل آلفابت و گوگل، در مورد این گزارش اظهار داشت: پنج سال پیش، من چشم انداز خود را برای تبدیل شدن به اولین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی مطرح کردم. نتایج این سه ماهه نشان می‌دهد که چگونه سرمایه گذاری‌های صورت گرفته، ما را قادر می‌سازد تا محصولات و ابزارهای مفیدتری برای مردم و شرکای خود بسازیم. بهبودهای مداوم در سیستم جستجوی گوگل و عرضه گوگل پیکسل 6 به عنوان محصول جدید این شرکت، نمونه‌های خوبی از این رشد هستند. با ادامه تحول دنیای دیجیتال و تغییر به کار ترکیبی، سرویس‌های ابری ما به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا با یکدیگر همکاری کنند و همچنین ایمن بمانند.

 

صحبت‌های روث پورات (Ruth Porat) درباره این موضوع

روث پورات (Ruth Porat)، مدیر مالی آلفابت و گوگل نیز در این زمینه گفت: سرمایه گذاری‌های مداوم ما برای حمایت از رشد بلندمدت، خود را در عملکرد مالی قوی گوگل با درآمد 65.1 میلیارد دلاری در سه ماهه منعکس می‌کند. ما با ارائه تجربیات مفید و ارزشمند هم برای مصرف کنندگان و هم برای شرکای خود، به ارائه خدمات در سراسر تجارت خود ادامه خواهیم داد. او همچنین گفت که ویژگی شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن‌های اپل تاثیر نسبتا متوسطی بر درآمدهای یوتیوب داشته است.

ویژگی شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن‌ها چیست؟

اگر نمی‌دانید ویژگی شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن‌ها چیست، باید در پاسخ بگوئیم که این قابلیت که به تازگی توسط اپل مورد استفاده قرار گرفته است، کاربران را از مسئله ردیابی شدن در پلتفرم‌های مختلف آگاه می‌کند. همچنین به آن‌ها امکان غیر فعال کردن آن را می‌دهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت‌های ارائه دهنده تبلیغات، به صورت هوشمند و هدفمند، تبلیغات هر محصول را متناسب با علایق کاربران نشان می‌دهند. این مسئله تاثیر بسزایی در افزایش فروش و تاثیرگذاری تبلیغات دارد. حال ویژگی شفاف سازی اپل باعث بهم خوردن این چرخه می‌شود و بر روی تبلیغات هدفمند تاثیر منفی زیادی می‌‌گذارد. برای درک بهتر این موضوع، مقالات پیش رو را مطالعه کنید.

ردیابی کاربران آیفون توسط تیک تاک، به وسیله اپل مسدود می شود

تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 مجوز رهگیری توسط برنامه های شخص ثالث را تایید کرده اند

نتایج منتشر شده از عملکرد دو گوشی جدید گوگل یعنی Pixel 6 Pro و Pixel 6 در گزارش امروز یافت نمی‌شوند. اما قطعا عملکرد این دو گوشی بخشی از اعداد و ارقام عملکرد مالی گوگل در سه ماهه چهارم سال جاری برای این شرکت خواهند بود. بر این اساس، گوگل باید 3.3 میلیارد دلار بیشتر را برای جذب مشتری در سه ماهه اخیر خرج کند که این رقم، 41 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. شرکت تابعه آلفابت نزدیک به 18000 کارمند (13.6 درصد) اضافه کرده است که هم‌ اکنون تعداد کارکنان این شرکت را به 150028 نفر رسانده است.

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

در جریان معاملات عادی، سهام آلفابت (GOOG) با 17.98 دلار (0.65 درصد) افزایش، در محدوده قیمتی 2793.44 دلار بسته شد. اما پس از اعلام گزارش مرتبط با سود گوگل، سهام این شرکت بعد از یک ساعت در معاملات 10.44 دلار (0.37 درصد) کاهش یافت و به 2783 دلار رسید. پورات اظهار داشت که تمرکز بر حریم خصوصی هسته اصلی کاری ما است که به طور مداوم بر روی آن تمرکز داریم. در همین حال، سهام آلفابت امسال 58 درصد افزایش یافته است که دو برابر افزایش ثبت شده توسط S&P 500 است.

 

وقتی صحبت از تجارت تبلیغاتی گوگل به میان می آید، به دستکاری و تبانی متهم می شود

گوگل همچنان تحت فشار وزارت دادگستری و چندین دادستان کل ایالتی بر سر اتهامات آنتی تراست قرار دارد. گوگل همچنین متهم به استفاده از دستکاری و تبانی در اداره تبلیغات خود است. این شرکت در پاسخ به بلومبرگ اظهار داشت: در حقیقت، فناوری‌های تبلیغاتی ما به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها کمک می‌کنند تا محتوای خود را تامین کنند. همچنین کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا به مشتریان خود در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. رقابت شدیدی در تبلیغات آنلاین وجود دارد که هزینه‌های فناوری تبلیغات و گزینه‌های گسترده برای ناشران و تبلیغ کنندگان را کاهش داده است.‌

یک سند 173 صفحه‌ای در دادگاه، گوگل را به رفتارهای نادرست متهم می‌کند. این سند می‌گوید که صفحات موبایل شتاب‌دهنده (AMP) این شرکت که برای بارگذاری سریع‌تر بهینه‌سازی شده‌اند، در واقع کندتر از سایر روش‌های بهینه‌سازی بارگیری می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، گوگل جلسات محرمانه‌ای با رقبایی مانند اپل و مایکروسافت برگزار کرده. همچنین کاربرانی که استفاده از مرورگر کروم را متوقف کرده‌اند، با اخراج کردن از یوتیوب، جی‌میل و سایر سرویس‌ها مجازات می‌کند. دولت آمریکا ادعا می‌کند که گوگل قانون ضد انحصار شرمن که در سال 1890 تصویب شد را نقض کرده است. آیا این رفتارهای گوگل در نهایت با جریمه دولت به پایان خواهد رسید؟ یا اینکه دولت گوگل را صرفا در قبال آن چه که بسیاری از آن به عنوان شیوه‌های تبلیغاتی مبهم می‌دانند، پاسخگو خواهد کرد؟

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا درآمد سرشار گوگل ناشی از محبوبیت و کارایی این پلتفرم است؟ یا اینکه گوگل با استفاده از روش‌ها و حربه‌های تبلیغاتی چنین سودی را به دست آورده است؟ به نظر شما درآمد فوق‌العاده گوگل از تبلیغات به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان