حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ و مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ فاش شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام، مدیاتک

امروز بعدازظهر، وبلاگ‌نویس معروف چینی، DigitalChatStation، جزئیات جدیدی مربوط به تراشه‌های مورداستفاده در گوشی‌های پرچمدار آینده را به‌اشتراک گذاشت. بر اساس گفته‌های وی، تفاوت اساسی در مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و دیمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک، به فرکانس هسته‌ها و نوع پردازشگر گرافیکی آنها برمی‌گردد.

مشخصات کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

دیجیتال چت استیشن بیان می‌کند که Snapdragon 898 جدید، بر اساس فرایند تولید 4 نانومتری سامسونگ طراحی‌شده و دارای یک هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته بزرگ از نوع نامعلوم اما با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف‌تر انرژی با فرکانس 1.79 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 730 نیز می‌باشد.

در مورد Dimensity 2000، وی بیان می‌کند که این چیپست بر اساس فرایند تولید 4 نانومتری TMSC ساخته می‌شود و دارای یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته عملکردی با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف‌تر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 خواهد بود.

با توجه به فرکانس، می‌توان انتظار عملکرد قوی‌تری از تراشه ارائه شده توسط مدیاتک را داشت. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که هسته‌های عملکردی از نوع Cortex-A710 باشند، درحالی‌که هسته‌های کم‌مصرف‌تر به‌احتمال فراوان از نوع Cortex-A510 خواهند بود.

مشخصات کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

مشخصات کوالکام اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰

همچنین گزارش شده است که نسخه تولیدشده TSMC تراشه Snapdragon 898 نیز ممکن است در سه‌ماهه دوم سال آینده (2022) در اسرع وقت در دسترس باشد. بسیاری از مدل‌های گوشی‌های هوشمند از تولیدکنندگان مختلف، درحال‌حاضر قرار است از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده کنند.

در ماه جولای سال جاری، Mediatek رسماً اعلام کرد که تراشه جانشین سری اصلی پرچمدار خود را تا پیش از پایان امسال معرفی می‌کند.

آنها همچنین اظهار داشتند که این چیپست بر اساس آخرین هسته پرچمدار ARM و بهترین فرایند 4 نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد که به آن کمک می‌کند تا علاوه‌بر هوش مصنوعی پیشرفته، IP چندرسانه‌ای و انحصاری، مصرف کم انرژی و عملکرد عالی را ارائه دهد.

همچنین گزارش شده است که مدیاتک درحال‌حاضر با تولیدکنندگان مختلف گوشی هوشمند برای آزمایش این چیپست پرچمدار همکاری می‌کند. انتظار می‌رود که تولید انبوه این تراشه از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز شده و مجموعه‌ای از محصولات که از این پردازنده استفاده می‌کنند نیز، در همین دوره معرفی و عرضه شوند.

تراشه Dimensity 2000 مدیاتک، تا ٢٠ درصد از Snapdragon 898 بهینه‌تر است

نظر شما راجع‌به مشخصات تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و دیمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک چیست؟ به‌نظر شما کدام تراشه عملکرد بهتری را از خود نشان داده و موفق‌تر ظاهر خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

امروز این خبرو دیدم… برای اولین بار تو cpu مدیاتک دیگه روبه‌روی کوالکام داره مبارزه میکنه مستقیماً… خیلی مشتاقم ببینم اولین پردازنده کاملا پرچمدار مدیاتک چی از آب در میاد…

Mahdi

به به یه رقابت نفس گیر خواهیم دید☺️☺️

AŁɪ

رقابت بین پرچمدارا سال بعد جذابه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی