حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری ردمی K50 احتمالا از تراشه Dimensity 2000 استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ردمی، شایعات

جشنواره فروش ۱۱.۱۱ چین به پایان رسیده است و بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اکنون بر روی برنامه های آتی خود متمرکز شده اند. سه ماهه چهارم و سه ماهه اول هر سال میلادی زمان رونمایی تراشه های پرچمدار جدید است. امسال علاوه بر اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام، تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 2000 را نیز خواهیم داشت. در حالی که اسنپدراگون ۸۹۸ در سال جاری میلادی از راه خواهد رسید، Dimensity 2000 اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. گزارشات جدید حاکی از آن است که سری ردمی K50 از تراشه جدید پرچمدار مدیاتک بهره مند خواهد بود.

سری ردمی K50 احتمالا از تراشه پرچمدار آینده مدیاتک برخوردار است

در حال حاضر، گمانه زنی های متعددی در مورد تراشه های Dimensity 2000 و Snapdragon 898 وجود دارد. به نظر می‌رسد که چیپست پرچمدار مدیاتک توانایی رقابت مستقیم با اسنپدراگون ۸۹۸ را داشته باشد، یا حتی بتواند از آن پیشی بگیرد. تراشه جدید مدیاتک یک چیپست پرچمدار سطح بالا با عملکرد کافی برای رسیدن به اسنپدراگون ۸۹۸ است.

دیروز، لو ویبینگ، مدیر کل ردمی، برای اولین بار از تراشه Dimensity 2000 نام برد. او با انتشار پستی در ویبو نظر طرفداران شیائومی را درباره تراشه پرچمدار آینده مدیاتک پرسیده است. معمول نیست که مدیران ارشد شرکت به محصولاتی اشاره کنند که قصد استفاده از آن ها را ندارند. بنابراین، پست مذکور گمانه زنی هایی را در مورد استفاده این پردازنده در سری ردمی K50 ایجاد می‌کند.

پست مدیر کل ردمی در ویبو

همان‌طور که GizChina می‌گوید، برند ردمی گوشی های پرچمدار زیادی را عرضه نمی‌کند و سری K محبوب ترین سری پرچمدار آن است. در حال حاضر، گمانه زنی ها مبنی بر استفاده این شرکت از Dimensity 2000 در سری Redmi K50 وجود دارد. همچنین گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت ممکن است از این تراشه برای نسخه گیمینگ Redmi K50 نیز استفاده کند.

نسخه گیمینگ ردمی کی ۴۰ که در حال حاضر به فروش می‌رسد، از تراشه Dimensity 1200 برخوردار است. با این وجود، تراشه مذکور از عملکردی در سطح سایر تراشه های پرچمدار موجود در بازار ندارد. و در حقیقت Redmi K40 Gaming یک گوشی هوشمند گیمینگ تمام عیار نیست. اما انتظار می‌رود که ردمی کی ۵۰ گیمینگ این کمبود را به طور کامل جبران کند.

آیا مدیاتک توانایی رقابت با کوالکام را دارد؟

بر روی کاغذ، Dimensity 2000 با اسنپدراگون ۸۹۸ قابل مقایسه است. هر دو پردازنده از لیتوگرافی مشابهی برخوردارند. مدیاتک برای پردازنده مرکزی به سراغ یک هسته فوق‌العاده قدرتمند X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و سه هسته ۲.۸۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی رفته است. علاوه بر این، تراشه مدیاتک از پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 استفاده خواهد کرد. این چیپست بر اساس فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

استفاده از تراشه Dimensity 2000 در تعداد بیشتری از پرچمدار سال ۲۰۲۲

با نگاهی به این پارامترها، خروجی عملکرد Dimensity 2000 قوی تر از Snapdragon 898 خواهد بود. ما انتظار داریم که این پردازنده از نظر مصرف انرژی نیز عملکرد خوبی داشته باشد. Dimensity 2000 برخی از موانع را در بنچمارک AnTuTu شکسته و به امتیاز فوق العاده ۱,۰۰۲,۲۲۰ رسیده است. گزارش ها حاکی از آن است که امتیاز نماینده کوالکام نیز از یک میلیون فراتر خواهد رفت.

نظر شما چیست؟ آیا تراشه پرچمدار آینده مدیاتک می‌تواند از اسنپدراگون ۸۹۸ پیشی بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

احتمالش زیاده و اینکه مدیر عاملش اینطور پرسیده اینه که میخواد پرچمدار معرفی کنه با این چیپ …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی