حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از تراشه Dimensity 2000 در تعداد بیشتری از پرچمدار سال ۲۰۲۲

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار، مدیاتک

انتظار می‌رود کوالکام تراشه پرچمدار نسل جدید خود، یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ را در پایان امسال عرضه کند. احتمالا این تراشه در سال آینده به استانداردی برای پرچمداران اندرویدی تبدیل می‌شود. اما به نظر می‌رسد سال پیش رو، شرایط برای کوالکام راحت نخواهد بود. مدیاتک، رقیب کوالکام، در حال توسعه تراشه پرچمدار آینده خود، یعنی Dimensity 2000 است. این تراشه برای پرچمداران اندرویدی ۲۰۲۲ به کار گرفته خواهد شد.

مدیاتک Dimensity 2000 تهدیدی برای کوالکام!

با توجه به گزارش Digital Chat Station، برخی از تولیدکنندگان تلفن های هوشمند در حال آزمایش Dimensity 2000 برای به کار گیری در پرچمداران سال آینده خود هستند. این تراشه از فست شارژ  ۱۰۰واتی و صفحه نمایشی با رزولوشن 2K پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که سال آینده، برخی از پرچمداران اندرویدی از این تراشه بالا رده مدیاتک استفاده خواهند کرد. این امر باعث می‌شود تا سلطه اسنپدراگون در بازار گوشی های بالارده و پرچمدار مورد تهدید واقع شود. مدیاتک در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. تا آن جا که می‌دانیم شاید دیمنسیتی ۲۰۰۰ عملکرد بهینه تری نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ داشته باشد.

تراشه Dimensity 2000 سه کلاستر جداگانه خواهد داشت. هسته بزرگ و قدرتمند این تراشه Cortex X2 است. علاوه بر این، مزیت دیمنسیتی ۲۰۰۰ نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده این تراشه از فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC خواهد بود. به همین دلیل این تراشه مصرف انرژی‌ بهتری خواهد داشت. تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ توسط سامسونگ ساخته می‌شود.

Snapdragon 898

مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ از معماری ARM V9 استفاده می کند که عملکرد آن را به میزان قابل توجهی نسبت به نسل قبلی بهبود می‌بخشد. بر اساس گزارش اخیر، Dimensity 2000 تا پایان امسال عرضه می‌شود. همان‌طور که گفته شد، تعدادی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند در حال آزمایش تراشه جدید مدیاتک برای به کار گیری بر روی پرچمداران آینده خود هستند. اگر همه چیز خوب پیش برود، زمان عرضه تلفن های هوشمند مجهز به Dimensity 2000 ممکن است همزمان با Snapdragon 898 باشد. این بدان معناست که رقابت مستقیم بین این تراشه ها به وجود می‌آید. پیش از این اسنپدراگون همیشه حرف اول را در بازار تراشه های پرچمدار می‌زد. اما ممکن است امسال اوضاع کمی متفاوت باشد.

مدیاتک توانست با شکست کوالکام تبدیل به رهبر بازار تراشه‌ های موبایل شود

 

آیا تا به حال تجربه استفاده از تراشه های مدیاتک را داشته اید؟ نظر شما درباره تراشه های این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به به یه رقیب خوب برای کوالکام پیدا شده☺️☺️خیلی دوست دارن ببینم کودومشون بهتره🤔🤔

AŁɪ

عالی رقابت همیشه به سود مصرف کننده هست .

Mahdi

الخصوص برای اسنپدراگون که میدونه اگه این دفعه خراب کنه رقیب جدی داره پس تمام سعی خودشو میکنه

mehpsa

آفرین مدیاتک ، چیپست های مدیاتک شاید قوی‌ترین نبودند و مشکل داغ کردن داشتن، اما همیشه از لحاظ ارزش خرید جزو خوب های بازار بودند (بعد از تراشه های های سیلیکون قبل از تحریم )
که حالا ظاهراً در زمینه قدرت و حرارت هم خیلی خوب شدند، باعث شده بهترین چیپست دنیا بشن (از لحاظ ارزش خرید)

⛔هشدار : ادامه متن برای سنین زیر ۱۸ سال نامناسب می‌باشد ⛔

با این فرمونی که بازار تراشه می‌ره چند سال دیگه رقابت اصلی و سطح یک برای بازاری که در حدود ۵۰ درصد بازار تراشه ها رو شامل میشه بین مدیاتک و اگزینوس خواهد بود (هم به دلیل پیشرفت هاشون و هم متناسب بودن قیمت ، درسته اگزینوس یه خورده گرونتره ولی چون برای شرکت خودش چیپست میزنه تلافی میشه )
بعدش هم کوالکوم ، های سیلیکون و تنسی رقابت خوبی برای بازاری در محدوده ۳۰ تا ۴۰ درصد کل بازار خواهند داشت ،
در این بین یونیسک و آیفون هم برای یه بازار کوچک با سهم نزدیک به ده تا پانزده درصدی رقابت فشرده ای خواهند داشت که درسته تراشه های آیفون قدری در قدرت و کارایی از یونیسک جلوتر هستن اما قیمت یونیسک کاملا این گپ رو برای مشتری توجیه می‌کنه و انتخاب سخت و پیچیده ای برای مشتری ایجاد می‌کنه که در بسیاری موارد راهی جزو شیر خط یا استخاره گرفتن نمیمونه
البته نمیدونم چیپست و تراشه های اپل هم جزو مقدسات سیب پرست ها هست یا نه که اگه هست بابت کامنتم از تمام دختربچه های ۱۰ تا ۱۶ ساله عضو اپلیکیشن شاد که دارن این متن تخصصی رو میخونم عذرخواهی میکنم

Farcry

ر…یدی با اون اگزینوس ت
کلا بعید میدونم یه گوشی سامسونگ هم داشته باشی چون توی جاهایی که سامسونگ نسبت به رقبا ضعیفتره میای ماله کشی اون رو میکنی
پردازنده های اسنپ از نظر قدرت پردازشی مخصوصا بخش گرافیکی یک نسل از اگزینوس داخل سری اس بهترن (از نظر بهینه بودن هم توی بعضی نسل ها بیشتر از یک نسل)
سری A اپل هم که بالای دو نسل جلوترن چون تا الان هیچ پردازنده سامسونگی به امتیاز تک هسته ای A12 سه سال پیش اپل نرسیده . امتیاز تک هسته ای A12 روی آیفون XS برابر 1100 و اگزینوس 2100 روی اس 21 الترا که قوی ترین اگزینوس حسوب میشه امتیاز تک هسته ایش برابر 950 هست)

mehpsa

,احساسی نشو اول متن رو بخون بعد از الفاظ رکیک که نیمه شب ها تو کوچه ها شنیدی استفاده کن،
من پیش بینی خودم از آینده رو گفتم نه وضعیت الان بازار ،
نمیدونم (اتفاقا خوب هم میدونم) چرا هر وقت انتقادی از اپل میشه (که تو کامنت من انتقادی نکردم و فقط تعریف چند تا برند دیگه رو کردم) شما سیب پرست ها انتحاری می‌پرید وسط و بدون اینکه متن رو بخونید مزخرف میگید ،

بحث سر یه برنده که مال یه کشور دور هست که اگه خودت واردش بشی به عنوان یک حیوان باهات برخورد میکنند و دیپورتت میکنن و تو فرودگاهشون حتی اگه بگی من جوونی و زیبایی و موقعیت ازدواجم رو فدای نام مقدس اپل کردم بهت میخندن و میگن جهان سومی عقده ای ،
ولله اپل برای خود استیون نموند که شما اینقدر روش تعصب دارید ،
اینجا یک سایته در مورد تکنولوژی و … که مردم آزادن با رعایت ادب نظرات خودشون چه درست و چه غلط در مورد هر برندی بگن ، نباید بیایی با سطح فرهنگ و تربیت خودت پاچه مخالفان رو بگیری و هر حرفی از دهنت در شد بگی ،
اگه کسی هم به اپل و توهین کرد نباید چنین با بغض و عصبانیت جواب بدی ، شاید اصلا خدا اون فرد رو دوست نداشته و قسمتش نکرده که حب وعشق برندی رو در قلبش داشته باشه که هر ساله بیشترین نوآوری و ابتکار را در جابجا کردن دوربین با کمترین هزینه (کلا اپل نود و سه درصد روی محصولش می‌کشه که خیلی کمه) ارائه می‌کنه ، حالا درسته نمایشگر لرزان با رفرش فیک و پانچ چند متری داره و از نمایشگر بدون سوراخ و گوشی تاشو و شارژر قوی و شارژ وایرلس معکوس و تاچ و قلم و دوربین پیروسکوپی و باطری پر ظرفیت و …. چیزی نداره و برخلاف قیمتش در سایر بخش هاسه سال از اندروید عقبتره ، اما این دلیل بر بد بودنش نمیشه
، الان دور از جون یه وقت به قلبت فشار اومد و اتفاقی که نباید بیوفته افتاد اونوقت بستگانت با چه رویی بگن بچه ۱۱ ساله شون بخاطر توهین یک نفر به اپل این جور شد، اصلا چه جوری بگن بچه نوجوانشون بجای شاد تو ترنجی بوده؟
ول کن هر وقت ازین توهین ها شنیدی تسبیح بگیر دستتو بگو اشهد آن لا فون الا ایفون و اشهد ان لا بچپپون الا استیون و اشهد ان تیم کوک ولی الاستیون ، حی علی الکوچه ، حی علی تاریک ترین کوچه ، قد و قامتش سر راست و …..(استیون اولی روی حرف «ن» تشدید با صدای فتحه داره)
بالاخره درسته تو این دنیا استیون و تیم کوک گوشی ۵۰۰ دلاری رو۱۱۰۰ دلار بهت میندازن ولی اون دنیا دستت رو میگیرن

Faez

شما برو همون گوشی ۵۰۰ دلارری بخر که بتونه با ۵۰۰دلاری اپل رقابت کنه که قیمت رسمیش ۱۱۰۰ دلاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی