حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک می‌گوید گوشی های مجهز به تراشه ۴ نانومتری به زودی از راه خواهند رسید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، مدیاتک

مدیاتک، سازنده تایوانی تراشه گوشی های هوشمند، توییتی را درباره آخرین چیپست پرچمدار خود منتشر کرد. به گفته این شرکت، پیشرفته ترین تراشه آنان، از فرآیند تولید ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد. همچنین این شرکت مدعی است که تراشه مذکور به زودی معرفی خواهد شد. متأسفانه مدیاتک هیچ اطلاعاتی در مورد نام یا تاریخ رونمایی این تراشه ارائه نکرد. با این وجود انتظار داریم این تراشه عملکرد خوبی داشته باشد. گمانه زنی هایی وجود دارد که چیپست پرچمدار مدیاتک، Dimensity 2000 نام خواهد داشت. با توجه به توییت این شرکت به نظر می‌رسد تراشه ۴ نانومتری مدیاتک به زودی عرضه خواهد شد.

تراشه ۴ نانومتری مدیاتک در راه است

مدیاتک در توییتی نوشت: «با پیشرفته‌ترین تراشه ما که با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است، به قدرتی باورنکردنی دست پیدا کنید، (گوشی مجهز به این تراشه) به زودی در جیب شما خواهد بود.» پست توییتر مدیاتک با ویدیویی همراه است که بر قدرت و عمر باتری بیشتر تاکید دارد. طبق گزارش‌های قبلی، تراشه ۴ نانومتری مدیاتک توسط TSMC ساخته خواهد شد. CPU این چیپست از یک هسته ۳.۰ گیگاهرتزی فوق‌العاده قدرتمند X2، سه ۲.۸۵ گیگاهرتزی بزرگ و چهار هسته کوچک و کم مصرف دیگر تشکیل شده است. علاوه بر این، تراشه مذکور با پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 همراه خواهد بود.

توییت منتشر شده توسط مدیاتک

مطابق با گزارش GizChina، در حال حاضر، مشخصات Dimensity 2000 و Snapdragon 898 بسیار نزدیک به هم هستند. اسنپدراگون ۸۹۸ نیز مانند تراشه پرچمدار مدیاتک از کلاستر سه گانه استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود امتیاز AnTuTu چیپست پرچمدار کوالکام نیز از یک میلیون فراتر رود. شایان ذکر است که تولید انبوه Dimensity 2000 دیرتر از Snapdragon 898 آغاز خواهد شد. در حالی که اسنپدراگون ۸۹۸ در سال جاری میلادی عرضه می‌شود، Dimensity 2000 باید در سه ماهه اول ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

تراشه Dimensity 2000 امتیاز قابل توجهی در AnTuTu کسب کرده است

امروز یک منبع اطلاعات بسیار قابل اعتماد، یعنی Ice Universe، تصویری از AnTuTu را به اشتراک گذاشت. که اولین امتیاز بنچمارک یک گوشی هوشمند با تراشه Dimensity 2000 را نشان می‌دهد. متاسفانه هویت این گوشی هوشمند فاش نشده است. تراشه پرچمدار ۴ نانومتری مدیاتک توانسته برخی از موانع را در بنچمارک AnTuTu بشکند و به امتیاز فوق العاده ۱,۰۰۲,۲۲۰ رسیده است.

امتیاز کسب شده توسط Dimensity 2000

جالب است که این برنامه دو اخطار را نشان می دهد که نشان می دهد امتیاز به صورت آنلاین تأیید نشده است و همچنین فراتر از سطح عادی است. بدیهی است که AnTuTu هنوز برای چیپست‌های ۲۰۲۲ آماده نیست. اما انتظار می‌رود که امتیاز بیشتر از یک میلیون، به امری عادی برای تراشه های پرچمدار آینده تبدیل شود. مگر اینکه توسعه دهندگان برنامه، پایه امتیاز را کمی پایین بیاورند.

مدیاتک ادعا می‌کند که بزرگترین سازنده تراشه در دنیا است

نکته قابل توجه آن است که گوشی هوشمندی که بنچمارک مذکور را اجرا می‌کند، احتمالاً یک محصول ناتمام است. بنابراین ممکن است نتایجی بالاتر یا حتی کمتر از محصول نهایی به دست آمده باشد. البته امتیاز کسب شده با توجه به سازنده آن تلفن هوشمند، می‌تواند متفاوت باشد. مدیاتک رابطه خوبی با بسیاری از برندهای سازنده گوشی های هوشمند دارد. بنابراین، ما انتظار داریم که این شرکت ها بتوانند ترفندهای مثبتی را برای کسب امتیازات بیشتر برای دستگاه های مجهز به Dimensity 2000 به کار گیرند.

آیا تراشه پرچمدار جدید مدیاتک خواهد توانست با اسنپدراگون ۸۹۸ رقابت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

فقط سریع که همه منتظرن اما مشکل آبدیت دهی سریع حل بشه همه چیز حله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی