حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1 را با طراحی شفاف آن ببینید

اخیرا وب‌سایت Yanko Design رندرهایی را از ساعت هوشمند کمپانی تازه تأسیس مؤسس پیشین وان پلاس با نام Nothing wrist 1 را با لبه شفاف مانند ایربادز این شرکت منتشر کرده است که مشابه اپل واچ از چرخنده‌ای برای جابجایی در رابط‌کاربری خود بهره برده و در کنار آن و به‌واسطه‌ی قاب شفاف، اجزای داخلی ساعت نیز قابل مشاهده است.

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1

اگر از اخبار مربوط به تکنولوژي در چند وقت اخیر جا مانده‌اید، باید به شما بگوییم که اولین محصولی که توسط Carl Pei، بنیان‌گذار وان پلاس، پس از جدایی وی از این شرکت در سال گذشته، معرفی شد، چیزی نبود جز یک جفت هدفون بی‌سیم با نام Nothing Ear 1 که نه‌تنها باتوجه به ویژگی‌هایش، قیمت بسیار منصفانه‌ای را داراست، بلکه از طراحی خیره‌کننده‌ای شامل یک بدنه تماما شفاف نیز برخوردار است که نمونه‌ی آن را، پیش از این و در جای دیگری ندیده‌اید.

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1

به‌نظر می‌رسد شفافیت، فلسفه اصلی پشت این ایربادز با بدنه و قاب شفاف است. در جهان رقابتی حال‌حاضر، یک برند جدید اگر بخواهد توجه مردم را به سمت خود جلب کند، باید چیزی منحصربه‌فرد ارائه دهد؛ و کارل پی نیز توانست این کار را با Nothing ear 1 انجام دهد.

اما مطمئناً یک برند همچنین باید تلاش کند تا مجموعه محصولات خود را حفظ کرده تا بتواند سبد محصولات خود را به‌راحتی قابل‌تشخیص نگه دارد. یک طراح با نام گیان لوئیجی سینگ، با علم به این موضوع و بر اساس این واقعیت، استدلال کرده است که محصول بعدی کمپانی Nothing، هرچه که باشد، از یک زبان طراحی پیروی می‌کند که بی‌شباهت به ایربادز آنها نخواهد بود.

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1

رندر ساعت هوشمند Nothing wrist 1

بنابراین، این رندرها یک ساعت هوشمند با لبه‌های شفاف را نشان می‌دهند که زیبایی خام و مهندسی دقیقی داشته که باعث می‌شود یک محصول خاص از نوع پوشیدنی بوجود بیاید. این ساعت یادآور برخی از ساعت‌های آنالوگ درجه‌یک با قاب شفاف است که محصولی جذاب، دقیق و درعین‌حال پیچیده‌ای را برای عملکرد ساده‌ی نمایش زمان نشان می‌دهند.

البته، یک طراحی خیره‌کننده، تنها چیزی نیست که برای موفقیت یک محصول لازم است؛ به‌همین دلیل است که ساعت هوشمند Nothing wrist 1 با تمام فناوری‌های جدید سلامتی و تناسب‌اندام ازجمله مانیتور ضربان قلب و شمارنده گام همراه خواهد بود.

علاوه‌بر این، مانند دیگر گجت‌های پوشیدنی درجه‌یک، ساعت هوشمند Nothing در برابر عناصر آب و گردوغبار، محافظت می‌شود. گیان در این مورد، برچسب گواهینامه IPx4 را در پایین ساعت درج کرده است.

این ساعت مجهز به سیستم‌عامل Wear OS گوگل است که باید تمام امکانات لازم برای کار با آن را در اختیار کاربر قرار داده و آن را با تلفن هوشمند خود متصل نگه دارد. در مورد اتصال، Nothing wrist 1 اتصال بی‌نقص و قابلیت یکپارچه‌سازی با مجموعه فعلی Nothing را ارائه می‌دهد که درحال‌حاضر، فقط شامل Nothing ear 1 می‌شود. بنابراین، این ساعت می‌تواند بدون هیچ دردسری با هدفون جفت شده و به فرد اجازه می‌دهد تا باتری آن را کنترل کرده و میزان صدای خروجی از آن را نیز تنظیم کند.

رابط کاربری ساعت ناتینگ

رابط کاربری ساعت ناتینگ

در پایان، این طرح مفهومی چندان دور از ذهن نیست و ما تعجب نخواهیم کرد اگر کارل پی، خود به آن برخورد کرده و از الهامات لازم برای عرضه چیزی مشابه با آن استفاده کند. اگر واقعاً چنین اتفاقی بیفتد، می‌توان با خیال راحت ادعا کرد که این رندرها برای کارل پی، به‌منزله‌ی سیب برای ایزاک نیوتن خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا طراحی شفاف این‌چنینی را برای گجت‌هایی مانند ایربادز و ساعت هوشمند می‌پسندید؟ به‌نظر شما فلسفه‌ی پشت چنین طرح‌هایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی