حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آسیب دیدن دوربین آیفون بر اثر لرزش موتور سیکلت ممکن است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، موبایل

اطلاع رسانی شرکت‌های مختلف در مورد خطراتی که ممکن است موجب آسیب رسیدن به محصولات مورد استفاده توسط کاربران شود، موضوع جدید و تازه‌ای نیست. اخیرا شرکت اپل در مورد مسئله مهمی که منجر به آسیب دیدن دوربین آیفون می‌شود اظهار نظر بسیار مهمی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه شوید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

دوربین آیفون‌های اپل در معرض آسیب دیدن است…!

به گفته شرکت اپل، استفاده افراد از موتور سیکلت‌های پر قدرت که حجم زیادی از ارتعاشات را ایجاد می‌کنند، ممکن است تاثیرات نامطلوبی بر دوربین‌های آیفون این شرکت داشته باشد. در این زمینه شرکت اپل توضیحاتی را ارائه نموده است.

دوربین آیفون‌هایی که از OIS یا لرزشگیر تصویر اپتیکال استفاده می‌کنند، مستعد آسیب دیدن بیشتری خواهند بود.

اپل می‌گوید لنزهای دوربین آیفون‌ مجهز به قابلیت OIS و همچنین ویژگی‌های فوکوس خودکار با استفاده از ژیروسکوپ و حسگرهای مغناطیسی است. این قابلیت‌ها برای کاهش لرزش تصویر هنگام تصویر برداری و ضبط ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابر گزارش wccftech، اپل در این مورد اظهار داشته است دوربین محصولاتی که دارای چنین قابلیت‌های هستند، بیشتر در معرض خطر آسیب دیدن قرار دارند. شرکت اپل در این مورد توضیحاتی جهت راهنمایی و آگاهی کاربران از آن چه که نباید انجام دهند منتشر کرده است. اگر می‌خواهید از آسیب دیدن دوربین آیفون‌های خود جلوگیری کنید، توضیحات گفته شده را مطالعه نمائید.

عدم تمایل ۸۳ درصد کاربران اندروید به iPhone 13 اپل

مشکل کیفیت دوربین آیفون ۱۲ وجود دارد، ارایه دو عضو غیر Pro در ابتدا

توصیه اپل در مورد این مسئله چیست؟

موتور سیکلت‌های پر قدرت که حجم موتور بالایی دارید، ارتعاشات شدید و زیادی را ایجاد می‌کنند. این ارتعاشات ابتدا به شاسی و فرمان منتقل می‌شود. سپس از طریق شاسی و فرمان به بدن موتورسوار نیز منتقل خواهد شد. توصیه نمی‌شود که آیفون خود را به چنین موتور سیکلت‌هایی متصل کنید. زیرا به خاطر حجم بالای موتور و قدرت بسیار زیادی که دارند، گوشی هوشمند شما در معرض آسیب قرار دارد. این مسئله، دامنه ارتعاشی را در محدوده فرکانس خاصی ایجاد می‌کند و منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

اتصال آیفون به وسایل نقلیه‌ای که موتورهای کوچک‌تری دارند، مانند موتور سیکلت‌های استاندارد یا اسکوتر، ممکن است منجر به ارتعاشات کمتری شود. اما اگر از این وسایل استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود برای جلوگیری و کاهش خطر آسیب رسیدن به دوربین آیفون خود، میزان ارتعاش تولید شده بر اثر لرزش موتور را ارزیابی کنید. همچنین توصیه می‌شود که به مدت طولانی از این وسایل استفاده نکنید. هدف از انجام این کار، کاهش خطر آسیب رسیدن به دوربین گوشی هوشمند شما است.

آسیب دیدن دوربین آیفون

اپل همچنین لیستی از آیفون‌هایی که از ویژگی‌های لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس خودکار استفاده می‌کنند را منتشر کرده است.

آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۷، نسل دوم آیفون SE دارای قابلیت‌های لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس خودکار هستند. پس دارندگان این محصولات باید دقت کافی را داشته باشند. دوربین الترا واید در آیفون ۱۱ و نسخه‌های بعدی آن فاقد OIS است. همچنین دوربین تله فوتو در آیفون ۷ پلاس و آیفون ۸ پلاس وجود ندارد.

همچنین باید توجه داشته باشید که ویژگی فوکوس خودکار حلقه بسته (Closed-loop AF) در آیفون XS و نسخه‌های بعدی آن در دسترس است. نسل دوم آیفون SE نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

آپدیت iOS 12.1 مشکل دوربین سلفی آیفون Xs را رفع می کند

مشکل شکستن شیشه دوربین دوگانه آیفون X در تعداد قابل توجهی گزارش شده است

 

فوکوس خودکار با حلقه بسته یا Closed-loop AF چیست

فوکوس خودکار با حلقه بسته یا Closed-loop AF، راه حلی برای جلوگیری از آسیب دیدن دوربین آیفون است. فوکوس خودکار با حلقه بسته یا Closed-loop AF در برابر اثرات مختلف گرانش و ارتعاش مقاومت می‌کند. وظیفه آن نیز ایجاد یک فوکوس و دقت واضح در تصویر برداری، فیلم برداری و برداشت تصویر پانوراما است. با استفاده از OIS، ژیروسکوپ حس می‌کند که دوربین در حال حرکت است. به همین دلیل برای کاهش حرکت تصاویر و تاری آن‌ها، عدسی مطابق با زاویه ژیروسکوپ حرکت می‌کند.

در این زمینه، گزارش‌های مختلفی مبنی بر آسیب دیدن دوربین آیفون‌هایی که صاحبان آن‌ها در حال دوچرخه سواری در کوهستان بوده‌اند، منتشر شده است. هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که آیا این مسئله بر روی گوشی‌های اندرویدی نیز تاثیر گذار است یا خیر. اما در حال حاضر توصیه می‌شود که هنگام حمل گوشی آیفون خود در شرایط ذکر شده، دقت بیشتری کنید.

مشکل فیس آی دی (Face ID) آیفون X می تواند مربوط به دوربین پشتی باشد!

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به حال با چنین مسئله و مشکلاتی روبرو شده‌اید؟ به نظر شما مسئله آسیب دیدن دوربین آیفون بر اثر لرزش به یک مسئله دائمی تبدیل خواهد شد؟ آیا شما برای این مشکل راه حلی سراغ دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها قلی پور

از اپل اینجور ایرادا بعید بود . بعدشم از زمان ایفون 6 چرا اطلاع رسانی نکردن ؟ اگر یکی ایفون 6 یا ایفون se داشته خب چندین بار اونو روی موتور قرار داده و باید این خبر رو در زمان انتشارشون میگفتن .به نظر من سیستم اطلاع رسانی اپل خوب عمل نکرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان