حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت ٢.۵ Halide، حالت ماکرو را برای تمام آیفون‌ها به ارمغان می‌آورد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | آپدیت، اپل، اپلیکیشن، اخبار، دوربین

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس، نزدیک به یک ماه پیش با بهبودهایی قابل توجه در بخش دوربین، معرفی شدند. اپل پس از سال‌ها، بالأخره قابلیت عکاسی ماکرو را به آیفون‌های خود آورد. اما آپدیت ٢.۵ Halide، هم اکنون قابلیت عکاسی ماکرو را به تمام آیفون‌ها می‌آورد!

آپدیت ٢.۵ Halide و افزوده شدن حالت ماکرو برای تمام آیفون‌ها در آن

عکاسی ماکرو در آیفون ١٣ پرو، یکی از ویژگی‌های شاخص آن در تاریخ آیفون‌ها است. به طوری که یک پزشک، از این قابلیت برای معاینه بیماران استفاده کرده است!

 

عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو و دفاع از آن توسط پزشک مربوطه!

 

به نقل از Gsmarena، برنامه محبوب دوربین شخص ثالث دوربین آیفون و آیپدها، یک به روزرسانی جدید را دریافت کرده است. آپدیت ٢.۵ Halide، حال دارای یک ویژگی دوربین جدید است که حالت عکاسی ماکرو را برای دوربین آیفون‌ها فعال می‌کند. حالت مورد اشاره Neural Macro نامیده می‌شود. این ویژگی، از طریق حالت فوکوس دستی در این برنامه قابل دسترسی است. پس از فعال سازی حالت ماکرو در این اپ، به طور خودکار بهترین دوربین برای ثبت عکس‌های ماکرو انتخاب خواهد شد.

برای به دست آوردن تصویری دقیق و استفاده از این عملکرد، حالت Neural Macro در این اپ، از زوم ٢ برابری استفاده می‌کند. اما از آن جا که زوم کردن، سبب افت کیفیت نسبت به حالت پیش فرض می‌شود، آپدیت ٢.۵ Halide یک ویژگی جدید را به همراه دارد. این ویژگی جدید با استفاده از پردازش هوش مصنوعی در آیفون ٨ و مدل‌های جدیدتر، جزئیات از دست رفته را تا حد ممکن باز می‌گرداند. شایان ذکر است که این حالت ماکرو، در زوم ٢ و ٣ برابری پشتیبانی می‌شود.

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٣ پرو با Halide

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٣ پرو با Halide

در نهایت، می‌توان به وسیله به روزرسانی جدید این اپ، یک تصویر ماکروی کم نقص را ثبت کرد. جزئیات و مشخصه‌های کلیدی تصویر نیز به لطف پردازش تصویر عصبی، دست نخورده باقی می‌مانند. حتی شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، تصویری با فرمت JPEG و وضوح 4K را دریافت کنید. نکته جالب، این است که تنها مکانیزم ثبت عکس‌های ماکرو در Halide، برش تصویر است. با این حال، برای غیرفعال کردن این حالت، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، موارد اعمال شده را بر روی حالت پیش فرض قرار دهید.

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٢ پرو با Halide

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٢ پرو با Halide

البته استفاده از برش تصویر برای ثبت عکس‌های ماکرو، چیزی است که در تمام آیفون‌های ضعیف‌تر از آیفون ١٣ پرو وجود داشته است. اما در عمل، عکس‌های ثبت شده کیفیت بالایی دارند. در آیفون ١٣ پرو برای ثبت عکس‌های ماکرو استفاده می‌شود. اما با استفاده از قابلیت Neural Macro اوضاع فرق می‌کند. با این حالت، می‌توان تصاویری حتی بهتر از دوربین پیش فرض را به ثبت رساند. همچنین در برنامه پیش فرض که تنها می‌توان حالت ماکرو را فعال یا غیرفعال کرد. اما در آپدیت ٢.۵ Halide قابلیت کنترل دستی ماکرو را نیز خواهید داشت. در انتها، این به روزرسانی برای تمام مشترکان Halide II، به صورت رایگان در دسترس است.

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٢ مینی با Halide

نمونه تصویر ماکروی آیفون ١٢ مینی با Halide

نظر شما در مورد این به روزرسانی چیست؟ آیا شما تا به حال از Halide استفاده کرده‌اید؟ عملکرد آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

البته بازم این یه آپدیت نرم افزاریه و بازم تا حد امکان نمیتونه کیفیت لازم رو با توجه به ماکروی ۱۳ پرو و پرومکس بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️