حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو از زوم اپتیکال پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی‌متر، سنسور جدید RGBW و فناوری‌های دیگر دوربین رونمایی کرد

غول تولیدکننده گوشی هوشمند چینی، Oppo، در جریان رویداد متمرکز بر عکاسی امروز خود، از فناوری‌های نوین جدیدی در زمینه دوربین رونمایی کرد. ارتقاء در درجه اول در مورد سنسورهای دوربین تلفن‌های هوشمند، ماژول‌ها و الگوریتم‌های آنهاست. اوپو اظهار داشت که بر توسعه و بهینه‌سازی فناوری‌های اصلی تصویربرداری تمرکز کرده است تا کاربران بتوانند “زیبایی زندگی را به‌راحتی ثبت کنند”. از جمله نوآوری‌های جدید ارائه شده اوپو برای دوربین‌ها را می‌توان به سنسور RGBW جدید، زوم اپتیکال پیوسته ۸۵ تا ۲۰۰ میلی‌متری، لرزشگیر OIS پنج محوره و دوربین زیر نمایشگر با تعدادی الگوریتم هوش‌مصنوعی اختصاصی اشاره کرد.

نوآوری‌های اوپو در زمینه دوربین

همانطور که گفتیم اوپو رویدادی را متمرکز بر عکاسی دوربین موبایل برای تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده بود. حال، امروز و در موعد مقرر، این شرکت از نوآوری‌های خود در زمینه دوربین رونمایی کرده است که در ادامه به آنها نگاهی انداخته و جزئیاتشان را تشریح می‌کنیم:

مراسم متمرکز بر عکاسی Oppo تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد

سنسور جدید RGBW

سنسور جدید RGBW اوپو

سنسور جدید RGBW اوپو

اوپو در رویداد نوآوری دوربین خود سنسور RGBW جدیدی را معرفی کرد. گفته می‌شود حسگر جدید با بهبود عملکرد رنگ، حساسیت به نور را افزایش می‌دهد. این سنسور همچنین با معرفی زیر پیکسل‌های اضافی سفید، فناوری DTI و الگوریتم 4 در 1 پیکسل توسعه یافته اوپو این کار را انجام می‌دهد؛ در نتیجه، سنسور جدید اجازه می‌دهد 60 درصد نور بیشتری نسبت به سنسورهای قبلی ثبت شود درحالی‌که میزان نویز را نیز تا 35 درصد کاهش می‌دهد تا تصاویر بسیار واضح‌تر و روشن‌تری در شرایط نوری ضعیف ثبت شوند. سنسور نسل بعدی RGBW همچنین می‌تواند حالت پرتره در عکس و ویدئو را با افزایش بافت و کنتراست پوست، بیش از پیش جلوه دهد.

زوم اپتیکال پیوسته 85-200 میلی‌متری

زوم اپتیکال پیوسته 85-200 میلی‌متری اوپو

زوم اپتیکال پیوسته 85-200 میلی‌متری اوپو

در رویداد نوآوری دوربین، اوپو از ماژول جدید زوم اپتیکال پیوسته 85-200 میلی‌متری خود رونمایی کرد که از فناوری شیشه+پلاستیک (G+P) استفاده می‌کند. در این حسگر از دو لنز شیشه‌ای آسفریک بسیار نازک و با دقت بالا برای افزایش چشمگیر جلوه های نوری مانند به‌حداقل رساندن نور سرگردان استفاده شده است. همچنین یک سنسور مقاومت مغناطیسی تونل (سنسور TMR) وجود دارد که به لنزهای داخل ماژول دوربین اجازه می‌دهد تا با ثبات و دقت بیشتری حرکت کنند. در نهایت، یک موتور محور ارتقا یافته وجود دارد که باعث افزایش شیب پویا در حرکت سیستم لنز می‌شود. این مورد به‌راحتی از زوم اپتیکال پیوسته در بزرگنمایی بیشتر بین 85 تا 200 میلی متر پشتیبانی می‌کند.

اوپو ادعا می‌کند که فناوری جدید بزرگنمایی اپتیکال از مشکلات متداول مانند پرش، عدم دقت در تراز سفیدی یا مشکلات نمایش رنگ که ممکن است سیستم‌های بزرگنمایی معمولی با چند دوربین تجربه کنند، جلوگیری می‌کند.

لرزشگیر اپتیکال (OIS) پنج محوره

لرزشگیر اپتیکال (OIS) پنج محوره اوپو

لرزشگیر اپتیکال (OIS) پنج محوره اوپو

اوپو فناوری لرزشگیر اپتیکال (OIS) جدید پنج محوره خود را معرفی کرده است که به پردازنده سیستم اجازه می‌دهد داده‌های حرکتی را از ژیروسکوپ دریافت کرده، آنها را از طریق الگوریتم‌ها تجزیه و تحلیل کند و درنهایت به اجزای مربوطه تقسیم کند. سپس داده‌ها به دو جزء متحرک منتقل می‌شوند: لنز و سنسور تصویر که به‌ترتیب توسط موتورهای بلبرینگ هدایت می‌شوند و آلیاژهای حافظه را شکل می‌دهند.

هنگامی که حرکت سنسور نسبتاً کوچک است، تصاویر عمدتاً از طریق lens-shift OIS تثبیت می‌شوند (تغییرات افقی (X) و عمودی (Y))، اما زمانی‌که دامنه حرکت نسبتاً زیاد باشد، sensor-shift OIS نیز بکار می‌آید (تغییر افقی (x)، عمودی (y) و محوری) که همراه با با الگوریتم خاص، برای دستیابی به ثبات در پنج محور فضا کار می‌کنند.

اوپو ادعا می‌کند که OIS پنج محوره، سه برابر بهتر از فناوری سنتی در تلفن‌های همراه عمل تثبیت‌کنندگی تصویر را انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند ثبات، وضوح و عملکرد رنگ را به‌میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. این شرکت افزود که عملکرد جبران ارتعاش را تا 65 درصد در عکس‌های شب و درحال حرکت افزایش داده است.

دوربین زیر نمایشگر (UDC)

دوربین زیر نمایشگر (UDC) اوپو

دوربین زیر نمایشگر (UDC) اوپو

در نهایت، این شرکت فناوری جدید دوربین زیر نمایشگر خود را نیز معرفی کرد. در این سیستم از سیم‌کشی شفاف و طراحی جدید برای ارائه کیفیت بسیار بهتر و تجربه بصری روان صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. اوپو ادعا می‌کند که فناوری جبران الگوریتمی جدید، رنگ و روشنایی کل صفحه را کنترل می‌کند که انحراف نور در آن تنها حدود 2 درصد بوده و طول عمر نمایشگر نیز تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه‌بر این، تیم تحقیقاتی شرکت یک سری الگوریتم تصویربرداری هوش‌مصنوعی را نیز توسعه داده است. این موارد شامل کاهش انحراف نور، ضد تراکم، HDR و بالانس خودکار سفید (AWB) می‌باشد. اوپو ادعا می‌کند که این الگوریتم‌ها کیفیت تصویر دوربین زیر نمایشگر را بهینه می‌کنند.

سنسور و نوآوری‌های تازه معرفی شده‌ی اوپو قرار است در محصولات سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ این شرکت به‌صورت تجاری عرضه شود.

نسل دوم دوربین زیرنمایشگر Oppo رسما معرفی شد

درنهایت نظر شما راجع‌به فناوری‌های جدید اوپو در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند ازجمله زوم اپتیکال پیوسته، سنسور جدید RGBW و لرزشگیر اپتیکال پنج محوره چیست؟ کدام یک از نوآوری‌های معرفی شده در رویداد امروز اوپو بیش از همه برای شما هیجان‌انگیز بوده و منتظر ارائه آن در تلفن هوشمند آینده این شرکت هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

زوم اپتیکال پیوسته بنظرم مهمترینشه

mostafa3

سنسور RGBW حدود 60 درصد نور بیشتری نسبت به RGGB دریافت میکنه
نسبت به سنسور RYYB چطوره فکر کنم کمتر از این باشه کسی میدونه جواب بده
تله فوتو از 80 میلیمتر مستقیم میره روی 200 mm یا خیر

m.b

بیشتر

m.b

40 درصد در مقابل 60 درصد… هر دو نسبت به rgb…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی