حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل توسعه دوربین آیفون های خود را از سه سال پیش از زمان عرضه آنها آغاز می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، دوربین

پس از عرضه مدل‌های آیفون 13، Graham Townsend، معاون مهندسی سخت‌افزار دوربین اپل و Jon McCormack، معاون مهندسی نرم‌افزار دوربین، با Robert Leedham، از نشریه بریتانیایی GQ، در مورد روند توسعه دوربین‌های آیفون مصاحبه کردند.

توسعه دوربین آیفون اپل

در این مصاحبه، Townsend فاش کرد که اپل برنامه‌ریزی سیستم‌های دوربین آیفون آینده خود را از حدود سه سال قبل از عرضه عمومی آنها آغاز می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل، توسعه سیستم دوربین در مدل‌های آیفون 13 خود را از سال 2018 آغاز کرده است.

تاونسند در این باره می‌گوید:

“برنامه‌ریزی باید از سه سال پیش آغاز شود، زیرا از آن زمان است که ما درواقع مشخصات سیلیکون را تعیین می‌کنیم. بنابراین، برای مثال، وضعیت سنسور و تراشه نیز در آن نقطه مشخص می‌شود. آن زمان است که ما باید با جان صحبت کنیم و تجربیات موردنظر خود را پیش‌بینی کنیم. بدیهی است که هنگام طراحی لنز فوق‌عریض جدید، ما قصد داشتیم عکس‌های ماکرو را ارائه دهیم. اما این چگونه در عکس‌ها و فیلم‌ها کار می‌کند؟”

هر چهار مدل آیفون 13 دارای یک حالت سینمایی جدید هستند که به کاربران امکان می‌دهد با عمق میدان کم و تغییرات فوکوس خودکار، در ویدیوی درحال ضبط بین سوژه‌ها جابجا شوند و مک کورمک چالش‌های توسعه این ویژگی را منعکس می‌کند.

مک کورمک در ادامه می‌افزاید:

این یک پروسه طولانی با بسیاری از چالش‌های متفاوت بود، اما مانند بسیاری از چیزهای بزرگ، کمی طول کشید. ما نه‌تنها به عمق هر تک‌فریم نگاه می‌کنیم، بلکه چیزی به نام ثبات زمانی نیز وجود دارد؛ همانطور که بین افراد درحال حرکت، جابجا می‌شویم، چگونه مطمئن خواهیم شد که شما با لبه‌های عجیب‌وغریب تصویر و مواردی از این دست مواجه نخواهید شد؟

توسعه دوربین آیفون اپل

توسعه دوربین آیفون اپل

در ادامه این مصاحبه، مسئولیت محیط زیستی اپل موردبحث قرار می‌گیرد و بر میزان پیشرفت دوربین آیفون در این سال‌ها تأکید می‌شود.

تاونسند بیان می‌کند:

“ما مطالبات غیرممکن را درخواست نمی‌کنیم، بلکه تنها می‌خواهیم که دوربین، هرساله به بهترین شکل ممکن برسد. طی ده سال گذشته ما شاهد پیشرفت چشمگیری بوده‌ایم، اما استراحتی وجود ندارد.”

تاونسند و مک کورمک همچنین با جیکوب کرول از CNN Underscored نیز مصاحبه کرده‌اند و به هدف سادگی موردنظر اپل در دوربین آیفون پرداختند.

جان مک کورمک، معاون مهندسی نرم‌افزار دوربین اپل، به ما می‌گوید:

 “مدت‌ها پیش از ضربه‌زدن به شاتر و بالا آوردن دوربین موبایل خود، ما درحال بررسی نوردهی خودکار، تراز سفیدی و فوکوس خودکار هستیم تا مطمئن شویم که تمامی اطلاعات به‌صورت صحیح و خام ثبت می‌شوند.”

شما می‌توانید به پادکست استالمن و مصاحبه‌ی وی با تاونسند و مک‌کورمک از این لینک گوش دهید.

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز!

درنهایت نظر شما راجع‌به توسعه قابلیت‌های دوربین آیفون اپل، سال‌ها پیش از معرفی و عرضه رسمی آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

کلا روال کار و سیاست اپل و‌گوگل و جدیدا اینطوری هست.به جای اینکه بیان هر سال از جدید ترین سنسور موجود در بازار استفاده کنن از چند سال قبل روی یک سنسور برای محصول آینده کار میکنن و برای همین میشه که وقتی گوشی جدید شون معرفی میشه سنسور قدیمی به نظر میرسه
نمونه بارزش پیکسل ۴ هست که از سنسور imx 363 که برای ۵ سال قبل هست استفاده میکنه.همین نشون میده که گوگل ۴-۳ سال روی پردازش و هوش مصنوعی و بهره وری بیشتر از این سنسور کار و زمانی که این سنسور عرضه شد تا چند سال بعدش که پیکسل ۴ معرفی شد داشته روی این سنسور کار میکرده
جالبه این سنسور imx 363 روی گوشی پایین رده ردمی ۸ استفاده شده که خودم یکی از نزدیکانم داره زدمی ۸ داره و اصلا عکس های خوبی با این سنسور نمیگیره ولی همین روی پیکسل ۴ توی شب و روز در حد گوشی پرچمدار عکس میگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی