حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل فیس آی دی (Face ID) آیفون X می تواند مربوط به دوربین پشتی باشد!

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل

همین چند روز پیش بود که درباره مشکل قطع شدن میکروفون آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس پس از آپدیت iOS 11.3 مطلبی خواندیم. این مشکل از متن لو رفته اپل به مراکز خدمات مجاز خود مشخص شده بود و حالا یک متن لو رفته دیگر که خطاب به این مراکز بوده است مشخص می کند که مشکل فیس آی دی (Face ID) آیفون X می تواند مربوط به دوربین پشتی باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا از این زمینه بیشتر بخوانیم.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید همین چند ماه پیش اپل یک ضرب شصت جانانه درباره لو رفتن اطلاعات این شرکت نشان داده بود اما گویا نتیجه عکس داشته و حالا انواعی از لو رفتن را شاهدیم که حتی پیش از آن شاهد نبودیم. تصور کنید متن داخلی ابلاغیه اپل به مراکز مجاز خدمات لو برود و مشکل دستگاه ها مشخص شود!

از این مبحث که بگذریم می رسیم به اصل مطلب و ابلاغیه اپل به مراکز مجاز خدمات که درباره مشکل فیس آی دی آیفون X است. در متن این نامه آمده آیفون X هایی که به دلیل مشکل فیس آی دی مراجعه می کنند ابتدا با راه اندازی تست عیب یابی متوجه شوند که آیا می توان مشکل را با تعمیر دوربین دوگانه اصلی برطرف کرد یا خیر؟ اگر مشکل برطرف نشد کارمندان می توانند فرایند تعویض دستگاه متاثر کاربر را آغاز کنند.

احتمالا شما هم از خواندن تیتر تا کنون این سوال را در ذهن دارید که دوربین اصلی آیفون X را چه به Face ID؟ پایه این است که هنوز تبلیغات دقیقی در دست نیست اما چندی پیش کاربری کنجکاو در Reddit عنوان کرده بود که بین دوربین تله در مجموعه دوربین دوگانه اصلی و Face ID ارتباط برقرار است! تنها حدسی که ما می توانیم داشته باشیم استفاده از این دوربین برای سنجش دقیق تر نور محیط یا دیگر اطلاعات محیطی است! نظر شما چیست؟

طبق معمول باید یادآور شدیم خرید از برندی که در کشور ما دفتر خدمات رسمی ندارد، تصمیمی پر ریسک به شمار می رود. نظر شما در این زمینه چیست؟ گفتنی مشکل مذکور به صورت گسترده گزارش نشده است!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا.یی، این خبر دقیقا به کدوم مشکل Face ID اشاره داره؟ خاطرم هست که چند ماه پیش فیس آیدی آیفون ایکس روی IOS های قبلی هم مشکلاتی داشت.

نقل قول: “آپدیت iOS ۱۱.۱.۲ منتشر شد و همین موضوع باعث شد تا دیوایس های بسیاری از کاربران به صورت مداوم ریستارت شود و به این ترتیب نگرانی های زیادی برای آنها به وجود آمده بود. همین ایراد باعث شد تا iOS 11.2 برای رفع ایراد اشاره شده عرضه شود. اما کاربران آیفون ایکس ضمن آپدیت به این نسخه، متوجه شدند که قابلیت تشخیص چهره آنها از کار افتاده است!”

یعنی حالا روی IOS ۱۱.۳ هم دوباره دچار مشکل شده؟

وقتی میگن Bug OS زیاد بی ربط هم نیست.
ادعا داره که آپدیت سریع و فراگیر داره، اما اکثر اوقات باگ داشته.

سامسونگ آپدیتش یک مقدار کند هست و قبول داریم. ولی خدایی آپدیت هاش این مدلی گند نمیزنه توی گوشی.

روی IOS 11.2 پیغام Face ID is not available می داد.

erfan520

به نظر من شما دارید به مرور زمان شبیه یه ترول سامسونگ میشید
آپدیت های سامسونگ هم کم مشکل نداشتن

شما اینجایید که هر حرفی چه خوب چه بد از هر برندی زده میشه بیاید و از سامسونگ تعریف کنید.

امیدوارم من اشتباه کرده باشم چون به مرور زمان به این نتیجه رسیدم

erfan520

این پاسخ به آقای آریان بود

دکتر رسول آریان

گفتم که هر عملی را عکس العملیست. زمانی که کاربری با نام جیگساو میاد اینجا به پرچمدار سامسونگ میگه بنجل و میگه آیفون ایکس بی نقصه و هیچ مشکلی توش نمیبینه، قطعا باید چنین پاسخی هم دریافت کنه.

ثانیا مگر چیزی که گفتم دروغ بود؟ نقل قول کردم و اگر بخواید لینک منبعش رو هم میفرستم. اینکه شما از گفتن مشکلات برند مورد علاقتون ناراحت میشید، تقصیر دیگران نیست. از قدیم گفتن حقیقت تلخه. شما یه سرچ کن ببین در این چند سال اخیر ورژن های مختلف IOS چه مشکلاتی داشته. بخوام همه رو بنویسم یه طومار میشه.

سامسونگ کند عمل میکنه یه مقدار. بحثی درش نیست. ولی برای هر گوشی در هر کشور رام اختصاصی تولید میکنه، پس احتمال خطا خیلی کم میشه. اپل یک رام تولید میکنه که وقتی میریزی روی آیفون ۸ خوبه، ولی روی آیفون ایکس خرابه. وقتی روی آیفون ۸ و آیفون ایکس خوبه، روی آیفون ۶ خرابه. پشت هم، پشت هم در فاصله های کوتاه هم آپدیت رفع اشکال میده، باز آخر سر هم میبینی یه جاش میلنگه.

اینم شده مثل مایکروسافت. کلی رفع باگ کرد برای آپدیت ویندوز ۱۰، حالا که ملت آپدیت کردن، ویندوز هنگ میکنه. دوباره قرار شده آپدیت بده برای رفع هنگی!

REZA

اخه مگه دعوا که هر عمل عکس العمل داشته باشه!
ما میایم اینجا که اخبار و بخونیم نمیایم که کامنت بزاریم،متاسفانه بعضیا هدف اصلیشون کامنت گذاشتنه.

دعوا نیست. بحثه!

مگه جایزه میدن به کسی که کامنت بذاره؟

در ضمن اگر اهل مقاله خوندن هستین، فکر کنم به نوبه خودم هر چند ناچیز برای این سایت زحمت کشیدم. حدود ۱۰ مقاله تخصصی که ساعت ها وقت صرف کردم برای بعضی هاشون.

برای کامنت گذاشتن باید از شما اجازه بگیرم؟

JigSaw

من از سال ۸۷ که به شدت علاقه مند شدم به دنیای موبایل تا به امروز که تو خیلی از سایتها عضو بودم و فعالیت داشتم از gsm و mobile.ir و ir-tci.org که قدیمی ترینها بودن تا سایتهای نوپا و جدید
وجه اشتراکی که تو همه سایتها بوده امضای آدم های متعصب پای کامنت ها و گاها موضوعات بوده
الان سالهاست که خودمو درگیر نکردم و دیگه وقتش رو ندارم که بخوام بحثی رو پیش بکشم و یا ادامه بدم
فقط سعی میکنم بخونم و بگذرم
چون تجربه این سالیان به من یاد داده که بحث کردن با آدم های متعصب فقط وقت تلف کردنه و وقت من هم با ارزش تر از این حرفاس
علاوه بر این کسی که تعصب داشته باشه هیچ منطقی رو نمیپذیره و روی حرف و اشتباه خودش مرتبا پا فشاری میکنه
چون اصولا تعصب کورکورانه مختص کسایی که هنوز کاملا به بلوغ فکری نرسیدن
این سایت هم استثنا نیست و نمونه های کامنت های سرشار از تعصب رو توش میشه دید
جوری که کوچکترین اظهار نظری مخالف نظر متعصبانه بعضی دوستان باعث میشه که با زشت ترین ادبیات ممکن جواب بدن و شخصیت واقعیشون رو نشون بدن
پیشنهاد من به شما اینه که شما هم سخت نگیر
بخون و بگذر
همه کسایی که دارن کامنت هارو میخونن مطمینا خیلی راحت میتونن تشخیص بدن که چه کسی تعصب شدید و کورکورانه داره
و چه کسی دانش اظهار نظر پیرو اون موضوع
البته این بحث ها هم گاها باعث میشه که افراد شخصیت واقعیشون رو نشون بدن
مشابه چیزی که چند روزی هست داریم تو کامنت ها ملاحظه میکنیم …

دکتر رسول آریان

موافقم. چون شما هم تعصب داری روی آیفون و کاملا مشخصه. اول خودت رو اصلاح کن، بعد نصیحت کن.

hamidreza2000m

من طرفدار آیفون بودم ، در کنارش هم یه گوشی اندرویدی داشتم ، ولی بعد از گران شدن آیفونها و قیمت فضایی گوشیها ، جه اندرویدی ها و ایفونها به این نتیجه رسیدم که گوشی های چینی با اسم های ناشناخته ولی با امکانات قابل قبول بهترین گزینه هستن! اوایل سال 94 که هنوز شیائومی وارد بازار نشده بود یه ردمی 2 خریدم و تا همین اواخر داشتم که افتاد و شکست ، الان هم یه اسمارت 7201 خریدم 575 تومن که از نظر مشخصات در حد گوشی های 900 الی 1100 سامسونگ و بقیه دوستان ه و کاملا همه کاری واسم میکنه! به نرم الکی پول ندید بابت پرچمدارها که من خودم زمانی ختم این بازیا بودم و از شهرستان برای یه رونمایی 200 کیلومتر میکوبیدم میرفتم و برمیگشتم! نکنید اینکارارو آخر و عاقبت نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)