حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انفجار گوشی وان پلاس Nord 2 باز هم حادثه آفرید

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | مشکلات، وان‌پلاس

بیش از یک ماه پیش برای شما نوشتیم که انفجار OnePlus Nord 2 در هند، سبب آسیب جسمی صاحب آن شد. وان پلاس درباره دلایل احتمالی این حادثه انفجار وان پلاس نورد ۲ اظهار نظر کرد. امروز خبر می رسد که انفجار گوشی وان پلاس Nord 2 باز هم حادثه آفرید. این بار اما شرایط کاملا عجیب است.

انفجار گوشی وان پلاس Nord 2

وان پلاس Nord 2، جدیدترین اسمارت فون میان رده برتر این شرکت است و دوباره در خبرها قرار دارد. یکی از کاربران توییتر به نام گائوراو گولاتی ادعا می کند در حالی که گوشی او بیکار بوده، آتش گرفته و سپس منفجر شده است. این دومین حادثه گزارش شده درباره انفجار وان پلاس نورد ۲ است.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط Gulati نشان می دهد که دستگاه از جلو و عقب کاملاً آسیب دیده است. Gulati تأیید کرد که تلفن در روپوش سیاه او قرار داشته و احساس کرده که چیزی در جیبش داغ است. لحظاتی بعد، گولاتی پس از مشاهده خروج دود از دستگاه، روپوش خود را دور انداخت. گولاتی افزود:

سپس گوشی آتش گرفت و در داخل یک اتاق دادگاه با تهویه مطبوع منفجر شد.

قربانی در ادامه تصریح کرد که دستگاه در حال شارژ نبوده است. او تأیید کرد که گوشی او حدودا ۹۰ درصد شارژ داشته و قبل از وقوع حادثه از آن استفاده نمی کرده است. پس از این توییت، OnePlus با Gulati تماس گرفت و از او خواست دستگاه را برای آن ها ارسال کند. با این حال، Gulati گفت که او راه قانونی را طی می کند و دستگاه را با ارائه شکایت رسمی از OnePlus India به پلیس تحویل می دهد.

علاوه بر این، وکیل مستقر در دهلی گفت که او همچنین به دادگاه مصرف کنندگان شکایت خواهد کرد و دستور منع فروش این گوشی در هند را درخواست می کند. گولاتی در گفتگوی وی با MySmartPrice گفت که در ناحیه شکم دچار آسیب شده است. گولاتی گفت:

“آنها (وان پلاس) نسبت به ضرر و صدماتی که من متحمل شده بودم، حساس نبودند.”

مقامات OnePlus پس از به اشتراک گذاشتن تصاویر با Gulati در رسانه های اجتماعی و از طریق پیام دایرکت توییتر با Gulati تماس گرفتند. این شرکت نه تنها از ارایه کمک اطمینان حاصل کرد بلکه پیشنهاد جبران خسارت Gulati را نیز ارائه کرد. قربانی از پذیرش غرامت خودداری کرد.

“اگر یک نفر با ترک بازماندگانش بمیرد، ارزش زندگی اش چقدر است. این موضوع قیمت ندارد. ما قبلاً تصمیم گرفته ایم که در دادگاه از شرکت شکایت کنیم. اگر آنها آماده جبران خسارت هستند، می توانند یک توافق نامه کتبی در حوزه عمومی ایجاد کنند یا ما طبق قانون پیگیری می کنیم و از آنها می خواهیم فروش دستگاه OnePlus Nord 2 5G را با اولویت فوری متوقف کنند. “

گولاتی قاطعانه معتقد است که وان پلاس از مسئولیت های خود فرار می کند و اتهامات جعلی را برای پوشش خطا مطرح می کند. او نه تنها خواستار ممنوعیت فروش است بلکه می خواهد وان پلاس واحدهای فروخته شده را برای بازرسی فراخواند.

وان پلاس چه می گوید؟

منبع خبر همچنین در پی این حادثه با OnePlus India تماس گرفت. این شرکت اظهار داشت که فرد از تحویل دستگاه برای تشخیص بیشتر خودداری کرد. شامگاه گذشته، فردی در مورد پرونده انفجار وان پلاس Nord 2 در توییتر به ما اطلاع داد و تیم ما بلافاصله با این فرد تماس گرفت تا مشروعیت ادعا را بررسی کند. ما هر گونه ادعایی از این قبیل را به دلیل نگرانی از ایمنی کاربران بسیار جدی می گیریم.

با این حال، علیرغم تلاش های متعدد برای تجزیه و تحلیل دستگاه، از جمله بازدید از محل اولیه برای بررسی آن در حضور فرد، او تا کنون فرصت انجام تشخیص مناسب را از ما دریغ کرده است. در چنین شرایطی، محال است که ما مشروعیت این ادعا را تأیید کنیم یا به مطالبات این فرد برای جبران خسارت بپردازیم.

دو حادثه دیگر قبلا گزارش شده بود. با این حال، دومین مورد گزارش شده جعلی بود. وان پلاس بیانیه ای صادر کرد و گفت که این مورد ادعایی دروغ است و به هیچ وجه شامل هیچ محصول وان پلاس نمی شود.

در اولین مورد گزارش شده از انفجار Nord 2، این شرکت گفت که خسارت ناشی از یک حادثه خارجی است که شامل عوامل بیرونی بوده و به دلیل هرگونه مشکل تولید یا محصول نیست. این شرکت در ادامه اظهار داشت که از مصرف کننده حمایت می کند و نگرانی های آنها را برطرف می کند.

در ادامه، OnePlus گفت که محصولات آن تحت “کیفیت و ایمنی کامل آزمایشات، از جمله سطوح مختلف فشار و آزمایش ضربه قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که مطابق استانداردهای پیشرو در صنعت هستند و برای استفاده ایمن باقی می مانند.”

نظر شما درباره این اتفاق پیرامون انفجار گوشی وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

ببینید ملت ! بعد از تحریم های آمریکا علیه چین بیشتر خط تولید ها به هند منتقل شده

گوشی مونتاژ هند نخــــــــــــــــــــــــرید !!!!!! بدترین کیفیت ممکنه رو داره . بدترین !!!!

با کیفیت ترین فقط : 1- مونتاژ چین 2- مونتاژ ویتنام 3- مونتاژ سنگاپور

Karen2021

بله، دقیقا موافقم چون گوشی های زیادی از برندهای دیگه از این چیپست مدیاتک استفاده می کنند ولی مشکل انفجار رو نداشتند.

Mahdi

بازم هند🤕🤕
تقصیر فرد هم هست چرا نمیده گوشیو بررسی کنن🤔

Mahdi85

چون اگه تو دادگاه بررسی بشه عادلانه بررسی میشه ولی وان پلاس که نمیاد علنی بررسی کنه ممکنه سر پوش بزاره مثل قبلی که گردن نگرفت

Mahdi

هیچ شرکتی نمیاد گردن بگیره بیش تر اوقات یه دلیل میارن رد میکنن مگه خیلی شدید مثل نوت۷ سامسونگ باشه

Monarch

جدا از حوادث اتفاق افتاده با توجه به ذهن خرابم میگم شرکت ها دارن بازی کثیفی رو علیه برندهای رقیب انجام میدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)