حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس Nord 2 با تراشه مدیاتک Dimensity 1200 AI رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، وان‌پلاس

وان پلاس دقیقاً یک سال پیش از اولین گوشی خود در سری OnePlus Nord رونمایی کرد. گوشی‌های سری وان پلاس نورد، معمولاً با قیمت کم‌تری نسبت به دیگر گوشی‌های وان پلاس به دست مشتریان می‌رسند. به همین ترتیب، گوشی جدید سری وان پلاس نورد با نام وان پلاس Nord 2 رونمایی شده است. این دستگاه، دارای مشخصات جذابی است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت OnePlus Nord 2 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت وان پلاس ‌Nord 2

همان طور که گفتیم، سال گذشته وان پلاس از اولین گوشی خود از سری Nord، یعنی وان پلاس نورد پرده برداشت. این دستگاه، مجهز به نمایشگری با رفرش ریت ٩٠ هرتز و تراشه Snapdragon 765G بود. در نهایت، وان پلاس چندی پیش اعلام کرد که قصد رونمایی از نسل جدید این گوشی را دارد.

 

تاریخ معرفی OnePlus Nord 2 با Dimensity 1200 AI مشخص شد: ٣١ تیر ١۴۰٠

 

در همین راستا، زمان رونمایی از وان پلاس Nord 2 فرا رسیده است. بر اساس اعلام رسمی سایت وان پلاس در اسپانیا، این گوشی امروز رونمایی شده است. این دستگاه میان رده، دارای مشخصات جذابی است. اما وان پلاس نورد ۲ چطور است؟ آیا می‌توان بر روی این گوشی حساب باز کرد؟ خب، با نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این دستگاه می‌توانیم به جواب این سؤالات برسیم!

در ابتدا، وان پلاس نورد ٢ به ترتیب دارای ضخامت و وزن ٨.٢۵ میلی متری و ١٨٩ گرمی می‌باشد. در ادامه، وان پلاس نورد ٢ مجهز به نمایشگری ۶.۴٣ اینچی از نوع Fluid AMOLED است. این نمایشگر، تقریباً هیچ تفاوتی با نسل قبلی این گوشی ندارد. رفرش ریت ٩٠ هرتزی، وضوح +Full HD و نسبت تصویر ٢٠:٩، از مشخصات این نمایشگر هستند. وان پلاس نورد ٢ به آخرین نسخه رابط کاربری OxygenOS، یعنی نسخه ١١.٣ آن مجهز شده است. این رابط کاربری، بر پایه اندروید ١١ طراحی شده است.

خب، تا این جا مشخصه خاصی را مشاهده نکردیم. اما بخش سخت افزار، ما را متحیر می‌کند. چرا که وان پلاس برای اولین بار، تصمیم به استفاده از تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌های گرفته است. به همین دلیل است که شاهد استفاده از تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200 AI در این دستگاه هستیم. ظاهراً تفاوت نسخه AI این تراشه با نسخه استاندارد آن، در عملکرد بهتر بخش هوش مصنوعی برای به ارمغان آوردن پایداری و عملکرد بهتر بخش‌های مختلف است. به غیر از آن، این تراشه از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

وان پلاس برای گوشی جدید خود، نسخه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. در نسخه‌های مختلف این گوشی، ۶ یا ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گيگابايت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 می‌باشد. ظاهراً خبری از درگاه کارت حافظه جانبی در این گوشی نیست. وان پلاس نورد ٢، از باتری با ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. همچنین بر خلاف نسل قبل که از شارژر ٣٠ واتی برخوردار بود، این گوشی از شارژری با توان ۶۵ وات بهره مند شده است.

در بخش سیستم دوربین، مشخصات عجیبی را شاهد هستیم. دوربین اصلی سه گانه وان پلاس نورد ٢، متشکل از سنسورهای ٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی این دوربین، IMX766 سونی است. لنز فوق عریض این دوربین، دارای وضوح ٨ مگاپیکسلی است. همچنین این دستگاه قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز تکی است و وضوح ٣٢ مگاپیکسلی است. در حالی که وان پلاس نورد از لنز فوق عریض در بخش دوربین سلفی نیز برخوردار بود، این اتفاق در وان پلاس نورد ٢ رخ نداده است. سنسور این دوربین سلفی IMX615 سونی است. بلوتوث نسخه ۵.٢ و تراشه NFC در کنار درگاه Type-C در این گوشی موجود هستند.

حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، درون نمایشگر آن جای خوش کرده است. اسپیکر وان پلاس نورد ٢، از نوع استریوی دوگانه است. خب، تا این جا مشخصات قابل توجهی را شاهد بودیم. اما قیمت جدیدترین گوشی وان پلاس چقدر است؟ این گوشی در نسخه ۸/١٢٨ گیگابایتی، با قیمت ٣٩٩ یورو به فروش می‌رسد. نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی نیز دارای برچسب قیمتی ۴٩٩ یورو است.

نظر شما در مورد این گوشی و مشخصات آن چیست؟ آیا ارزش خرید وان پلاس نورد ٢ بالا است؟ چه بازخوردی نسبت به استفاده از تراشه مدیاتک به جای کوالکام در نسل جدید وان پلاس نورد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

👌👌

AŁɪ

زیبای قدرتمند. 🔥

ممد بمولا

خجالت آوره واسه برندی که تا الان فقط از اسنپ دراگون استفاده کرده بیاد از مدیاتک استفاده کنه!
با وجود چیپستی مثل 780جی یا 778جی واقعا انتخاب اشتباهی هست مدیاتک

m.b

من که میپسندم… چیزای مهمتری از اختلاف ریز مدیاتک و اسنپدراگون هست…

Mahdi

قیمت اروپاست یعنی خاورمیانه خیلی ارزونتره که فوق العاده هست ، هم زیبا هم قدرتمند تنها مشکلش رم lpddr4x هست همین

به به چه شاهکاری زده وانپلاس!😍
نمیشه چیز دیگه ای گفت….!

ali karimi

سلام، وانپلاس اینبار سری nord را خوب زده، البته خب این دومین نسخه از نورد هستش، درکل مشخصات خوبی هم داره، دایمن 1200 که یه تغییر کوچیکی نسبت به نسخه استاندارد شده در هوش مصنوعی، شارژ 60 وات، دوربینهای نسبتأ خوب البته دوربین اصلی 50 پیکسلی سونی بهتره، سلفیشم که فکر کنم 32 گفته شده، خب دیگه هیچی کم نداره برای یه گوشی میانرده، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️