حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی درحال‌حاضر به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۹۸ و ۷۷۸G دسترسی دارد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

حدود یک ماه پیش بود که هواوی پرچمداران سری پی ۵۰ خود را رسما معرفی کرد. برخلاف نسل‌های پیشین، سری جدید حتی با وجود استفاده از هر دو تراشه کیرین و اسنپدراگون، تنها از شبکه 4G و نه 5G پشتیبانی می‌کنند. امروز و طبق جدیدترین اطلاعات درز کرده اما، ادعا شده است که هواوی در آینده از تراشه‌های بیشتری متعلق به کوالکام استفاده خواهد کرد که شامل نسخه‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ و میان‌رده ۷۷۸G می‌باشند.

دسترسی هواوی به اسنپدراگون ۸۹۸ و ۷۷۸

بر اساس گزارش افشاگر معروف، Digital Chat Station، هواوی به دو چیپست متعلق به کوالکام غیر از تراشه فعلی اسنپدراگون ۸۸۸، دسترسی پیدا کرده است. این مدل‌ها شامل Snapdragon 778G و SM8450 آینده (معروف به Snapdragon 898) می‌باشند.

درست مانند سری HUAWEI P50، گوشی‌هایی که از این چیپست‌ها استفاده می‌کنند نیز، فاقد اتصال شبکه 5G خواهند بود. علت این مسأله نیز به تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این کمپانی و اجبار هواوی به استفاده از شبکه 4G مربوط می‌شود. متأسفانه، این افشاگر اشاره‌ای نکرده است که در آینده، کدام یک از گوشی‌های هواوی از این دو تراشه استفاده خواهند کرد.

دسترسی هواوی به اسنپدراگون ۸۹۸ و ۷۷۸

دسترسی هواوی به اسنپدراگون ۸۹۸ و ۷۷۸

با بررسی چرخه ارائه تلفن‌های هوشمند غول فناوری چینی، می‌توان اینگونه برداشت کرد که نسخه 4G اسنپدراگون ۷۷۸ ممکن است قدرت سری HUAWEI nova 9 را تأمین کند. از سویی دیگر، نسخه 4G SM8450 معرفی نشده نیز می‌تواند در سری تاخیر خورده‌ی HUAWEI Mate 50 استفاده شود.

در‌حال‌حاضر، ما هیچ دلیل محکمی برای این ادعا نداریم. با این حال، از آنجا که اکثر اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط Digital Chat Station تاکنون دقیق بوده‌اند، جزئیات جدیدی که توسط وی در Weibo منتشر شده است نیز می‌تواند حقیقت داشته باشد.

آخرین و مهمترین نکته اینکه افشاگر مذکور همچنین اضافه می‌کند که ممکن است هواوی از تراشه‌های مدیاتک نیز استفاده کند؛ با این حال، قرارداد رسمی بین دو شرکت هنوز نهایی نشده است.

دیدگاه شما چیست؟ به نظر شما هواوی از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ و یا اسنپدراگون ۷۷۸ در گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده خود در آینده بهره خواهد برد یا خیر؟ آیا دارا بودن قابلیت اتصال 5G برای شما اهمیت فراوانی داشته و یا ساخت کوالکام بودن تراشه‌ها حتی با وجود محدود شدن آنها به شبکه 4G را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب درسته که همه به چیپست های کوالکوم علاقمند هستن تو این موضوع هیچ بحثی نیست ولی خب من نوعی که میخوام مقدار زیادی پول برای خرید یه گوشی پرچمدار بدم انتطار دارم کامل باشه،که فناوری 5جی هم جز همین کامل بودنه، یکی حالا پولداره و سالی 10تاگوشی عوض میکنه براش مسئله ای نیست، گوشیهای هواوی تو همه زمینه ها خوبه و هیچ کمبودی نداره

Mahdi

دسترسی دلره ولی کامل نه نداشتن 5Gخیلی بده اونم برای پرچمدار

هوآوی خوب کاری کرده که به کوالکام جهت ساخت تراشه رجوع کرده چون تراشه سری کایرینش دیگه تقریبا ته کشیده ولی مسئله اصلی اینه با وجود تحریمای فلج کننده آمریکا هوآوی نمیتونه از فناوری 5G استفاده کنه و پرچمدار بدون 5G مثل خودروی بدون تایر میمونه! ولی تو میانرده نباشه زیاد مهم نیست البته میانرده هاهم سمت فناوری 5G رفتن و اینم تو خرید محصول تاثیر میذاره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی