حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو رسما معرفی شدند: پرچمدارانی با دوربین قدرتمند اما تماماً 4G

نوشته

2 سال قبل | 15 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

یازدهمین نسل از پرچمداران سری P هواوی، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و تاخیر طولانی مدت نسبت به سال‌های گذشته، امروز و طی کنفرانس رسمی این شرکت معرفی شد. هواوی پی ۵۰، نام گوشی‌های جدید این شرکت می‌باشد که از مشخصات قابل‌توجه مخصوصا در زمینه دوربین و طراحی آشنا بهره می‌برد. همچنین برخلاف سال‌های گذشته، نسخه‌ای تحت عنوان +Pro معرفی نشده و این سری به تنها دو مدل محدود شده است.

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

امسال برخلاف سال‌های گذشته، سری P50 تنها از دو عضو تشکیل شده و نسخه‌ی پرو آن، به‌عنوان پرچمدار اصلی و اصطلاحا فول‌‌آپشن هواوی شناخته می‌شود. در ادامه مشخصات و طراحی تنها پرچمدار شرکت چینی برای سال ۲۰۲۱ را باهم مرور می‌کنیم.

طراحی و نمایشگر

طراحی این گوشی‌ها دقیقا همانند رندرهایی است که پیش از این و به‌کررات دیده بودیم. درواقع اولین بار حدود ۵ ماه پیش بود که رندر اولیه هواوی پی ۵۰ توسط Onleaks لو رفت و حتی شایعه معرفی این گوشی برای اوایل بهار نیز مطرح بود که پس از مشکلات هواوی، این شرکت تصمیم گرفت رونمایی از آن را تا به امروز به‌تعویق بیندازد.

به‌هرحال، درنهایت سری هواوی پی ۵۰ معرفی شده و در طراحی جلویی دستگاه، ما نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رفرش ریت ۹۰ هرتز در نسخه عادی و ۶.۶ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در نسخه پرو و رزولوشن 8-1224*2700 و تراکم پیکسلی حدود 450ppi را داریم.

همچنین اکنون نرخ بازخورد لمسی هر دو دستگاه نیز به ۳۰۰ هرتز رسیده است و از HDR نیز به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. پنل صفحه‌نمایش این گوشی‌ها تمام‌صفحه بوده و تنها شاهد یک سوراخ نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی دستگاه هستیم که همین مورد، بزرگترین تغییر را نسبت به نسل پیشین و سوراخ دوتایی آن نشان می‌دهد.

با این حال، تفاوت عمده دیگر نسخه پرو این گوشی با سری پی ۴۰ پرو، به خمیدگی نمایشگر آن برمی‌گردد که اینبار تنها از دو طرف انحنا داشته و آن طراحی مدرن و نوآورانه نمایشگر چهارلبه خمیده نسل پیشین، خیلی زود و پس از یکسال، توسط هواوی بازنشست شده است. این مورد را یک عقب‌گرد جدی در زمینه طراحی و سبک زیباشناسی دستگاه می‌بینیم؛ چراکه لبه‌های خمیده سری قبل برای اکثر افراد، حس یک کالای لوکس و یکتا را القا می‌کرد.

نمایشگر هواوی پی ۵۰ پرو

نمایشگر هواوی پی ۵۰ پرو

با نگاه به پنل پشتی، اولین چیزی که توجه ما را به‌خود جلب می‌کند، همان حلقه‌های معروفیست که بارها و بارها درباره آن شنیده‌ایم. جزیره‌ای که دوربین‌های گوشی را در خود جای داده است، برخلاف طراحی مستطیلی نسل پیشین، اینبار شکل دایروی به خود گرفته که سه لنز دوربین را در حلقه بالایی و یک لنز پریسکوپ به‌همراه فلش گوشی را در حلقه پایین جای داده است.

P50 Pro در ۵ رنگ مختلف شامل Yao Gold Black ,Cocoa Tea Gold ,Snowy White ,Dawn Power ,Rippling Clouds و P50 نیز در ۳ رنگ شامل Gold Black ,Cocoa Tea Gold ,Snowy White عرضه می‌شود.

پردازنده و سیستم‌عامل هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

عجیب‌ترین بخش سری پی ۵۰ هواوی که تاحدودی ‌نام پرچمدار را برای آنان لکه دار می‌کند، پشتیبانی این گوشی‌ها تنها از شبکه 4G می‌باشد. باوجود عرضه‌ی دو نسخه‌ای از P50 که شامل تراشه‌های Snapdragon 888 و Kirin 9000 می‌باشد(پی ۵۰ فقط نسخه اسنپدراگون را داراست)، اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها، ارتباط 5G را ندارند باوجود آنکه نسخه‌ای از هر دو تراشه وجود دارد که از این شبکه پشتیبانی می‌کند! سایر مشخصات داخلی هواوی پی ۵۰ شامل ۸ گیگابایت حافظه رم در حالت پایه و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به‌همراه پشتیبانی از کارت‌حافظه نانو تا سقف ۲۵۶ گیگ می‌باشد. نسخه پرو اما، ۱۲ گیگابایت رم در حالت پایه خود داشته و حافظه‌داخلی آن نیز به ۵۱۲ گیگابایت محدود شده است.

سیستم‌عامل سری هواوی پی ۵۰، 2.0 HarmonyOS بوده که این مورد نیز باتوجه به سرمایه‌گذاری شرکت چینی بر روی آن دور از انتظار نبود.

دوربین

و اما می‌رسیم به جذاب‌ترین بخش این گوشی‌ها و جایی‌که سری P هواوی بر روی آن تمرکز دارد. هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو هر دو، از یک دوربین اصلی(تحت لیسانس لایکا) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به‌همراه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر بهره می‌برند که البته لرزشگیر اپتیکال(OIS)، فقط منحصر به نسخه پرو می‌باشد. دوربین اولتراواید آنها نیز هر دو از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده با این تفاوت که در نسخه عادی، ما شاهد فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و در پرو، ۱۳ میلی‌متر هستیم که همین مورد، زاویه عریض‌تر برای ثبت عکس را رقم می‌زند. لنز سوم در نسخه پرو، شامل یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 می‌باشد که مختص عکسبرداری سیاه‌وسفید است. به‌این ترتیب و پس از هواوی پی ۲۰، این اولین بار است که این شرکت در گوشی پرچمدار خود بار دیگر از این لنز به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند.

دوربین هواوی پی ۵۰

دوربین هواوی پی ۵۰

دوربین تله‌فوتو پریسکوپی اما، جاییست که بیشترین تفاوت دو نسخه در آن قرار دارد. هواوی پی ۵۰، به‌عنوان اولین نسل از پرچمدار پایه هواوی با لنز پریسکوپی، از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 و OIS تشکیل شده است که فاصله کانونی آن به ۱۲۵ میلی‌متر و یا ۵ برابر زوم اپتیکال و ۵۰ برابر دیجیتال می‌رسد که پیش از این، شاهد استفاده از این دوربین در تمامی نسخه‌های پیشرفته‌تر پرچمداران هواوی بودیم.

در نسخه پرو اما، هواوی ترکیبی عجیب درنظر گرفته و با کاهش فاصله کانونی به ۹۰ میلی‌متر و درعوض افزایش مگاپیکسل سنسور به ۶۴(با پشتیبانی از OIS)، ادعای قابلیت زوم ۱۰۰ برابر به‌‌صورت دیجیتالی را داراست.

دوربین هواوی پی ۵۰ پرو

دوربین هواوی پی ۵۰ پرو

شایان ذکر است که هواوی در پی ۵۰ پرو، از XD Fusion Pro استفاده کرده است که درواقع سیستمی است که میزان نور عبوری از سنسور تا تا ۲ برابر نسبت به پی ۴۰ پرو افزایش داده و رنج دینامیکی را نیز تا ۲۸ درصد بیشتر می‌کند. فیلمبرداری هر دوی این گوشی‌ها تنها به رزولوشن 4K محدود شده است بنابراین توانایی ضبط فیلم 8K را نخواهید داشت. برای اسلوموشن نیز، 1080p@960 fps درنظر گرفته شده است.

بخش‌های باقیمانده در قسمت دوربین، شامل یک فلش LED، یک حسگر تشخیص رنگ ۱۰-بیتی و فوکوس لیزری می‌باشند.

باتری، قیمت و سایر مشخصات هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

انرژي هواوی پی ۵۰ توسط یک باتری ۴۱۰۰ و ۴۳۶۰ به‌ترتیب برای مدل‌های عادی و پرو تأمین شده است که هر دوی آنها از شارژ فوق سری ۶۶ وات به‌صورت سیمی و ۵۰ وات به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

شباهت‌های این دو مدل هنوز هم ادامه دارد؛ جایی‌که اکنون دارای اسپیکر استریو بوده و گواهینامه IP68 برای هر دو درنظر گرفته شده است. هواوی تصمیم گرفته تا هر دو پرچمداران سری ۵۰ خود را به‌صورت جهانی عرضه کند(که تاحدودی انحصار شبکه 4G برای آنها را توجیه می‌کند).

پیش‌فروش هواوی پی ۵۰ پرو از فردا آغاز شده و از ۲۱ مرداد نیز به‌ بازار راه می‌یابد. نسخه ارزان‌تر با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود و در حالت پایه(8/128 گیگ)، ۹۳۰ دلار قیمت دارد. نسخه‌های بعدی انتخاب شما را بین تراشه‌های کوالکام و هواوی باز می‌گذارند و حالات ۲۵۸ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، به‌ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۱۵۰ دلار قیمت دارند. گران‌قیمت‌ترین نسخه با حافظه داخلی ۵۱۲ و رم ۱۲ گیگابایتی نیز، برچسب قیمتی ۱۲۴۰ دلاری را داراست. نسخه عادی هواوی پی ۵۰ نیز از ۷۰۰ دلار در حالت ۸/۱۲۸ شروع شده و تا ۷۷۰ دلار در نسخه ۸/۲۵۶ ادامه پیدا می‌کند.

گواهی IP68 هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

گواهی IP68 هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو

در نهایت دیدگاه شما راجع‌به تازه‌ترین پرچمداران هواوی برای سال ۲۰۲۱ و طراحی و مشخصات درنظر گرفته شده برای آنان چیست؟ نظر شما درباره عدم ارائه این سری بدون پشتیبانی از شبکه 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MILAD K

باتوجه به اینکه سیستم عاملش مخصوص خود هواوی هست عالیه فقط هواوی اگر بتونه در آینده پردازنده مخصوص خودش هم طراحی کنه دوباره هواوی میتونه بیاد صدر جدول البته کمی اعتبار از دست رفته برای جبران سخت هست

mostafa3

سنسور دوربینش همون imx 700 هست سایزش
پرو پلاس هم نداره
dxo هم بررسیش نکرده

m.b

اشتباه…

mahdi_F18

نسبت به سایر پرچمدار ها اگه دوربین و بعضی موارد رو فاکتور بگیریم ضعف دارن مثلا نسخه عادی ois نداره و هردو 4g هستن متاسفانه. یا صفحه نمایش از بقیه رقبا عقب تره مخصوصا در مدل پایه که صفحه نمایش ۹۰ هرتزی داره .میان رده ها هم ۱۲۰ هرتز هستن. غیر از این حتی نسخه پایه mi 11 هم 2k تشریف داره.البته که باید تحریم گوگل رو هم در نظر گرفت در واقع اگر این گوشی بتونه دوربین mi 11 ultra شکست بده در واقع دوربین خوبی می‌تونه باشه تا گوشی خوبی البته در برابر رقبا نظیر سری mi 11 و s21

mahdi_F18

البته که با در نظر گرفتن قیمت بالای ۹۰۰ دلار اینجوری میشه گفت اگر قیمت گذاری مناسبی انجام داده باشه ضعف هاشو تا حدی نادیده میشه گرفت

ali.reza.9821

اصلا در حد رقبا نیست ، سیستم عامل که ضعف خدمات گوگل داره و نمیتونه برنامه هایی که GMS نیاز دارند رو اجرا کنه و قابل رقابت با اندروید نیست، باتری کم حجم ، قیمت بالا ، نداشتن 5G که الان توی میانرده ها هم هست و در نهایت ارزش خرید بسیار پایین…

حداقل سخت افزار نسخه Pro رو درسته که تحریمه ولی کاش 5G میزد.
یکیم به دلیل نبود خدمات گوگل و تازه وارد بودن هارومونی فروشش نسبت به سری قبل خیلی میاد پایین مگه اینکه کسایی بخوان که فقط و فقط دوربین براشون مهم باشه و اندروید و GMS براشون مهم نباشه.
مطلب بعدی هم اینکه قیمت نسخه پایش انصافا بالاست. نسخه پایه سری S21 حدودا ۷۰۰ یورو قیمتشه بعد P50 فقط ۹۳۰ دلار.🙄
در مورد باتری هم درسته روی کاغذ ظرفیتشون کمه ولی باتریای هوآوی شارژدهی خیلی خوبی دارن.

آخر متن گفته که نسخه پایه 700 دلاره.
در ضمن. دوستانی که هواوی ندارن صرفا بر اساس شنیده ها میگن که خدمات گوگل نداره پس بده.
من گوشی میت 10 خودم رو فروختم و رفتم هواوی نوا 7i گرفتم. صرفا بخاطر اینکه نداشتن سرویس های گوگل رو تجربه. کنم. واااقعا هیچ مشکلی برام بوجود نیومد. تقریبا میشه گفت 98 درصد برام مشکلی پیش نیومد. فقط یه برنامه داشتم که اجرا نشد. اونم 1.1.1.1 بود که هزار تا جایگزین داشت.
پس لطفا اینقدر مشکل گوگل رو گندش نکنید

آخ داداش راست میگی من قیمت پایه P50 Pro رو دیدم پایین رو ندیدم شرمنده.🙏🏼
در مورد گوگل و هارمونی هم بگم که اگه اندروید بود راست میگی میشه راحت با یه برنامه خدمات هوآوی رو تغییر داد. ولی تا حاله فعلا دیدی کسی تونسته باشه با هارمونی خدمات گوگل هم داشته باشه؟

بله. من حدود یک ماه پیش به یکی از دوستام پیشنهاد دادم که میت 30 پرو بخره. و ایشون یدونه میت 30 پرو فایوجی رام چین با قیمت مناسب پیدا کرد و خرید. و همون موقع هم آپدیتش کرد به هارمونی او اس. الان هم میگه هییییچ مشکلی ندارم و تمامی سرویس های گوگل رو داره. جی اسپیس هم نصب کرده

Mahdi

نفهمیدم پردازنده شون چطوریه؟ اسنپ یا کایرین

عرضم به حضور خدمتت اینی که میگم از GSM Arena است.
نسخه پایه اسنپ دراگون ۸۸۸ و پرو کایرین ۹۰۰۰.
حداقل واسه پرو مودم 5G میذاشت.😑

چرا فقط واسه پرو ؟ الان پایینرده ها هم باید فایوجی باشن هرچند بنظرم تأثیر تحریما هست

من واسه این گفتم فقط نسخه پرو چون هوآوی از هر جهت تحریمه و نمیتونه به اون صورت رو شبکه 5G تمرکز کنه به خاطر همین وگرنه راست میگی الان مثلا A22 5G سام حدودا ۴ تومنه و قیمتش خیلی پایین تر از اونه.

خب دیشب تمام جزئیاتش را بصورت ترجمه و خلاصه دیدم
با نرم افزار کاری کرده سرعتش نزدیک بشه به 5 جی و همونی که چند ضلعیه ، اگه دوست داشتین ویژگی هاش را بفرستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی