حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۲ لایت برای عرضه در بازار های جهانی رونمایی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، شیائومی

سرانجام شیائومی ۱۲ لایت به طور جهانی رونمایی شد. این دستگاه جانشین Mi 11 Lite NE محسوب می‌شود، که سال گذشته میلادی وارد بازار شده بود. نسل جدید این تلفن هوشمند ارتقاء هایی را تجربه کرده است. پس با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات Xiaomi 12 Lite بیندازیم.

شیائومی ۱۲ لایت با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی

طراحی شیائومی ۱۲ لایت شبیه یک مکعب مستطیل بوده و ماژول دوربین موجود در قاب پشتی نیز مستطیلی است. صفحه نمایش این دستگاه اندازه ۶.۵۵ اینچی داشته و رزولوشن FullHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شیائومی از ترند این روز های بازار پیروی کرده و دوربین سلفی درون یک پانچ هول (در مرکز نیمه بالایی نمایشگر) قرار گرفته است. در نهایت باید پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و Dolby Vision را به مشخصات این گوشی هوشمند اضافه کنید.

Xiaomi 12 Lite

همان‌طور که GizmoChina اشاره می‌کند، سه لنز دوربین در قاب پشتی Xiaomi 12 Lite قرار گرفته است. دوربین اصلی رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی (سنسور سامسونگ HM2) داشته و در کنار آن نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است. در بخش پردازشگر، متاسفانه شاهد ارتقاء تراشه نیستیم و این دستگاه نیز مانند Mi 11 Lite NE از اسنپدراگون 778G برخوردار است. گران قیمت ترین نسخه این تلفن هوشمند به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. باتری موجود در شیائومی ۱۲ لایت ظرفیت ۴,۳۰۰ میلی آمپری داشته و به وسیله یک آداپتور ۶۷ واتی شارژ می‌شود. این گوشی از اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13  نیز برخوردار است.

برای تهیه Xiaomi 12 Lite باید چقدر هزینه کنیم؟

از دیگر ویژگی های Xiaomi 12 Lite می‌توان به پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G، برخورداری از پورت USB Type-C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، جی پی اس، وای فای و بلوتوث اشاره کرد. نسخه پایه این تلفن هوشمند (دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) با قیمت ۴۰۰ یورو (معادل ۲,۷۲۶ یوآن) قابل تهیه خواهد بود. نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایت و ۸+۲۵۶ گیگابایت به ترتیب ۴۵۰ یورو (۳,۰۷۶یوآن) و ۵۰۰ یورو (۳,۴۰۸ یوآن) قیمت دارند. این تلفن هوشمند در سه رنگ مشکی، صورتی و سبز عرضه خواهد شد و پیش سفارش آن نیز از امروز میسر است.

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

نظر شمت درباره این نسخه اقتصادی خانواده شیائومی ۱۲ چیست؟ تلفن هوشمند دیگری را در رنج قیمت ۴۰۰-۵۰۰ یورو ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، نمیشه گفت گوشی خوبی نیست، خوبه، مشخصاتشم خوبه ولی چیپست رو باید قویتر میزاشت، درسته که پسوند لایت همراهشه، ولی هرچی باشه نسخه سبک شده و ارزانتر یه گوشی پرچمداره، پس باید حداقل چیپ قویتری میزاشت، مثل اسنپ870 یا دایمن 8000

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی