حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه جهانی اوپو رینو ۱۰ پرو نمایشگر و تراشه ضعیف تری نسبت به نسخه چینی دارد؟

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اوپو، شایعات

اوپو Reno 10 Pro چند هفته پیش در کشور چین رونمایی شد. اما گفته می‌شود که نسخه گلوبال این تلفن هوشمند مشخصات متفاوتی خواهد داشت. بر اساس اطلاعات افشا شده، هم اکنون می‌دانیم که نسخه جهانی اوپو رینو ۱۰ پرو به جای تراشه Dimensity 8200، از اسنپدراگون 778G استفاده خواهد کرد. نسخه جهانی همچنین از صفحه نمایشی با وضوح پایین تر بهره می‌برد.

اوپو رینو ۱۰ پرو گلوبال از نمایشگر FullHD استفاده می‌کند

یک افشاگر اطلاعات با نام Sudhanshu1414، ادعا می‌کند که نسخه جهانی اوپو رینو ۱۰ پرو از تراشه قدیمی Snapdragon 778G استفاده خواهد کرد. این تراشه نسبت به دیمنسیتی ۸۲۰۰ استفاده شده در نسخه چینی، در بخش CPU و GPU عملکرد ضعیف تری دارد. در نسخه گلوبال این تلفن هوشمند همچنین از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل استفاده خواهد شد. نسخه چینی این گوشی از نمایشگر ۶.۷۴ اینچی AMOLED با وضوح بالاتر ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ پیکسل بهره مند است. لازم به ذکر است که هر دو نمایشگر لبه های خمیده داشته و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رنگ های ۱۰ بیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نسخه جهانی رینو ۱۰ پرو

اوپو ظرفیت رم را نیز از ۱۶ گیگابایت به ۱۲ گیگابایت (LPDDR4X) کاهش خواهد داد. البته ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجازی نیز برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است. در نسخه جهانی اوپو رینو ۱۰ پرو دیگر خبری از حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی نبوده و این تلفن هوشمند تنها در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار می‌شود. این تلفن هوشمند به طور پیش‌فرض از سیزدهمین نسخه اندروید برخوردار خواهد بود.

نسخه جهانی رینو ۱۰ پرو

حتی توان شارژ سریع نسخه گلوبال Reno 10 Pro کاهش یافته است!

هنوز تمام نشده! نسخه جهانی گوشی هوشمند مورد بحث پسرفت های دیگری نیز خواهد داشت. با وجود آنکه ظرفیت باتری این دستگاه ثابت مانده (۴,۶۰۰ میلی آمپر) اما توان شارژ سریع آن از ۱۰۰ به ۸۰ وات کاهش پیدا کرده است. مطابق با گزارش GSMArena، طراحی ماژول دوربین نسخه جهانی Oppo Reno 10 Pro نسبت به نسخه چینی تغییر کرده است. اما سخت افزار دوربین دستخوش تغییر نشده اند. این تلفن هوشمند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور 1/1.56 اینچی بهره می‌برد. دوربین اصلی این دستگاه از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است.

نسخه چینی اوپو رینو ۱۰ پرو

دوربین تله فوتو رینو ۱۰ پرو وضوح ۳۲ مگاپیکسلی داشته (برخوردار از سنسور سونی IMX709) و زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. دوربین سوم از نوع اولترا واید بوده و رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی این تلفن هوشمند از سنسوری با وضوح ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. جالب است بدانید که نسخه گلوبال اوپو رینو ۱۰ پرو با برخورداری از گواهینامه IP54، در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و خاک مقاوم خواهد بود. نسخه چینی هیچ گواهی رسمی ندارد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت جهانی سری Oppo Reno 10 وجود ندارد. گفته می‌شود که این سری از تلفن های هوشمند اوپو در ماه جولای به همراه Oppo Air 3 Pro و چندین گجت دیگر، در اروپا معرفی خواهند شد.

سری اوپو Reno 10 رسما معرفی شد: مدل پرو پلاس با Snapdragon 8+ Gen 1 و لنز زوم پریسکوپی

 

نظر شما چیست؟ چرا نسخه جهانی Oppo Reno 10 Pro پسرفت داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی