حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رسما تایید شد گوشی گیمینگ لنوو Legion 3 Pro از Snapdragon 898 استفاده می کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | لنوو

مدیر کل کسب و کار تلفن های هوشمند Lenovo در چین در مورد Legion 3 Pro اطلاعات رسمی ارایه کرد. رسما تایید شده گوشی گیمینگ لنوو Legion 3 Pro از Snapdragon 898 استفاده می کند. البته که موضوع غیرقابل‌پیش‌بینی هم نبوده است.

گوشی گیمینگ لنوو Legion 3 Pro

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸

این دستگاه پرچمدار گیمینگ Lenovo است که از چیپست Snapdragon 898 با کد SM8450 استفاده می کند. ادعای رسمی لنوو به پردازنده گرافیکی بسیار ارتقا یافته تراشه آینده اشاره می کند.

تلفن جدید احتمالاً دارای خنک کننده فعال خواهد بود (Legion 2 Pro (با نام مستعار Duel 2) دو فن داشت) که باید تراشه اسنپدراگون جدید را در حداکثر کلاک نگه دارد. این امر باید از هرگونه کاهش عملکردی جلوگیری کند و به تراشه جدید اجازه دهد در بهترین حالت خود عمل کند.

البته، ما فقط می توانیم درباره عملکرد Snapdragon 898 حدس بزنیم زیرا کوالکام هنوز به طور رسمی از آن رونمایی نکرده است (گفته می شود این تراشه ۲۰ درصد سریعتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است). اما با ذکر یک مقام بلندپایه Lenovo در این مورد، می توان حدس زد که Legion 3 Pro جزو اولین گوشی هایی با چیپست جدید خواهد بود.

توجه داشته باشید که این تلفن ممکن است به عنوان Lenovo Legion Duel 3 در خارج از چین عرضه شود.

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد: هسته X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز

پیش از این، اخبار زیادی منتشر شده بود که ادعا می‌کردند جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ با روند قبلی نامگذاری خواهد شد و در حقیقت نام تراشه پرچمدار بعدی کوالکام اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود. اما آنچه اخیراً مشاهده می کنیم این است که تراشه پرچمدار کوالکام ممکن است با همین روند فعلی نامگذاری شود و اسنپدراگون ۸۹۸ نام بگیرد.

در همین زمان، یک فاش کننده اطلاعات در ویبو برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ را فاش کرد. او مدعی شد این تراشه دارای یک هسته فوق العاده قدرتمند آرم X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز خواهد بود. و قرار است در این بخش نسبت به نسل قبلی بهبود محسوسی را تجربه کند.

بر اساس گزارشات موجود، اسنپدراگون ۸۹۸ از کلاستر چهارتایی ۲+۲+۳+۱ استفاده می‌کند. در آن، هسته فوق العاده بزرگ و قدرتمند Kryo 780 مبتنی بر Cortex-X2، هسته بزرگ Kryo 780 مبتنی بر Cortex-710 و هسته کمی ضعیفتر Kryo 780 با مصرف انرژی مناسب براساس Cortex-510 (فرکانس بالا)، و در نهایت هسته کم مصرف Kryo 780 بر پایه Cortex-510 (فرکانس پایین تر نسبت به هسته قبلی) استفاده شده است.

هسته های Cortex-X2 / A710 / A510 جدیدترین فناوری نسل نهم ARM است که به ترتیب جایگزین هسته X1 / A78 / A55 شده اند. همچنین، همانطور که داده های قبلی GeekBench 5 نشان می‌دهد، امتیاز پردازش تک هسته ای Snapdragon 898 حدود ۱۲۵۰ و امتیاز چند هسته ای آن حدود ۴۰۰۰ است. این امتیازات در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شوند. بنابراین گمانه زنی هایی نیز وجود دارد که امتیاز این تراشه در بنچمارک AnTuTu از یک میلیون فراتر خواهد رفت.

مطابق انتظار خبری از معماری ۳ نانومتری در اسنپدراگون ۸۹۸ نخواهد بود و این تراشه با فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. همین تغییر، مصرف کلی انرژی و تولید گرمای آن را تا حدودی نسبت به نسل قبلی کاهش می‌دهد. شنیده ها حاکی از آن است که اسنپدراگون ۸۹۸ در سال ۲۰۲۲ با فناوری ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود (احتمالا مدل پلاس) و قرار نیست سامسونگ تمام اسنپدراگون های ۸۹۸ را تولید کند. اما ممکن است تراشه های تولیدی TSMC تا نیمه اول سال آینده به بازار عرضه نشوند.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی گیمینگ لنوو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب مشخص بود که لژیون لنوو از بالاترین چیپست اسنپ استفاده میکنه چون یه گوشی گیمینگ و خاصه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)