حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو Halo در راه است: گوشی گیمینگی جدید با تراشه Snapdragon معرفی نشده!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رندر، شایعات، لنوو

لنوو یکی از برندهایی است که به تولید گوشی‌های گیمینگ می‌پردازد و در کنار آن، نوآوری‌های خاصی را نیز ارائه داده است. لنوو Halo، جدیدترین گوشی گیمینگ لنوو است که به تازگی در شایعات حضور پیدا کرده است. این گوشی، مجهز به تراشه جدیدی از Snapdragon خواهد بود.

لنوو Halo: گوشی گیمینگ بعدی لنوو با تراشه ناشناخته کوالکام

کنسول بازی Legion Play لنوو، یکی از محصولات معرفی نشده این برند است.

 

کنسول بازی لنوو Legion Play فاش شد؛ رقیب Steam Deck؟

 

همان طور که XDA Developers می‌گوید، لنوو چند سالی است که مالکیت موتورولا را بر عهده گرفته است. با این وجود، لنوو گوشی‌های بومی خود را نیز روانه بازار کرده است. لنوو Legion Phone Duel 2، با این نام عجیب و غریبی که دارد، طی سال ٢٠٢١ وارد بازار شد. به همین ترتیب، ظاهراً لنوو به دنبال ادامه دادن نسل گوشی‌های گیمینگ خود است؛ به طوری که یک گوشی گیمینگ جدید از آن، اخیراً فاش شده است.

ایوان بلس که یکی از افشاگران شناخته شده دنیای فناوری است، رندری واضح را از گوشی Lenovo Halo به اشتراک گذاشته است. البته باید توجه داشت که این دستگاه، نسل جدید پرچمدار قبلی سری Legion نیست؛ بلکه نام این گوشی گیمینگ، لنوو Halo است که متفاوت از پرچمدار قبلی لنوو است! همچنین دیگر خبری از طراحی منحصر به فرد و کمی ترسناک سری Legion نیست. در واقع، Halo بیشتر شبیه به یک گوشی هوشمند معمولی است.

با کمی دقت در این رندر منتشر شده، می‌توان جزئیاتی مانند دوربین سلفی تعبیه شده در حفره نمایشگر، دوربین اصلی سه گانه ۵٠ مگاپیکسلی قرار گرفته در ماژول مستطیلی شکل و لوگوی Legion در قاب پشتی این گوشی را مشاهده کرد.

اما دقیقاً Lenovo Halo قرار است از چه ویژگی‌های بهره مند باشد؟ خب، گفتنی است که این گوشی، احتمالاً مجهز به نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع POLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی خواهد بود. همچنین نرخ حساسیت لمسی این نمایشگر، ٣٠٠ هرتز است. قلب تپنده لنوو Halo، تراشه ناشناخته و البته رده بالای جدیدی از کوالکام، با نام SM8475 خواهد بود.

لنوو قصد دارد تا ۸ یا ١٢ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گيگابايت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را برای این گوشی در نظر بگیرد. در نهایت، این گوشی از باتری با ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت قدرت می‌گیرد که این باتری نیز به وسیله شارژر ۶٨ واتی شارژ می‌شود. ضخامت Lenovo Halo، به ٨ میلی متر می‌رسد.

نکته قابل توجه، این است که تراشه Snapdragon 8 Gen 1 دارای شماره مدل SM8450 است. در همین راستا، می‌توان گفت که تراشه SM8475 در این گوشی، ممکن است همان Snapdragon 8 Gen 1 Plus باشد که ارائه رسمی آن، هنوز توسط کوالکام مورد تأیید واقع نشده است.

مشخصاً Lenovo Legion 2، دستگاهی منحصر به فردتر نسبت به Halo است. اما به نظر می‌رسد که لنوو در حینی که روی بخش قدرت سخت افزاری این گوشی تمرکز داشته، کم‌تر از قبل بر روی بخش طراحی گیمینگ و متفاوت گوشی جدیدش متمرکز بوده است. به وضوح، طراحی Gamer Aesthetic گوشی‌های گیمینگ پیشین لنوو، مناسب همه نیستند و عموم کاربران، از سبک طراحی مینی‌مالیستی، بیشتر استقبال می‌کنند. این گوشی، احتمالاً رقیب مستقیم گوشی‌های خانواده ایسوس ROG و یا گوشی گیمینگ بعدی ردمی، یعنی Redmi K50 Gaming و سایر گوشی‌های گیمینگ جدید خواهد بود.

متأسفانه با فرض این که لنوو حتی قصد عرضه گسترده Lenovo Halo را داشته باشد، مشخص نیست که دقیقاً بازار هدف این دستگاه مربوط به کدام کشورها خواهد بود. اما با توجه به سابقه لنوو، احتمال کمی دارد که این گوشی در خارج از بازار چین به صورت رسمی عرضه شود و به همین ترتیب، افراد زیادی از جمله کاربران ایرانی، آمریکایی و هندی ممکن است موفق نشوند تا حتی این گوشی را امتحان کنند! ایوان بلس خاطرنشان کرد که این گوشی، ممکن است تا فصل سوم سال ٢٠٢٢ نیز معرفی نشود.

نظر شما در مورد گوشی لنوو Halo چیست؟ آیا این گوشی گیمینگ می‌تواند از برچسب قیمتی اقتصادی برخوردار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️