حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی گیمینگ لنوو Legion Y90 معرفی شد: اولین گوشی دنیا با حافظه SSD

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | لنوو

لنوو در رویداد خود یک گوشی هوشمند گیمینگ مورد انتظار را در چین معرفی کرده است. این گوشی گیمینگ لنوو با نام Legion Y90 دارای مشخصات و ویژگی های درجه یک خواهد بود. این شرکت به خاطر سری لپ‌تاپ‌ های گیمینگ Legion شناخته می‌شود و حالا یک گوشی گیمینگ رده بالا را در این سری معرفی کرده است. پس بیایید نگاهی به پرچمدار گیمینگ جدید لنوو بیندازیم.

نمای جلویی گوشی گیمینگ لنوو Legion Y90

نمای جلویی گوشی گیمینگ لنوو Legion Y90

طراحی و صفحه نمایش

این برند چینی به عنوان یک برند تولید گوشی هوشمند گیمینگ، بر ارائه مکانیزم خنک‌ کننده قوی تأکید می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه در مدت زمان طولانی‌تری در سطح بهینه کار می‌کند. در زیر بدنه، لژیون Y90 دارای بیش از 1600 میلی‌متر مربع مواد جاذب گرما است که شامل صفحه خنک‌کننده VC بزرگ 3520 میلی‌متر مربعی و فن‌ های دوگانه آن می‌شود که دارای طراحی موسوم به باله ماهی برای جذب بهتر هوا برای خنک‌سازی بهتر است. قسمت پشتی دستگاه اما با ماژول دوربین نمادین و خاص در میانه دستگاه و حرف Y در مرکز ظاهری بسیار منحصر به فرد دارد.

این ماژول بخش بیضی شکل و برجسته است که حتی دارای نورپردازی RGB نیز بر روی لوگو خواهد بود. همچنین دارای بریدگی های خروجی هوا است که به دو فن فیزیکی منتهی می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این پرچمدار گیمینگ، چهار دکمه نصب شده روی فریم دستگاه است که قابل تنظیم نیز هستند. در قسمت جلویی اما، صفحه نمایش 6.92 اینچی آمولد E4 با پشتیبانی از HDR10+، وضوح 1080 در 2460 پیکسل و نرخ تازه‌ سازی بالای 144 هرتز و نرخ نمونه‌ برداری لمسی 720 هرتز، چشم هر کاربر گیمینگی را به خود خیره می‌کند. شاید قسمت جلویی دارای یک حاشیه قابل توجه در بالا و پایین دستگاه و باشد اما حاشیه های ناچیزی در طرفین دارد.

مشخصات سخت افزاری

گوشی هوشمند گیمینگ لنوو Legion Y90 با جدیدترین و بهترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 وارد بازار شده است. این دستگاه با 18 گیگابایت رم (از 4 گیگابایت رم مجازی پشتیبانی می کند) و سقف 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه است. نکته جالب و قابل ذکر اما این است که مدل برتر حتی دارای 128 گیگابایت حافظه SSD نیز می باشد. این یعنی یک سیستم SSD همراه با 512 گیگابایت حافظه UFS 3.1 برای بهبود سرعت خواندن و نوشتن بخش ذخیره سازی این دستگاه را تشکیل می دهند. در بخش عکسبرداری اما، ماژول دوربین پشتی شامل یک دوربین دوگانه است که از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.از سوی دیگر، در قسمت جلویی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وجود دارد.

نمای پشتی گوشی گیمینگ لنوو Legion Y90

نمای پشتی گوشی گیمینگ لنوو Legion Y90

انرژی این دستگاه توسط یک باتری بسیار بزرگ 5600 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از شارژ سریع تا 68 وات پشتیبانی می کند. این شارژر گوشی هوشمند لنوو را قادر می سازد که تنها در 38 دقیقه به طور کامل شارژ شود. پشتیبانی از OTG، وای فای 802.11ax، بلوتوث نسخه 5.2 و دو پورت USB نوع C از دیگر ویژگی های جدید ترین گوشی گیمینگ لنوو به شمار می‌رود.

و اما قیمت

به نقل از منبع، Legion Y90 در سه پیکربندی ذخیره سازی در دسترس خواهد بود:

نسخه دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 633 دلار آمریکا

نسخه مجهز به 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 681 دلار آمریکا

و مجهز ترین نسخه با 18 گیگابایت رم و 640 گیگابایت حافظه داخلی (شامل 512 گیگابایت از نوع UFS 3.1 و 128 گیگابایت از نوع SSD) با قیمت 792 دلار آمریکا

 

Legion Y90 به طور رسمی در تاریخ 19 اسفند ماه 1400 در چین عرضه می شود. با توجه به قیمت جدید ترین گوشی گیمینگ لنوو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری