حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید سری Pixel 6 به دلیل محدودیت‌های Covid-19 به چین منتقل شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، گوگل

امسال قرار است تا شاهد رونمایی از برترین گوشی‌های سری پیکسل گوگل باشیم. گوگل می‌خواهد با همکاری سامسونگ، با قدرت بیشتری به بازی بازگردد. هنوز تا رونمایی سری پیکسل ۶ گوگل، چند ماهی فاصله داریم. اما در این فاصله رونمایی از پرچمداران گوگل، جزئیاتی از تولید سری Pixel 6 فاش شده است. گفته می‌شود که به دلیل محدودیت‌های کرونا، تولید این سری به چین منتقل شده است.

تولید سری Pixel 6 در چین انجام می‌گیرد و این موضوع، به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط کرونا است

گوگل چند هفته پیش به صورت رسمی از سری پیکسل ۶ خود رونمایی کرد. این سری، از دو نسخه استاندارد و پرو تشکیل می‌شود. همچنین گوگل جزئیاتی را از این سری به طور رسمی اعلام کرد.

 

خانواده پیکسل ۶ گوگل پیش رونمایی شد؛ تراشه اختصاصی Tensor نیز تأیید شد

 

اکنون بر اساس گزارش Gizmochina، سال گذشته گوگل تصمیم گرفت تا خط تولید گوشی‌های Pixel خود را از چین به ویتنام شمالی منتقل کند. اما اکنون، به نظر می‌رسد که گوگل مجدداً مجبور شود خط تولید سری Pixel 6 خود را به چین انتقال دهد. این موضوع، برای خط تولید ایرپادز ٣ نیز به وقوع پیوست.

 

تولید ایرپادز ۳ اپل به‌علت همه‌گیری کرونا از ویتنام به چین انتقال یافت

 

اما دقيقاً چه اتفاقی قرار است بیافتد؟ به گفته Nikkei، دولت‌های سراسر آسیا به دلیل شیوع زیاد کرونا، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند. در نتیجه، دولت‌ها برای حکمرانی مجبور هستند تا قوانین سختگیرانه‌تری را اعمال کنند. به همین ترتیب، گوگل مجبور است تا خط تولید گوشی‌های پرچمدار جدید خود را به چین انتقال دهد. همچنین بنابر اعلام منابع موثّق، پیکسل ۵ گوگل نیز قرار بوده است در ویتنام تولید شود. اما به دلیل آنچه که محدودیت‌های تردد و محدودیت‌های مربوط به منابع مهندسی عنوان می‌شود، این اتفاق هرگز رخ نداده است. اما تولید سری Pixel 6 نیز بر اساس همین دلایل در ویتنام صورت نمی‌گیرد و به چین انتقال پیدا خواهد کرد.

اما گوگل اولین شرکتی نیست که می‌خواهد خط تولید محصولات خود را از ویتنام به چین انتقال دهد. با استناد به گزارشات اخیر، اپل نیز قصد انجام چنین کاری را دارد. پیش‌تر گفته می‌شد که کوپرتینویی‌ها قصد داشتند تا بخشی از خط تولید آیپد و مک بوک را به ویتنام منتقل کنند. اما آن‌ها مانند گوگل در چین گیر افتاده‌اند.

مروری بر ویژگی‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro

سری پیکسل ۶

سری پیکسل ۶

همان طور که گفتیم، مدتی پیش گوگل از پرچمداران خود پیش رونمایی کرد. ما می‌دانیم که طراحی این گوشی‌ها به چه شکل است. همچنین هر کدام از این گوشی‌ها، دارای سه رنگ بندی مختلف هستند. تراشه Tensor، وظیفه پردازش اطلاعات را در این سری به عهده خواهد گرفت. پیکسل ۶، دارای دوربین اصلی دوگانه خواهد بود. در مقابل، نسخه پرو با دوربین اصلی چهارگانه و لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال ۴ برابری همراه می‌شود. همچنین پیش‌تر در ترنجی گفته بودیم که سری پیکسل ۶ از سنسور ۵٠ مگاپیکسلی و مودم 5G سامسونگ استفاده خواهد کرد.

 

سری گوگل پیکسل ۶ از سنسور ۵٠ مگاپیکسلی و مودم 5G سامسونگ بهره می‌گیرد

 

نظر شما در مورد گوشی‌های سری Pixel 6 چیست؟ فکر می‌کنید ادامه تولید در چین کار درستی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️