حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده پیکسل ۶ گوگل پیش رونمایی شد؛ تراشه اختصاصی Tensor نیز تأیید شد

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، مورد انتظارترین محصولات امسال گوگل هستند. چرا که شایعات استفاده از طراحی متفاوت، تراشه اختصاصی و دوربین بسیار با کیفیت، همگی سبب شده‌اند تا بیش از پیش برای رونمایی از این گوشی‌ها به اصطلاح، Hype شویم. اما در نهایت، خانواده پیکسل ۶ گوگل امروز به صورت رسمی پیش رونمایی شده است. این یعنی طراحی گوشی‌های این سری، به صورت رسمی نمایش داده شده است.

خانواده پیکسل ۶ گوگل رسماً پیش رونمایی شدند

سری Pixel 6 گوگل، در شایعات زیادی حضور داشته‌اند. ما پیش‌تر از مشخصات فنی این سری، صحبت‌هایی کرده بودیم. همچنین قیمت کم‌تر و عملکرد پایدارتر سری پیکسل ۶، از موضوعات جذاب در مورد پرچمداران جدید گوگل در سال جاری میلادی بوده است.

 

مشخصات کامل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو لو رفت: پرچمداران تمام عیار گوگل

 

به نقل از وبلاگ رسمی گوگل، در سال ٢٠١۶ میلادی بود که اولین نسل از گوشی‌های پیکسل رسماً رونمایی شد. هدف گوگل، این بود که یک گوشی مفیدتر و هوشمندتر را به کاربران ارائه بدهد. با گذشت سال‌ها، ویژگی‌هایی مانند +HDR و Night Sight برای دوربین گوشی‌های پیکسل معرفی شد. همچنین پردازش عکس گوشی‌های پیکسل به وسیله الگوریتم‌های هوش مصنوعی، زبانزد عکاسی با گوشی‌های هوشمند است. در کل، گوگل در بخش‌های مختلفی هوش مصنوعی را وارد گوشی‌ها و محصولات هوشمند خود کرد. اما از زمانی، این پیشرفت کند و توسعه آن سخت‌تر از قبل شد.

برای همین، گوگل تصمیم دارد تا یک پلتفرم اختصاصی گوشی‌های هوشمند را وارد داستان کند. برای همین، بهترین کار استفاده از یک تراشه اختصاصی است. به همین دلیل است که گوگل می‌خواهد تراشه اختصاصی خود را در سری پیکسل ۶ به کار بگیرد. و حالا پس از سال‌ها، وجود این تراشه رسماً تأیید شده است!

تراشه اختصاصی گوگل که Tensor نام دارد، حالا به صورت رسمی توسط این کمپانی آمریکایی رونمایی شده است. این تراشه‌ها، برای اولین بار در خانواده پیکسل ۶ گوگل استفاده خواهد شد. گوشی‌های سری پیکسل ۶، نهایتاً اواخر پاییز سال ٢٠٢١ رونمایی می‌شوند. وبلاگ رسمی گوگل می‌گوید که در آن زمان، جزئیات بیشتری را از خانواده پیکسل ۶ به اشتراک می‌گذارد. در آن زمان، قیمت و چگونگی دسترسی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

رندر رسمی پیکسل ۶ گوگل در سه رنگ

رندر رسمی پیکسل ۶ گوگل در سه رنگ

و اما مهم‌ترین موضوع امروز، در مورد پیش نمایش خانواده پیکسل ۶ گوگل است. ما بالأخره یک تأیید رسمی را از سوی گوگل دریافت کردیم. بر اساس اظهارات گوگل، گوشی‌های سری Pixel 6 معنای واقعی پیکسل بودن را باری دیگر تعریف می‌کنند. از همان طراحی کم نظیر گرفته تا نرم افزار و سخت افزار هماهنگ و کم نظیر، این گوشی یک دستگاه جذاب و شایسته است. اکنون سیستم دوربین نیز پیشرفته‌تر از قبل شده است. به نظر می‌رسد که لنز پریسکوپ تله فوتو پیکسل ۶ پرو، قابلیت زوم ۴ برابری اپتیکال را داشته باشد. هر دو گوشی جدید، دارای قاب آلومینیومی سبک و مات هستند. این قاب، جلوه‌ای زیبا و خاص به آن‌ها می‌بخشد.

رندر رسمی گوگل پیکسل ۶ پرو در سه رنگ

رندر رسمی گوگل پیکسل ۶ پرو در سه رنگ

گوگل اندروید ١٢ را به صورت پیش فرض در این سری ارائه خواهد کرد. اندروید ١٢ این بار به لطف زبان طراحی Material You، جذاب‌تر و زیباتر از قبل شده است. گوگل می‌گوید که سال‌ها بر روی توسعه اندروید ١٢ زمان صرف شده است. همچنین سیستم عامل اندروید ١٢ توانایی هماهنگ شدن هرچه بیشتر را با تراشه Tensor گوگل دارد. اما تراشه Tensor گوگل دقیقاً چیست؟

تراشه اختصاصی گوگل Tensor

تراشه اختصاصی Tensor گوگل

تراشه اختصاصی Tensor گوگل

خب، این تراشه در حقیقت همان تراشه Whitechapel است. گوگل امسال از تراشه‌های کوالکام استفاده نکرده است. تراشه Tensor با این اسم رمز، مدت زیادی در شایعات حضور داشت. گوگل مانور زیادی بر روی عملکرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی این تراشه داده است. به طوری که این کمپانی آمریکایی می‌گوید آینده کاربران، با این هوش مصنوعی بهتر از همیشه خواهد بود. تیم طراحی چیپ گوگل، Tensor را برای استفاده در سری Pixel 6 طراحی کرده است. ظاهراً تمام بخش‌های این تراشه، سفارشی سازی شده هستند. به خصوص بخش پردازشگر سیگنال تصویر تراشه Tensor، توسط گوگل سفارشی سازی شده است. در ادامه، گوگل گفته است که این تراشه، همان عملکرد ایده آلی را ارائه می‌دهد که تمام کاربران انتظار دارند. تراشه Tensor، از هسته امنیتی جدید Titan M2 استفاده می‌کند. در همین راستا، لایه‌های امنیتی بیشتری به Tensor افزوده شده‌اند.

ظاهراً قابلیت‌های هوش مصنوعی در سری پیکسل ۶، سبب می‌شوند تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم شود. این تجربه کاربری، به لطف هوش مصنوعی و هماهنگی بین اجزای پیکسل ۶ پدید می‌آید. حال، بگویید که چه نظری در مورد طراحی سری پیکسل ۶ دارید؟ آیا گوگل می‌تواند با ارائه تراشه‌ای اختصاصی، رقبای خود را کنار بزند؟ بازخورد شما نسبت به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ببینیم بالاخره می‌تونه آیفون های اپل و سایر OEM هارو همه جانبه به چالش بکشه و شاهد یه اندروید فون انحصاری و تمام عیار با یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار(اندروید ۱۲ پیش فرض) باشیم یا نه…
تقابل سه گانه ی اندروید۱۲ با تغییرات بصری اساسی ، ۱۵ iOS و خارج شدن این دو قطبی با ظهور هارمونی ؛ رنگ و لعاب و حس رقابت تازه ای به صنعت موبایل داده…
فقط جای اسطوره ی ویندوز ۱۱ موبایل و ادغام و تلفیق #واقعیش با اندروید خالیه تا تحول چشمگیری تو این عرصه شکل بگیره…

من فکر کردم گوگل به طور قایمکی و سوسکی رونماییش کرده ولی خوبه فعلا فقط بعضی مشخصات به همراه رندر رو رونمایی کرده یه چیزی مث معرفی ویندوز ۱۱ که نسخه نهاییش پاییز معرفی میشه اینم مثل اونه. تا اینجا که مشخصات خوبه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️