حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌لطف فروش بالای مک بوک پرو اپل میسر می‌شود

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

در یادداشت جدیدی که توسط 9to5Mac منتشر شده است، مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته اپل، به تشریح روند استراتژی سرمایه‌گذاری این شرکت در محصولاتی که از فناوری نمایشگر Mini-LED بهره می‌برند، پرداخته و توضیح می‌دهد که فروش بالای مک بوک جدید اپل، به استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED و استفاده آن در سایر دستگاه‌ها کمک شایانی می‌کند.

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED

کو استراتژی اپل برای استفاده از فناوری Mini-LED را به پنج قسمت از سال 2019 تا 2026 تقسیم می‌کند.

به گفته این تحلیلگر، اپل درحال تمرکز بر تنوع ریسک عرضه و کاهش هزینه فناوری Mini-LED می‌باشد چراکه این شرکت “به‌طور فعال به‌دنبال تامین‌کنندگان ثانوی قطعات کلیدی Mini-LED است.”

کو بیان می‌کند مک بوک‌ها و نه آیپدها، عمده عرضه پنل‌های Mini-LED را در اختیار خواهند داشت، چراکه انتظار می‌رود عرضه مک بوک جدید اپل به میزان 20 درصد یا بیشتر در سال 2021 و 2022 افزایش یابد:

“ما معتقدیم که مک بوک‌ها و نه آیپدها، عمده عرضه پنل‌های Mini-LED را در اختیار داشته باشند. میزان عرضه مک بوک در چند سال گذشته، رشد چندانی نداشته است. با این حال، انتظار ما اینست که عرضه مک بوک جدید به‌دلیل استقبال از پنل‌های Mini-LED، تراشه اختصاصی اپل و طراحی تازه، 20 درصد یا بیشتر در سال 2021 و 2022 رشد کند.”

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌علت فروش بالای مک بوک پرو جدید

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌علت فروش بالای مک بوک پرو جدید

درحال‌حاضر، تنها محصول اپل که به فناوری Mini-LED مجهز شده است، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی M1 این شرکت می‌باشد. کو پیش‌تر گفته بود که هر دو مدل نسل آینده آیپد از نمایشگر Mini-LED بهره می‌برند.

در مورد مک بوک جدید نیز که گفته می‌شود ظرف چند ماه آینده رونمایی خواهد شد، انتظار می‌رود اپل نمایشگر Mini-LED را به خط تولید نوت‌بوک‌های خود بیاورد.

همانطور که در بالا گفتیم، کو تکرار می‌کند که انتظار می‌رود مک بوک‌های جدید دارای پنل Mini-LED، تراشه اختصاصی دسکتاپ اپل، احتمالاً M1X برای مک بوک پرو و ​​M2 برای مک بوک ایر 2022 و همچنین طراحی جدید باشند.

شایعات حاکی از آنست که اپل تاچ بار را از بالای کیبورد مک بوک پرو خود حذف، یک کانکتور MagSafe جدید اضافه کرده و برخی پورت‌ها مانند شیار کارت HDMI و SD را به این سری برمی‌گرداند.

همچنین گفته می‌شود طراحی مک بوک ایر 2022 از آیمک ۲۴ اینچی با رنگ‌بندی متنوع و تراشه جدید اپل الهام گرفته است.

هدف بعدی اپل: نمایشگر Micro-LED

از سال 2023 تا 2024، مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که “هزینه تولید Micro-LED به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد” و “احتمالاً از سال 2023 به بعد تمرکز بازار [بر این نوع از نمایشگرها] خواهد بود.”

“ما معتقدیم اپل درحال توسعه فناوری Micro-LED بوده اما برنامه تولید آن هنوز تأیید نشده است. ما همچنین باور داریم که اگر Mini-LED موفقیت‌آمیز باشد، به شرکت‌های بیشتر کمک می‌کند تا در طراحی Micro-LED و تحقیق و توسعه آن سرمایه گذاری کرده و به تولید انبوه Micro-LED کمک کنند.”

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

پس از انتشار گزارشاتی شماری از کاربران مبنی‌بر مشکلات سایه انداختن نمایشگر Mini-LED آیپد پرو 12.9 اینچی و شایعاتی که بیان می‌کرد اپل قصد دارد از نمایشگر OLED برای سایر آیپدهای آینده خود استفاده کند، احتمال زیاد می‌رود که هدف شرکت، استفاده از پنل Micro-LED برای iPad Pro و MacBook‌ باشد.

اگرچه نام این دو فناوری به یکدیگر شباهت دارد، اما تفاوت‌های عمده‌ای در فناوری Micro-LED نسبت به Mini-LED وجود دارد، چراکه از نور پس‌زمینه برای روشن کردن صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کند.

نمایشگر Micro-LED

نمایشگر Micro-LED

Micro-LED شباهت بیشتری به یک تلویزیون OLED دارد زیرا از پیکسل‌های جداگانه به‌منظور کنترل بهتر کنتراست آن استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند سیاهی کامل را ایجاد کند درحالی‌که روشنایی آن نیز تحت برخی شرایط به ۵۰۰۰ نیت نیز می‌رسد.

اگر هزینه‌های تولید Micro-LED طی چند سال آینده بهبود یابد، انتظار ما اینست که اپل طرح جدیدی را در خط تولید آیپد پرو و مک بوک‌های آینده خود ایجاد کند.

عمر باتری مک بوک با تراشه M1 آنقدر خوب است که اپل فکر می کرد یک باگ است!

درنهایت دیدگاه شما درباره استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌علت فروش بالای مک بوک پرو جدید چیست؟ به‌نظر شما اپل در آینده و در شماری از محصولات خود ازجمله آیپد پرو و مک بوک‌های جدید، از فناوری بهینه‌تر اما گران‌تر Micro-LED استفاده خواهد کرد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی